huilen om slapen

kan een baby van net 4 maanden bang zijn om te slapen?
We hebben een kleine meid en  ze moet sinds 1,5 week heel erg huilen als ze moet slapen. Ze is moe maar kan/wil niet slapen. Eerst laten we haar huilen en gaan dan even kijken om haar te kalmeren. Meestal gaat ze dan wel slapen maar soms ook niet. Eerder wilde ze de fop nog wel hebben maar nu houd ze haar mond stijf dicht. Het is echt zielig.
We wachten nu al iets langer voor we haar op bed leggen.
Ze slaapt na de laatste fles wel goed, s'nachts slaapt ze wel goed gelukkig
We weten niet goed meer wat we moeten doen, heeft iemand tips????
bvd annelies

Hoi,

Ik weet niet of een baby al bang kan zijn. Wel las ik dat babies tussen de 14 en 20 weken weer heel veel bijleren en dan wordt de wereld weer groter voor hun. Dan hebben sommige erg behoefte aan huidcontact met moeder en willen ze dus niet slapen.

Myrthe had er ook 2 weken last van. Niet willen slapen overdag alleen maar bij mij hangen. En 's avonds wel slapen inderdaad. Nu is het weer over.
Ik heb geen tip. Ik na je alleen vertellen hoe ik het deed.
En dan was kalmeren even met haar in de schommelstoel zitten en weer op bed leggen. Laten huilen (mits geen paniekerig huilen) en na 20min kijken. Vaak viel ze vanzelf in slaap. Deed ze dat niet dan ging ik met haar op de bank liggen.
Maar ik bleef het wel proberen. Nu slaapt ze weer heerlijk.
Sterkte

Liefs Reneke

heyhey

ik weet niet of ze echt bang kunnen zijn om te gaan slapen.
staat haar ledikantje bij het raam? zo niet, probeer dat eens.
of probeer een muziek speeltje/mobiel.

ik doe altijd voordat ik nathalia haar flesje geef, met haar dansen en zingen. dat vindt ze schitterend en word ze moe van. daarna de fles, nog even met mama kroelen en dan naar bedje toe.
haar ledikant staat ook voor het raam. meestal ligt ze dan nog wel een half uur of langer te spelen in haar bedje voordat ze in slaap valt.

succes ermee.

groetjes, do

Hey!

Ik durf ook niet te zeggen of ze al bang kunnen zijn voor het slapen... Misschien is ze té moe? ken je dat van jezelf? dat je zo moe bent dat je niet eens meer kúnt slapen? Zoiets dan!
Wij hebben voor Nini ook een vast ritueel, lekker een flesje, dan samen even keuvelen, ondertussen slaapzakje aan en zachtjes een muziekje opzetten, dan stop ik haar lekker in en terwijl ik wegloop zeg ik tegen haar dat ze lekker een tukje mag gaan maken, dat ze lekker kan slapen, dat ze lief is en dat ik van haar hou... Geen idee of het werkt en of ze het begrijpt maar ik vind het zelf wel gezellie in elk geval, hihihi!
Succes ermee!

Kus, Marieke

Hoi Marieke,

Hoelang slaapt jouw kleine en hoevaak geef je haar een voeding?
Goed idee dat je haar gerusteld dat voordat ze gaat slapen!
Misschien moet ik ook het bedje van mijn kleine verplaatsen...het gaat effe wat moeizamer nu. Zeker nu ik ritueel probeer te creeren.

Thanks
Sharonski

Hey Sharonski!

Nina krijgt zodra ze wakker is een fles, dan rond de middag, en dan rond 19:00 de laatste fles voor ze naar bed gaat. Ze slaapt dan vrijwel gelijk direct in en slaapt dan door tot ergens tussen 07 en 08 uur!
We maken een echt "meisjes moment" van het naar bed gaan. Dat muziekje zachtjes aan zetten hebben we overgenomen van de oudste, doen we bij hem ook nog steeds. Die weet heel goed dat als ie naar bed gaat de cd met kinderliedjes voorbij komt zetten, hihihi!
Ik weet natuurlijk niet hoe je bedje staat, maar het zal vast prima staan hoor! En een ritueel met je kindje is zó geboren... Gewoon even lekker aantuttelen, lekker een beetje aandacht voor elkaar, je kindje nog beter leren kennen, heerlijk... samen ontdekken wat jullie leuk vinden en dan heb je al snel iets van jullie "samen" hoor! en vooral herhalen dan elke avond, dan krijgt je kindje er regelmaat in en weet ze wat er komt. Vooral niet te zwwar aan tillen...

Kus, Marieke

bedankt voor jullie tips. Het gaat al iets beter met het slapen maar het schijnt erbij te horen dat ze minder gaan slapen. Houden ons daar maar aan vast. Wel gaan we met haar naar de osteopaat, niet dat we denken dat er wat met haar is maar we hoorden positieve geluiden erover. Gaan het proberen en als dat niks is dan maar gewoon afwachten tot het beter gaat.
groetjes

Terug
Bovenaan