huilen tijdens de voeding

Onze dochter is nu 11 weken en sinds ongeveer anderhalve week huilt ze als ze haar fles krijgt. De temperatuur is goed, de speen zit niet dicht, ze heeft geen spruw en heeft ook geen keelpijn. Ze krijgt sinds drie weken ook Friso 1 extra als laatste voeding en ze kreeg die ook gecombineerd met de Friso 1 comfort, maar overdag krijgt ze nu alleen nog comfort. Ze heeft ook veel last gehad van krampjes, maar dit is volgens mij niet de oorzaak, want als ze wat langer drinkt gaat het huilen over. Wat ons wel opvalt is dat ze in het begin gulzig drinkt en daarna begint te huilen en zodra ze rustiger gaat drinken ze niet meer huilt, maar wat zou hier de oorzaak van kunnen zijn. We gebruiken de difrax fles. Bij de comfort gebruiken we een papspeen en bij de extra een gewone speen. Graag jullie tips/reacties.
Groetjes Daantje
 
Ik zit met hetzelfde probleem, alleen vraag ik mij af waarom Daantje friso 1 comfort geeft.
Waarom is dat, mijn dochter krijgt nutrilon 1 en is 4 mnd en zit nu op 2 flessen van 200 cc.
Ze weegt 6100 gram.
 
Misschien krijgt ze te veel lucht als ze zo gulzig drinkt. Eerst huilt ze omdat ze honger heeft en dan omdat het te snel gaat (denk ik). Misschien helpt het als je het eerste deel van de fles de dop iets strakker er op draait en daarna weer wat losser. Anders zou je kunnen proberen haar wat rechterop te laten drinken. Dit zijn allemaal trucjes die wij gebruiken op het kinderdagverblijf.

Succes
 
Mijn zoontje Quentin had hetzelfde probleem. Hij nam twee slokken en begon dan onbedaarlijk te huilen om vervolgens weer gulzig te gaan drinken en dan weer te gaan huilen.
Hij is bijna 6 weken oud en krijgt Friso comfort omdat hij in het begin teveel voeding opgaf. Hij heeft nu ook erg last van krampen en drinkt heel erg gulzig maar sinds we hem wat meer rechtop laten drinken (waardoor er minder lucht onderin in z'n maag blijft)gaat het een stuk beter. Ook geven we hem het homeopatische middel Cinababy. Nu drinkt hij een stuk beter (zonder huilen tussendoor) alleen nog wel heel gulzig. Hier moeten we nog wat op vinden (andere speen al geprobeerd net als de dop strakker draaien etc.).

Succes verder!

Groetjes,
Rosanne
 
Mijn zoontje doet precies hetzelfde soms Daantje. Bij hem is de speen dan te klein. Hoe ouder hij wordt, hoe groter de speen ook zou moeten zijn.
Mijn zoontje is inmiddels 20 weken. Voor de comfort voeding krijgt hij speen nr 4 van Avent. Voor normale voeding gebruik ik speen nr 1.
 
Wij hebben dit probleem ook gehad met ons zoontje (nu 12 weken) en door te veranderen van speen is het over. Zijn normale voeding krijgt hij met speen nummer 2 van Avent en zijn late voeding (met nutriton, iets dikker dus) krijgt hij met de 123 speen van Avent. Nu gaat het wel iets beter. Hij heeft alleen nog dat gedoe bij de fles van 15:00 uur, heel raar.
 
Terug
Bovenaan