Huilen, overstuur, niet willen slapen

A

Anoniem

Guest
Goedemorgen dames,
net om 00:00u werd Daniëlle wakker (huilend) ik ging naar haar toe en ze ging alleen maar harder huilen, even gewiegd, aan de borst, terug in bed en een kwartier later weer huilen.
Nu ben ik er maar uit gegaan en zit ze in de box een broodje te eten, ja misschien een beetje gek maar heb t idee dat ze honger heeft.
Ze heeft vanmiddag niet echt goed geslapen 's middags en volgens mij is ze een beetje van slag.
Ze is erg van de ritme en ik ben 3 weken vrij geweest en vandaag is ze voor het eerst weer naar mn moeder geweest toen ik naar mn werk was. (en dus moest ze weer eens vroeg op: 6:00u)
Nou ik hoop maar dat ze zo toch wel weer wilt gaan slapen,
welterusten in ieder geval allemaal,
groetjes van Sonja

Nou om 1:00u had ik haar weer in bed gelegd, ging goed.. . . tot 1:30u toen begon ze weer, ik denk dat ze gewoon geen zin meer heeft om te slapen.
Ik was nog wakker en ben er maar uit gegaan met dr want mn vriend lag alweer te vloeken in bed (terwijl ik al vanaf 00:00u wakker ben en hij pas net wakker wordt van dr huilen) maarja hij moet morgen vroeg op en ik ben vrij.
Daniëlle zit weer even in dr box en ze is nu stil, o meiden wat een drama, ik ben dit gewoon niet gewend want ze slaapt normaal lekker door.

Groetjes van Sonja

Hoi Sonja,

Ik had je al gemist gisteren maar je bent dus weer aan het werk. Vervelend dat ze nou zo slecht slaapt. Ze moet inderdaad misschien wennen aan de nieuwe situatie, maar wat kun je er zelf ontzettend moe van worden he. Echt heel erg vervelend. Ik hoop maar dat ze snel wat beter slaapt weer.
Ik zit nu ook beneden met Marissa maar dat komt omdat ik zelf niet kan slapen. Ik wilde zachtjes naar beneden gaan maar dat had ze dus door. Ze stond direct rechtop in bed dus heb ik haar maar meegenomen. Papa gaat om 07.00 uur naar zijn werk en dan leg ik haar beneden in de wagen. Als het goed is gaat ze dan nog wel een paar uur slapen. Succes met je kleine nachtbraker.

groetjes Linda

Zei ik nog heel blij dat ze wel weer ging slapen. Nou mevrouw loopt nog steeds rond beneden. Ik had haar in de wagen voor de tv gezet. Ze heeft echt alle programma's gekeken maar geen oog dichte gedaan. Nu is het ondertussen 09.30 en loopt ze nog steeds vrolijk rond te stappen terwijl ze normaal echt niet voor 10.00 uur wakker word. Ik ga straks met een vriendin lunchen dus ga Marissa nu maar aankleden, als ze dan toch nog in slaap valt in de wagen dan kan ze in de stad gewoon slapen. En anders komt er vast een hele lange middagdut aan.
Hoe is het bij jou verder gegaan vannacht?

groetjes Linda

Hey Sonja

Ik ben er de laatste tijd niet zoveel, druk en weg in de weekenden (aankomend weekend Centerparcs) maar doordeweeks is het hier ook een ramp met slapen.. Birgit wil absoluut niet in haar bed. Het is al een poos aan de gang, heb ik hier al eens meer geschreven. Soms slaapt ze eerst wel even in haar bed maar als ze dan wakker wordt en de borst heeft gehad en slaapt.... wordt ze meteen wakker als ze ook maar in de buurt van haar bed komt!
Naja ik heb vanalles geprobeerd, en heb er al meer over gelezen hier ook van andere mama's.. Birgit slaapt zolang maar naast ons in bed hoor, dan hebben we allemaal wat rust.
Gister en eergister wilde ze niet eens gaan slapen, na 3 kwartier strijd ben ik maar in bed tv gaan kijken en dan valt ze in mom van tijd tegen me aan in slaap...

