Hi,
Hier een vergelijkbaar verhaal.
Als onze Cas te veel indrukken heeft gekregen, dan is hij de volgende dag van slag. Hij is "zeurderig", wil niet slapen, veel te veel wakker, drinkt niet lekker etc. Gevoelig voor prikkels dus.
We hebben wel gemerkt dat dit met name voor te veel aan stemmen en mensen geldt. Ik kan de radio aan zetten (we doen dat soms bewust op zijn kamertje omdat het daar erg stil is en te stil voor hem) en we kunnen veel met hem doen, maar als hij teveel aan mensen (dus stemmen, geuren etc) heeft gehad, dan is het mis. Wij laten Cas ook bewust op zulke dagen door bijna niemand vasthouden en zeker geen fles geven. Afgelopen zondag vierde ik mijn verjaardag en waren er 4 paar ogen gebrand op het geven van de fles: No way! Mijn man heeft dat toen gedaan.
als je weet dat je kindje gevoelig is voor dit soort prikkels, zou je kunnen proberen het toch zo rustig mogelijk te houden voor hem. Wat wij bijv. doen is een hydrofielluier over de wandelwagenkap heen, zodat hij niet te veel ziet. Mensen zijn dan ook minder geneigd om naar binnen te kijken en daardoor is het rustiger.
Vraag anders het cb om advies.
Gr. Tamara
mama van Cas (16-04-2007)