HUILEN TIJDENS DE FLES!!! HELP ONS GEEF RAAD!!!

wij hebben een dochter van 3 maanden en twee weken.Sinds ongeveer een week huilt ze nu tijdens de fles. zodra de speen haar mond in gaat zet ze het op schreeuwen. en zodra je hem er weer uit haalt stopt ze met huilen.
wij weten echt niet wat er in eens aan de hand is,hiervoor dronk ze de fles prima en ook leeg. nu is het op het moment ze erg dat we er soms gewoon niet meer dan 60cc in krijgen en dat is echt veels te weinig :-(
verder is ze heel erg zoet en een vrolijke meid en slaapt ook gewoon heel de nacht door ook al heeft ze bv maar 80cc op. Maar dit kan echt niet zo en elke fles is het weer een gevecht en heel soms drinkt ze dan in eens weer 150cc weg maar dat is de laatste week er niet meer echt bij.100cc is echt max wat er   nu af en toe naar binnen gaat.
ben van de week bij het consultatie buro geweest en ik moest het nog maar even aan kijken ze mankeerde in ieder geval niks in haar mondje.
herken je dit probleem of weet je hier iets van laat het mij dan aub weten.

groetjes miranda (een wanhopige moeder)
 
Hoi Miranda
Gaf je hiervoor borstvoeding? Heb je iets veranderd qua voeding, geeft nu opeens iemand anders de fles of heb je een andere speen gebruikt? Huilt ze direct bij het begin  of pas na een bepaald aantal cc? Gaf je haar eerst op een andere plek de fles, in een andere houding? Speelde je met haar onder de fles geven? Ben je al nagegaan of ze last heeft van krampjes? Mijn zus en ik hebben hier een halve studie van gemaakt want mijn nichtje (2,5 maand) vertoont soortgelijk gedrag...
Misschien kunnen wij nu iemand een beetje helpen...

taatje
 
hoi taatje,
ze heeft hiervoor borstvoeding gehad en we zijn al zo'n drie weken bezig om dat af te bouwen ik heb namelijk een hele voorraad in de vriezer. ze krijgt nu twee voedingen moedermelk en 3 flessen nutrilon 1.   dit doen wij om te vookomen dat ze geen last krijgt van de darmen dus daarom bouwen we de moedermelk langzaam af. ze heeft geen andere speen gewoon haar eigen we hebben het van de week wel gebrobeerd een andere maar ook dat werkte niet. verder geven nog steeds dezelfde haar de fles en soms begint ze al te huilen zodra je haar in de houding leg om te beginnen met de fles, en de andere x is het na een paar cc pas dus he tis heel verschillend en vanmorgen dronk ze in eens 110cc weg zonder te huilen dus dat was wel even vreemd. ze laat wel heel veel windjes maar dat deed ze voorheen ook heel veel. dus we  weten echt niet wat er aan de hand is. en echt verder merk je niks aan haar ze is nog even vrolijk en tevreden als voorheen.
groetjes miranda
 
He hoi,

Ik kan me zo goed voorstellen dat je je zorgen maakt, ook al zegt iedereen dat er niks aan de hand is zolang ze vrolijk blijft. Ons meisje had precies hetzelfde zo'n drie weken geleden, ze was toen ongeveer 15 weken jong. Wij zijn naar de huisarts geweest, niets aan de hand. We hebben het toen maar geaccepteerd. Onze dochter sliep trouwens niet door, dus dan is het helemaal lastig, ik gaf haar 's nachts wel drinken, want ik had het idee dat ze honger had. Zodra ik dit ging afbouwen, ging het overdag ook beter. Het is vanzelf beter gegaan. Maar... nu is ze sinds een paar dagen weer moeilijk aan het doen. Ik heb de knop omgedraaid en tegen mezelf gezegd, als ze honger heeft, gaat ze vanzelf meer drinken. Wat wel helpt is haar even met rust te laten, tien minuutjes laten spelen en kijken of ze dan nog wat wil. Ons meisje drinkt dan zo nog 50 ml weg! Liggend in de box bijvoorbeeld. Het is niet zoals het hoort, maar ik ben blij met alles wat erin gaat. Vandaag is het helemaal lastig, want ze is extreem huilerig en bleek net koorts te hebben, 38,5, valt dus wel mee, maar het is zo zielig! Hou je kleintje goed in de gaten, het kan ook een voorbode van een virusje of griepje zijn.
En probeer er echt geen strijd van te maken, ze voelen jouw spanning. Wij wisselen het geven van de fles af, zodat degene die het doet ontspannen blijft.

