Huilen stopt als je gaat staan en lopen

Ik heb een vraag en word een beetje wanhopig ;-)

Als mij dochter van 4 maand de fles krijgt is er niks aan de hand tot 3 kwartier erna dan begint ze te jammeren tot ik met haar ga staan en lopen  ( ik doe dat dan maar) en vaak is dat dan een half uur tot uur en dan probeer ik haar in slaap te krijgen (wat nog best lastig is). Meestal zijn dat hazeslaapjes en daarna is ze vrolijk een half uur en dan begint ze weer te jammeren tot ze de fles krijgt (ze krijgt nog steeds om de 2,5 a 3uur de fles van 150+5schepjes en johannesbroodpitmeel 6 flesjes op een dag dus)

<span style="line-height: 1.5;">Snachts Slaapt ze wel goed! Meestal leg ik haar om 21:00 uur weg en slaapt ze tot 8uur </span>

Zou het iets kunnen zijn? Of is het een fase?? Het is best vervelend omdat ik dan gewoon niks kan doen behalve haar troosten en dat laten huilen vind ik niks.

Heb je al een draagzak geprobeerd? Dat heeft bij ons in ieder geval enorm geholpen. Blijven je handen vrij om dingen te doen, en kan de kleine genieten om dicht tegen je aan te zitten tijdens het lopen...

Ik wou het eerst niet omdat ik vrienden heb die continu met zo'n zak lopen maar idd is dat nu de beste optie haha

Maar is het normaal dat ze zo huilerig is? Is dat een fase?

Ik begrijp als verzorgende mama dat je bang bent dat er wat aan de hand is, persoonlijk zou ik mij er niet zo zorgen om maken als ik jouw verhaal lees (maar ik ben geen arts en heb slechts ervaring met 1 baby ;-) .

Twijfel je dat er misschien iets niet lekker zit in de darmen (allergie?) Ga dan vooral even naar de huisarts, want daar zijn ze voor! En je hoeft niet langs te gaan bij de huisarts, telefonisch consult kan ook. Ik voelde me altijd goed als ik een twijfel geval had en een arts kon mij zeggen hoe ik ermee moet omgaan.

En zon draagzak, het is gewoon fijn voor moeder én kind. Want ook onze kleine wilde constant in armen gehouden worden en anders was het HUILEN! En niet eventjes, maar urenlang haha.

Blij om te horen dat ze niet het enigste kind is ;-)haha

Bedankt voor je reacties! En die draagzak gaan we proberen

Ohja, probeer vooral veel verschillende draagzakken uit.

Ik begon met een draagdoek, maar dat deed al gauw zeer aan m'n rug -ik heb ook een zwakke rug-. Tevens vond ik een draagdoek te omslachtig om "even snel" om te doen. Vooral als ik alleen was, het fijnste was met zo`n doek om 2 paar handen te hebben.

Toen kocht ik een voordrager Manduca . Heerlijk, want het is klikken en vast. Dat kon ik ideaal in mijn eentje even gauw omdoen. En de kleine vond het heerlijk. Het bood ook extra steun op mijn heupen waardoor het gewicht goed verdeelt werd.

Later kocht ik een rug-drager (bij de kringloop voor 25e). Die vind ik ook erg fijn maar laatste vakantie toch vaker de Manduca gebruikt omdat de kleine dan het minst zwaar aan voelt (hij is inmiddels alweer 9kg).

Kortom, probeer ze uit. Of bij vrienden of in de winkel.

Er zijn ook draagconsulenten. Die komen bij je thuis om met jou verschillende draagzakken en draagdoeken te proberen. Zo Kun je kijken wat het beste bij jou past.

Mijn baby vertoonde hetzelfde gedrag als jouw baby van 4 maanden. Het kan zijn aan een gevoeligere periode maar na verloop van tijd ga je begrijpen wat je baby graag en minder graag heeft. Het vele knuffelen kan soms zwaar lijken en is het soms ook maar je bent niet alleen. Je moet je niet teveel focussen op wat de boeken schrijven of de mensen goedbedoeld zeggen. Je moet luisteren naar jezelf en je baby.

Terug
Bovenaan