Huilen tijdens de fles

Hoi,
Ons zoontje Wesley van 4 maanden krijgt 180 ml Omneo 1. Hij krijgt nog 5 flessen. Hij doet hier ongeveer 25 minuten over.
Tijdens het drinken begint hij telkens te huilen en wil dan niet meer drinken. Als je dan even stopt en eventueel een speentje geeft dan gaat hij weer even verder. Dit gaat zo wel 5 of 6 keer per fles. Het vreemde is dat het niet elke fles zo gaat maar wel heel vaak. Heel vervelend voor hem en ons. We durven bijna niemand anders de fles te laten geven.
Weet iemand hier iets over of heeft iemand dit ook en wat doe je dan?? Heb al vele spenen op de fles geprobeerd.
 
Hi,

Kan het zijn dat hij vindt dat het te langzaam gaat???? Ik vind 25 minuten wel vrij langzaam.... (niet negatief bedoeld natuurlijk!!!) Als hij meer moeite moet doen om te drinken en hij is bijvoorbeeld al best wel moe, zou hij daardoor juist wat sneller in protest kunnen gaan.....
Welke fles gebruik je? Ik heb altijd heel erg veel plezier gehad van de difrax fles. Deze heeft een speciaal ventiel aan de onderkant die voorkomt dat de fles vacuüm zuigt en je dus via de speen lucht zou moeten laten bij komen.... Juist omdat de difrax fles aan de onderkant lucht door laat, komt er minder lucht in de voeding.... en hadden mijn dochters minder snel last van boeren en kramp. Met dat ventiel kan je ook regelen of de voeding wat sneller of juist wat langzamer moet stromen.

De eerste paar weken drinkt een kindje vrij langzaam, maar na een week of twaalf kunnen ze plotseling veel sneller drinken. Ik dacht dat de fles ongeveer met een minuut of 15 wel leeg mocht zijn.

Ik hoop dat je hier wat aan hebt, groetjes Nynke
 
Hoi,
Onze dochter, nu 14 maanden, heeft dit ook gehad rond de 2 maanden. Dit bleek achteraf aan de voeding te liggen, maar het rare was dat ze dit vooral had bij de laatste voeding. Wij hebben haar een tijdje voeding voor hongerige baby's gegeven, maar hier kon ze niet goed tegen. We zijn toen terug gegaan naar de Comfort voeding van Friso (tegen spugen, buikkrampen) en toen had ze er geen last meer van. Ik weet natuurlijk niet of je kindje al lang op deze voeding zit of dat je deze nog maar pas bent gaan gebruiken. Het zou hier aan kunnen liggen.
Veel succes!!!
Groetjes Daantje mmv Michelle
 
Hoi,
Na 4 maanden borstvoeding ging ik over op de fles. Ook steeds huilen tussendoor, op gillen aan toe. Allerlei flessen geprobeerd, totdat ik de Nuby Vari-flow fles kocht. Deze speen loopt niet vanzelf. De zuigkracht van de baby bepaald de snelheid van drinken. Als de baby rustig wil drinken, dan komt het langzaam. Als hij snel drinkt, dan snel. Met deze speen dronk ze opeens goed, en het lag dus niet aan de voeding. Het nadeel is dat deze spenen snel scheuren, maar ach, een doosje met 2 spenen voor 2,60 dat is dan ook wel een rustige baby waard.

Groeten,
A3
 
Terug
Bovenaan