Hopelijk gaat t snel voorbij! Ik zei al tegen mijn vriend, ik hoop dat we in Centerparcs 3 bedden naast elkaar kunnen zetten! We gaan haar wat later ophouden en lekker naar de plaza en dan gaan we ongeveer gelijk slapen. Want op vakantie is dat meestal toch al een ramp!

Nou sterkte en ik zou zeggen, pak r lekker bij je..

Evelien

Evelien, je maakt me echt heel erg blij!! Ik ben dus ook echt een voorstander van bij je in bed nemen. Marissa heeft weken tussen ons in geslapen. Ze viel dan wel in haar eigen bed in slaap maar ging op een gegeven moment dan rechtop in bed staan. Ik haalde haar dan uit bed eb dan mocht ze verder bij ons slapen. Het is erg gezellig maar ik had ook het idee dat ze een onzekere tijd had en die steun nodig had. Nu sinds 4 dagen slaapt ze gewoon weer goed in haar eigen bed en gaat dus niet meer rechtop staan. Ze slaapt dan ook lekker weer in haar eigen bed tot 's ochtends. Ik heb het op het CB nagevraagd en het kan echt geen kwaad. Je moet er alleen wel allebei achter staan want als je partner het niet wilt wordt het dus wel een probleem. Maar door haar bij ons te nemen kwamen wij hier alledrie aan onze rust toe.

Hoi,

Ik begrijp je gevoel erg goed. Bas is ook altijd een prima slaper! Maar de laatste tijd is het een beetje rommelen. Hij heeft een aantal nachten gehad dat we hem ieder uur hoorden.... Zo goed voor je eigen nachtrust! Inmiddels gaat het iets beter, maar ik heb hem vannacht wel twee keer gehoord.
Misschien ben ik een ontaarde moeder, maar ik ga er in principe nooit heen. Pas als hij na 10 minuten nog huilt, dan ga ik naar hem toe. Over het algemeen maakt hij die 10 minuten niet vol. Hij vindt zijn tuttels weer en valt vanzelf in slaap. Dit doen we eigenlijk al heel lang zo. Ik denk dat Bas daardoor geleerd heeft om zelf weer in slaap te vallen.
Ook bij Eva heeft dit in de loop der jaren vruchten af geworpen. Zij is nu 4 en als ze het 's nachts moet plassen, dan doet ze zelf haar nachtlampje aan, doet een plas op haar potje en ze gaat weer zelf terug in bed. Ideaal!

Dus misschien af en toe een tijdje laten huilen. Daar moet je wel tegen kunnen (en achter staan) anders werkt het niet.
Ik zal zelfs eerlijk toegeven dat als Bas een heel erg onrustige nacht heeft, dat ik dan wel eens mijn oordoppen in doe. Mijn man slaapt altijd overal doorheen...behalve als het echt ernstig is. Ik zou willen dat ik die gave had, maar helaas! Als Bas dan heel lang of hard gaat huilen, dan gaat Jeroen naar hem toe. Soms krijgt hij een flesje warme melk om weer in slaap te vallen.

Ik hoop dat het vannacht beter zal gaan met Daniëlle!

Groetjes, Karin

Nou om kwart over 2 had ik Daniëlle weer in dr bedje gelegd en gelukkig ze ging slapen. Ik heb zelf nog wel een tijdje wakker gelegen maar was allang blij dat ze weer sliep.
Ik ben gelukkig ook vrij vandaag maar helaas moesten we wel om 09:00u bij de dokter zijn dus moest wel weer op tijd eruit.
Nou ik hoop dat ze vannacht weer gewoon slaapt.

En Evelien ik moest gelijk aan jou denken want ik heb jou verhalen natuurlijk wel gelezen over de slaapproblemen met Birgit. Ik heb er nu maar 1 nacht last van en ik vind het al vreselijk, kun je nagaan hoe jij je voelt.
Dus bij deze een dikke knuffel
En ik hoop dat het goed gaat op vakantie!

Groetjes van Sonja

Terug
Bovenaan