Huilen laat op de avond

Hoi,

Onze dochter is nu ruim 10 maanden en slaapt altijd als een roosje van s’avonds 19:00 tot sochtends 7:00.
Sinds 2 weken begint ze vaak na 2 uurtjes slapen vreselijk te huilen als we dan naar haar toe gaan is er niks aan de hand en lacht ze en wil ze spelen. Niks helpt om haar weer in slaap te krijgen ze blijft zich overeind trekken en krijsen en houd dit dan wel anderhalf tot 2 uur vol.
Heeft iemand dit vaker gehad? Heeft het te maken met een nieuwe fase/sprong?

Ik hoor graag jullie ervaringen.
 
Heyy..Toevallig is mn dochter er net weer vanaf. Zij had t als ik haar in bed legde dat ze ging krijsen, ze was ong 11 maanden. Ook niks aan de hand met haar verder. Leek wel of ze gewoon niet wilde slapen ofzo. We deden haar daarom later naar bed zodat ze echt heel moe was als ze ging slapen.. en dan krijste ze even maar gaf ze sneller op.. Na ong een weekje werd t steeds minder gelukkig. Maar sinds die tijd doet ze meestal maar 1 dutje op een dag en loopt ze steeds grotere stukken los.. dus miss een ontwikkeling? Vriendin van mij heeft t zelfde gehad met haar zoontje.. die lag soms pas 22.30 in bed… ging gewoon nie slapen enkel krijsen.. maar gaat nu ook ineens weer beter! (Onze kindjes zijn nu 12 maanden)

Ik denk dus een fase / ontwikkeling / sprong…

Sterkte!
 
Als wij dat hadden haalden we haar ee weer uit en probeerde het later nog een keer. Onze dochter moet echt op het juiste punt in haar cyclus zitten om in slaap te kunnen komen.
 
Ik denk de slaapregressie die tussen 8-10 maanden optreedt. Die fases komen helaas nog wel een paar keer terug. Consequent blijven en haar niet aanleren dat ze mee naar beneden mag bijvoorbeeld. Gewoon steeds opnieuw proberen in bed te leggen, eventueel verhaaltje lezen. Het zeuren even negeren en kijken of ze dan gaan liggen (werkte bij ons).
 
Terug
Bovenaan