Succes!

( en een gouden tip is ook hier welkom....)

Jootje
 
Hoi Miranda,
Heel herkenbaar, zo is het bij mijn zus precies hetzelfde gegaan. Mijn zus werd er nogal zenuwachtig van want ze moet volgende week weer werken. We hebben ervaringen gehoord van anderen en het boek van Ria Blom (een echte aanrader, zeker voor jullie!) helemaal uitgeplozen. Babies die borstvoeding hebben gehad en overgaan op de fles zijn uitgekookt. Sommigen pakken de fles prima hoor, maar die hoor je dan ook niet. Maar jouw kleintje, en die van m'n zus niet dus. Ze denken: ik stil mijn honger (dat klopt dus ook, zo'n 65-80 cc en dan stop ik er mee. En als mama dan straks weer komt met de borst dan neem ik het ervan. Want mama komt straks toch met  haar borst want ze wil niet dat ik honger heb en dat ik  goed groei.
Sommige babies vinden spelen leuk. Ze weten, na het eten komt spelen. Dus ik stil mijn honger en dan gaan we spelen. En dat doen we dan lekker vaak op een dag want mama geeft me vaker eten als ik niet de fles leegdrink!
Het klinkt heel stom maar het werkt echt zo. Je kan natuurlijk ook denken: weet je wat, ze krijgen vanzelf honger en dan pakken ze de fles helemaal wel. Nou lijkt het wel alsof babies een langer uithoudingsvermogen hebben dan kersverse ouders dus... baby wint. Een oplossing kan zijn helemaal over te gaan op fles (met moedermelk, dus veel werk) of genoegen te nemen met het feit dat ze minder drinkt als ze de fles krijgt. Een tip is je kleintje direct na haar slaapje te geven dan zijn ze nog wat slaperig. Ook niet op de arm nemen maar in bedje laten liggen of in een wippertje zetten. In iedere geval in een rustige omgeving en niet praten tegen je baby.
Ik raad je echt aan het boek van Ria Blom te kopen. Het is een heel herkenbaar verhaal en het neemt veel onzekerheden weg.
Ik hoop dat ik je een beetje geholpen heb. Onze ervaring was dat het consultatiebureau geen ene @*&% deed aan dit probleem.

Succes!
Taatje, mama van Jamey (26-9-2005)
 
Hallo,

Heel herkenbaar je verhaal. Hannah 1/2 jaar heeft dit ook een tijd gedaan. Ik geloof dat ik het hel;e assortiment spenen van de drogisten heb uitgeprobeert. Er was een week dat zij maar 200-300cc per dag binnen kreeg, en hier ook genoege mee nam, ze was alert en vrolijk! Nu weet ik als Hannah in een groeispurt zit zij slechter drinkt. En weetje waar ik achter kwam, als ze echt honger hebben, drinken ze echt wel. Maar het het is echt heel vervelend, het beinvloed zo je dag!
Sterkte
Lisanne.
 
Hoi Savine,

Ik heb met mijn zoontje ook veel problemen gehad met de fles geven. Op advies van de CB arts hebben wij de Bfree fles gekocht. Hier zit een luchtventiel in waardoor de melk veel gelijkmatiger uit de fles stroomt en de fles niet vacuum zuigt.
Dit was voor onze zoon echt de oplossing. Hij dronk rustige en helemaal zijn flesje leeg.
 
Hoi
wij hadden het probleem ook, via de kinderdagverblijf erachter gekomen dat hij spruw had - doet pijn in zijn mondje,  was niet goed zichtbaar, kijk eens met een zaklamp naar zijkant mond, gehemelte en tong, is  iets wit uitgeslagen ga dan eens naar de huisarts, mischien is het wel spruw, wie weet....

na behandeling dronk hij weer als vanouds

succes
 
Terug
Bovenaan