Huilen tijdens eten..

Onze zoon van bijna 7 maanden is een hele goede eter, alle nieuwe dingen gaan er na eé'n vreemde blik allemaal goed in... Echter sinds een paar dagen begint hij behoorlijk te huilen zodra hij in de kinderstoel zit voor zijn "avondeten", uitgebreide groentehap dus... Tussen het huilen door eet hij wel alles op, maar echt gezellig is het dus niet... Ik vraag me af of dit slechts een fase is, moet ik hem eerst laten uitrazen voor hem zijn eten te geven, of gewoon proberen door te lepelen???? Herkent iemand dit en hoe gaan jullie hiermee om??? Oh ja, hij kan trouwens echt ontzettend boos worden!!! Dat je bijna denkt dat hij erin blijft hangen....\

Hopenlijk zijn er mensen met tips...

groetjes franka
 
Och, dat herken ik wel ja!! haha, niet gezellig he? Bij ons is het niet elke dag zo, maar met momenten gaat het eten met huilbuien gepaard. Meestal ga ik gewoon door met eten geven, tussen het huilen door, als het echt heel erg wordt, dan stop ik met eten geven en dan compenseert zich dat wel weer met de volgende voeding of met iets tussendoor. Hopelijk is het een fase en wordt het gezelliger!!! Succes!
 
Hai,

Ik herken het ook. Milan dronk zijn flessen altijd binnen 10 minuten leeg en had soms nog niet genoeg. Fruit, groente alles ging er heel makkelijk in...., tot zaterdag. Toen had meneer ineens geen zin meer in zijn fles. Hij werd boos en sloeg tegen zijn fles aan. De ene fles is prima de andere wil hij niet. Hij is ook bijna 7 maanden. Misschien is het een tandje of een sprongetje of is hij het eten zat. Het blijft gokken bij die kleintjes. Groetjes Monique
 
Mijn zoon (nu 13 maanden) heeft daar rond 7 maanden ook last van gehad. Bij hem was het maar een fase. Het had er wel mee te maken dat hij rond etenstijd meestal best  moe was. Het heeft uiteindelijk een maandje of anderhalf geduurd. Nu is het eten grote pret.
Hopelijk is het maar tijdelijk.
Groetjes,
Misha
 
Terug
Bovenaan