huilen tijdens en na fles (3mnd)

<p>Hoi mama’s,   </p><p>Onze dochter van 3 maanden is sinds een week niet meer haar vrolijke ikje. In het begin heb ik borstvoeding gegeven, daarna ben ik langzaam overgestapt op flesvoeding en geven nu sinds ruim een maand volledig fles. Ze krijgt 5 flesjes van 165ml (soms zit er 1x per dag 1 tussen van 200ml). Deze voedingen gingen prima. Ze slaapt al sinds 3 weken oud de nacht door. Ze huilt vrijwel nooit en als ze huilt is het meestal voor d’r flesje, omdat ze moe is of omdat ze bijvoorbeeld uit de box gehaald wil worden.</p><p>  Nu is ze sinds een week heel onrustig tijdens het drinken (ze wringt echt en huilt/krijst)hhet begint al aan het begin van de voeding. Naderhand blijft ze ook huileriger. Ze slaapt op zich nog wel goed, alleen ook het in slaap komen is een stuk moeilijker dan normaal. Af en toe heeft ze nog wel haar vrolijke momentjes, maar over het algemeen is ze veel meer huilerig (vooral vanaf de middag). We hebben eigenlijk niets veranderd qua routine of producten, dus ik heb geen idee wat dit kan zijn. Het enige is dat we 2,5e week geleden zijn overgestapt van de brede naar de dunne dr browns flessen (maar dat is dus anderhalve week voor de klachten begonnen). Ik verwacht ook geen spruw want zie geen wit in haar mond. Ook heeft ze geen koorts. </p><p>Ik herken mijn vrolijke meisje soms niet meer terug en vind het zo zielig. Ik hoor graag jullie tips! </p>

Rond de leeftijd van 3 maanden is er weer een sprongetje. Ik herken dit gedrag wat je omschrijft van het "spronggedrag" van mijn kindjes. Dus dat zou het kunnen zijn?
of is ze klaar voor een flesspeen met groter gaatje? Zuigbehoefte wordt steeds wat minder en ze willen vooral gewoon sneller kunnen drinken op een geven moment. Misschien gaat de flesspeen die je nu gebruikt haar te langzaam?

Bij ons was dit ook het geval, en wat bleek... ze had gewoon een andere speen nodig met een groter gaatje.is dus zeker het proberen waard! 

[quote quote=10361613]Bij ons was dit ook het geval, en wat bleek… ze had gewoon een andere speen nodig met een groter gaatje.is dus zeker het proberen waard![/quote]
Dit hebben we al geprobeerd en is helaas niet de oplossing. Ze blijft dezelfde klachten houden. We hebben ook al geprobeerd het ventiel uit de fles te halen omdat we lazen dat baby's die wat ouder zijn dit niet meer fijn vinden aan de dr browns flessen. Maar ook dit helpt niet. 

Mijn dochter deed dit ook.. Ik ben overgestapt naar de Advent flessen van Philips met speen 2 (vanaf 3 maanden). En wat mij bij hielp was haar op mijn opgetrokken knieen leggen (kussentje eronder voor comfort). Nu drinkt ze de fles ook op de normale manier maar de eerste maand moest het perse zo anders was het een en al strijd om de fles er in te krijgen. 

[quote quote=10362725]Mijn dochter deed dit ook.. Ik ben overgestapt naar de Advent flessen van Philips met speen 2 (vanaf 3 maanden). En wat mij bij hielp was haar op mijn opgetrokken knieen leggen (kussentje eronder voor comfort). Nu drinkt ze de fles ook op de normale manier maar de eerste maand moest het perse zo anders was het een en al strijd om de fles er in te krijgen.[/quote]
Denk je dat het aan het wisselen van fles ook gelegen heeft? Het is namelijk een weekje wat beter gegaan, wel nog wringen tijdens het flesje maar niet huilen/krijsen. Nu is het weer wel huilen/krijsen tijdens het flesje. Gaan maandag ook langs de dokter om toch maar even te laten checken... Duurt nu al een aantal weken en vind het zo zielig dat ze niet haar vrolijke ikje is... 

Terug
Bovenaan