Huilen na laatste voeding

A

Anoniem

Guest
Hallo moeders,

mijn dochter is  6 1/2 maand, en krijgt borstvoeding en fruithapjes. Ze krijgt 4 voedingen per dag, ongeveer om 7, 11, 15 en 19 uur (kan een uurtje schelen hier of daar). Het is inmiddels meer op mijn verzoek i.p.v. haar verzoek, het is een beetje een stille hongerlijder.
Nu moet ze de laatste tijd vaak na de laatste voeding erg huilen, vooral als ze erg moe is. Ik heb dan het idee dat er niet genoeg melk is voor haar. Toch slaapt ze er wel de klok op rond. Ik heb wel eens wat gekolfde melk (80 cc ofzo) in de fles nagegeven, en dat klokt ze nog op.

Zouden jullie een flesje bijgeven? Dit wordt dan wel kunstvoeding, want ik krijg het niet bij-gekolfd, maar dat vind ik niet zo erg.

Oja, ze groeit goed, plast goed, is vrolijk, etc.

Alvast bedankt!

Mandarijn

Hoi Mandarijn,

Heel herkenbaar! Onze dochter is ook 6,5 maanden  en sinds kort huilt ze ook na de voeding van ongeveer 19.00 uur. Net zoals jij geef ik ook bv.
Ze krijgt fruit s ´ochtends en als wij avondeten krijgt ze groenten. Nu heben we haar laatst een bambix fles gegeven met kunstvoeding, die klokte ze zo weg, daarna wilde ze ook nog bv en sliep daarna als een roosje. Weet ook niet waarom ze zoveel honger / dorst s ´avonds heeft. Overdag heb ik haar wel eens afgekolvde melk aangeboden na de bv, maar die dronk ze niet op (ik dacht dat ze misschien overdag te weinig kreeg, maar dat is dus niet zo).

Zou het een groei-spurtje zijn? Ik ben ook benieuwd wat het is.

Groetjes Sylvia

Hoi Sylvia,
wat grappig dat je het zo herkent! Maar... wat te doen? Onze kleine heeft nog nooit kunstvoeding op, dus wat dat betreft is het toch wel een stap. Maar we ontkomen er niet aan, want ik krijg het niet meer voor elkaar om genoeg te kolven. Of ik moet extra gaan kolven op vrije dagen, maar dat zie ik niet zitten (het is niet m'n hobby..).

Geef jij nu vaker een flesje bij de laatste voeding? Ik ga het toch maar eens proberen, want toevallig heeft ze vannacht heel slecht geslapen.

groetjes
Mandarijn

Hoi dames,

Lars heeft helaas nooit van mijn borstvoeding mogen genieten, want de heren artsen vonden het noodzakelijk, om mij vol medicijnen te pompen.
Lars is nu ook 6,5 maand oud en hij krijgt 's ochtends een papfles en in de overige twee flessen voeg ik rijstebloem toe. Wellicht dat jullie wondertjes ook aan wat zwaarders toe zijn? Je zou kunnen proberen wat te kolven en daar rijstebloem doorheen te mengen. Krijgen ze toch de borstvoeding, maar dan wat zwaarder gemaakt.
Maar ja, ik weet dus niet waar ik het over heb, want ik mocht geen borstvoeding geven.
Hopelijk kunnen jullie nog lang van die mooie momenten genieten!

Groetjes, Marijon

Hoi,

Je zou ook, als je niet aan kunstvoeding wil beginnen, na de groente zo'n 100cc volle yoghurt (zonder suiker) kunnen geven. Dat mogen ze nu ook zo ongeveer hebben. Dan hebben ze een toetje en kunnen ze voordat ze naar bed gaan nog lekker bv. Officieel mag je met 7 mnd yoghurt, maar ik heb het bij de 3e op advies van het bureau ook eerder gegeven en dat was geen probleem.
Succes ermee!
Francien

Hoi Mandarijn,

Ja, we geven haar nu standaard rond 19.00 kunstvoeding met bambix. En  de laatste 2 dagen wil  ze dan nog erna 1 borst (vorige dagen 2 borsten).  
Ik heb ook moeite met kolfen, vandaar deze fles. s ´Nachts, of eerder gezegd heel vroeg in de ochtend als ze komt voor de 1e voeding drinkt ze maar 1 borst. Rond 07.00 kolf ik de andere af. En nu ze dus s ´Avonds maar 1 borst drinkt, kolf ik voor het naar bed gaan de borst waar ze niet uit gedronken heeft ook af. zo heb ik weer een voorraadje.... Tot nu toe lukte het me maar net om genoeg voor het kdv bijelkaar te krijgen.

Slaapt jouw kindje overdag wel goed? Onze dochter sinds 2 dagen overdag ook moeilijk. Dan rolt ze naar haar buik en kruipt haar bedje rond. Waardoor ze dus niet meer kan slapen.

Groetjes Sylvia

Hoi,
onze kleine slaapt overdag momenteel wisselend. Soms heel goed, soms heel weinig. Ik heb niet het idee dat dat iets met de voedingen te maken heeft.
Ze heeft nu wel 's avonds wat beter groente gegeten, en ook wel weer goed geslapen. Na een bord groente lijkt ze toch wel genoeg  aan de borstvoeding te hebben.  Ik wacht dus toch nog maar effe met een flesje bijgeven.

En zo rommelen we nog een beetje door...

Terug
Bovenaan