Huilen om alles

Hallo,

Mijn dochter van 3,5 jaar huilt de laatste tijd om alles. Als ze haar teen stoot, als ze haar vinger stoot, als ze naar bed moet en niet wil, als ze haar zin niet krijgt. (eigenlijk gewoon om echt alles) We proberen haar hier telkens op aan te spreken maar dit heeft nog geen effect. Ze is nu echt zo een huilebalk.
Wie heeft er tips met bijv belonen als ze niet huilt???
Ik hoor het graag want ik vind dit gewoon niet leuk.

Judith
 
Hoi Judith

Vermoeiend he?
Ik ken het hoor. Mijn zoontje heeft het ook wel eens, of ook wel eens een periode gehad.
Hoe moeilijk het ook is en hoe moeilijk ik het zelf ook vind: negeren.
Dat helpt écht.

Als ik iets zeg tegen mijn zoontje en hij wil niet luisteren en wordt driftig of gaat huilen, dan loop ik gewoon weg en zeg ik zoiets als: nou als je niet kan luisteren naar mama, dan niet.
Of: als je weer gewoon kunt praten, dan proberen we het nog eens.
Ik reageer op niks als hij dan huilt. Als hij huilend vraagt om iets, dan zeg ik dat hij het enkel krijgt als hij het ook normaal kan vragen, zonder de huilen/mekkeren/zeuren enz.

Behalve als hij natuurlijk gewoon verdrietig is, maar daar zullen we het nu niet over hebben ga ik van uit.
Veel succes!
Groetjes Gerrie.
 
Hoi,

Inderdaad gewoon negeren dit is weer zo'n periode die bijna elk kind heeft en negeren is moeilijk soms, maar wel de meest effectieve manier en ze wat extra aandacht geven als ze zonder jengelen je aandacht vragen..

Groetjes Mary jane
 
Hallo,

Kan het zijn dat ze niet zo lekker in haar velletje zit doordat ze bijvoorbeeld gepest is op straat of het kdv? Of zijn er in jullie privéleven dingen aan de hand die haar onrustig maken?

groetjes
Miek
 
Hoi,

Bedankt voor jullie reactie. Hoop dan maar dat het tijdelijk is. Heb niet het idee dat het komt omdat ze niet lekker in haar vel zit. Wel is het zo dat wanneer ze moe is het nog erger is als anders. Hoop gewoon niet dat ze zo een meisje wordt dat altijd om alles gaat huilen.
We wachten af en zullen het huilen zoveel mogelijk negeren.

groetjes Judith
 
Terug
Bovenaan