Huilen na familiebezoek..

Opa en Oma wonen niet zo dichtbij dus gaan we weleens een weekendje logeren. Hij krijgt dan veel aandacht en iedereen wil met hem spelen en vasthouden,.. hij slaapt dan ook niet zoals hij thuis slaapt want als ik hem dan wakker in zijn logeerbedje leg gaat hij huilen..... Maar als we dan weer thuiskomen is hij ook heel erg huilerig en blijft dan steeds huilen en wil dan bij mama in dr armen slapen.....

kennen jullie dit??

Gr. hanan

Ja....

meestal is Laura de eerste dag thuis ook niet in haar hummetje. De laatste keer was het gelukkig niet zo, maar ja, toen waren opa en oma ook op vakantie en was ze alleen met mij in hun huis, dus dat telt niet!

Groetjes Ilona

Hoi,
tsja... het is anders dan anders en ook nog druk met allemaal mensen die je kindje niet kent. Logisch dat het dan zelf ook anders reageert.
Quinn vindt over het algemeen veel goed, maar als die ergens is geweest waar het druk is, met veel vreemde mensen die allemaal wat van hem willen, dan is hij ook even uit zijn doen.
Groetjes Veerle

Hier hetzelfde hoor! Soms al aan na een uurtje ergens op bezoek. In begin vindt ze het allemaal bere-interessant, maar na een tijdje  begint ze  vaak al wat huilerig te worden, dan is ze moe van al die mensen, aandacht en indrukken en al dat poeliepoelieojaenwatbenjijeenliefmeiske!! en getut om zich heen, ze krijgt dan fulltime allerlei prikkels en aandacht en dat is ze thuis niet gewend, logisch dat ze dan sneller moe is.  Thuis in bed moet ze het dan vaak ook allemaal  even van zich afhuilen  (en op bezoek slaapt ze vaak nauwelijks), zoveel meegemaakt! Dan kan ze zich echt verzetten tegen de slaap, hoe moe ze ook is. Volgens mij hebben wel meer kindjes dat. Thuis zijn ze vaak het rustigst en slapen ze het beste.

groetjes,
Anna

Hi,

Hier een vergelijkbaar verhaal.
Als onze Cas te veel indrukken heeft gekregen, dan is hij de volgende dag van slag. Hij is "zeurderig", wil niet slapen, veel te veel wakker, drinkt niet lekker etc. Gevoelig voor prikkels dus.
We hebben wel gemerkt dat dit met name voor te veel aan stemmen en mensen geldt. Ik kan de radio aan zetten (we doen dat soms bewust op zijn kamertje omdat het daar erg stil is en te stil voor hem) en we kunnen veel met hem doen, maar als hij teveel aan mensen (dus stemmen, geuren etc) heeft gehad, dan is het mis. Wij laten Cas ook bewust op zulke dagen door bijna niemand vasthouden en zeker geen fles geven. Afgelopen zondag vierde ik mijn verjaardag en waren er 4 paar ogen gebrand op het geven van de fles: No way! Mijn man heeft dat toen gedaan.

als je weet dat je kindje gevoelig is voor dit soort prikkels, zou je kunnen proberen het toch zo rustig mogelijk te houden voor hem. Wat wij bijv. doen is een hydrofielluier over de wandelwagenkap heen, zodat hij niet te veel ziet. Mensen zijn dan ook minder geneigd om naar binnen te kijken en daardoor is het rustiger.

Vraag anders het cb om advies.

Gr. Tamara
mama van Cas (16-04-2007)

Door alle drukte van visite enzo raakt ook Christian wel wat van slag! Is heus herkenbaar! Slaapt vaak ook slecht met veel jengelen van te voren als we op bezoek zijn. Zal inderdaad door alle indrukken komen. De dag erna moet hij er nog echt van bijkomen, hoewel wij persoonlijk vinden dat Christian heel goed tegen prikkels kan en ook goed meegenomen kan worden naar allerlei gelegenheden.

Wij merken nu ook steeds meer dat hij duidelijk ziet wie vreemd en wie vertrouwd is, een soort milde eenkennigheid. Is dan best spannend voor zo'n kleintje!

Groetjes, Karin
Mama van Christian (20 weken)

Terug
Bovenaan