huilen na het bed in leggen

Hallo allemaal !!

Mijn man en ik hebben een dochtertje van 2 jaar (ze is van 21 maart). We hebben eigenlijk nooit problemen gehad met het naar bed brengen, ze huilde dan heel eventjes (mag eigenlijk geen naam hebben) en dan ging ze slapen; meestal lag ze lekker nog even na te kletsen.
Sinds een maand is het huilen veel erger geworden. Tijdens het "naar bed"ritueel is er niets aan de hand, als ik (de mama) haar in bed   leg ook niet, maar zodra ik weg loop , zet ze het op een gillen/huilen en roept ze constant "mama"!!! Als mijn man haar naar bed brengt huilt ze niet. Als het huilen (naar onze mening) te lang duurt, loopt mijn man naar boven,knuffelt even, en dan stopt ze met huilen/gaat ze slapen.

Ik vraag me eigenlijk af hoe hoe dit gedrag opeens is ontstaan, hoe hier het beste mee om te gaan en...... TIPS !!!, HEEL VEEL TIPS !!! zijn welkom.

Groetjes mama van Briseis
 



Hoi
Herkenbaar hoor, en volgens mij pak je het al goed aan zoals je schrijft. Bij onze meiden (4 en 2,5) komt het niet vaak meer voor dat ze huilen met naar bed brengen, maar als het gebeurt laten we ze altijd eerst even huilen. Na een tijdje gaan we dan kijken wat er is, dekken ze weer onder, even knuffelen en dan weer naar weg. Soms geven ze aan wat er is (bijv. knuffeltje kwijt, ofzo), dus dan wordt dan geregeld.
Belangrijk is aan hetzelfde ritueel vasthouden en niet teveel toegeven. Het is weer een fase, die overgaat.
Succes ermee.
groetjes Melanie
 
hoi,
je doet het goed...
het zijn allemaal fases die ze door moeten.
maar belangrijk dat je ze niet uit bed haalt.
na even huilen, laten zien dat je er nog bent is goed.
ze moeten vertrouwen hebben dat je er voor ze bent.
het gaat weer over...

maar als je haar naar bed brengt ga dan niet zeggen je hoeft niet te huilen he mama is beneden.
want als je er zelf over begint, denkt het kind oja dat is waar ook ik moet even huilen.
handel steeds het zelfde en laat er in bedje.
groeten
 
Terug
Bovenaan