Huilen 's nachts (sinds zondag)

Lieve meiden,

Iemand enig idee? Sinds afgelopen week zondag huilt Julia ineens 's nachts weer (ergens tussen 11 en 1), en wil ze niet slapen, behalve bij een van ons op het logeerbed.... En nu ligt ze er sinds 3 kwartier in, en blijft alleen maar huilen....
We negeren het maar, en hopen dat ze zo in slaap valt, maar zeker die gebroken nachten vallen tegen, nu ik zwanger ben....

Tips welkom :)

Mystelle heeft het ook meestal is het dat ze dan droomt. meestal valt ze zelf weer in slaap.
Soms moet ik der troosten maar slaapt ze daarna ook weer ook zeg ik er dan vaak bij dat papa en mama ook aan het slapen zijn.

Warren heeft juist sinds kort weer huilbuien zodra we hem (na boekje voorlezen en het vaste ritueel) in bed leggen 's avonds.
Heeft hij een tijdje gedaan toen hij net een jaar was, daarna altijd moe maar vrolijk naar bed.
Hij heeft wel (nog steeds) bij vlagen nachtangsten, niet te verwarren met een nachtmerrie!
Bij een nachtangst lijkt je kindje wakker maar is het niet, misschien is dat het?
Als het nachtangsten zijn kan je er -helaas- heel weinig tegen doen, google het maar eens.
Het kan best beangstigend zijn, maar het gaat echt weer voorbij.

En tja, als dat het niet is, is ze misschien bang voor iets (ze is nog wat jong voor 'de monsters onder het bed') of heeft ze gewoon even een wat moeilijkere fase waarin ze gewoon wat meer aandacht nodig heeft? Ik zou in ieder geval wel even troosten, hoeft uiteraard niet heel lang; gewoon even bevestigen dt jullie er zijn, zoen geven en haar kort vertellen dat het nacht is en dat ze nog even mag slapen.
Ik moest dit soms bij Warren wel 4-5 keer op een nacht doen, maar hij werd wel steeds rustiger als ik binnen kwam.

Sterkte!
Evje

Afgelopen nacht heb ik het zo opgelost:
toen ze net in bed lag en overstuur was ben ik bij haar op de kamer blijven zitten. Huilbui duurde van 8 tot half 9. Daarna ging ze liggen en ben ik tot kwart voor 9 blijven zitten, tot ze sliep.

Vannacht om kwart voor 2 ging het weer "mis". Toen ben ik weer bij haar blijven zitten, en na een kwartier was ze stil en ging ze liggen, en nog een kwartiertje later kon ik weer naar mijn eigen bed.

Dit ga ik even een poosje volhouden, vond op een belgisch forum moeders met hetzelfde probleem, en dit was hun oplossing.

Hoop dat het gaat helpen, want heb er geen zin in dat ze eraan went dat ze na lang genoeg huilen toch wel uit haar bed wordt gehaald...

Dank voor het meedenken!!

Liefs

Ela huilt ook veel in haar slaap. Maar is ook iedere keer wakker, ik vertel haar dan dat ze nog moet slapen omdat 't heel laat (of heel vroeg :)) is. En vaak antwoord ze met "mama", ik zeg dan dat mama ook weer graag wil slapen. Dan komt papa, ja papa slaapt ook. Dan nog "Ham", ja Harm slaapt ook, dus Ela moet ook slapen. Dan kan ik weer weg lopen, of ze gaat weer huilen, maar dat laat ik dan maar even. Vaak valt ze dan wel in slaap. Ten einde raad geef ik haar een tuitbeker met water in de handen.
Succes!!

Terug
Bovenaan