Huilen tijdens fles

<p>Ik ben beetje radeloos… We hebben een zoontje van nu bijna 5 weken. Sinds een week krijg ik moeilijk de voeding erin. (kunstvoeding) Hij krijgt 100 cc per keer, ik voedt op verzoek. Maar probeer wel de minimaal 2 uur er tussen te houden. Eerst onderbraken we het flesje 2x voor boeren op advies van consultatie bureau en elke keer na het boeren dan hapte ie weer vlot aan en dronk rustig leeg. Nu hapt ie eerste keer wel aan, drinkt dan soms rustig, soms onrustig, begint dan opeens buiten adem te zijn, dus dan haal ik de fles eruit. Doe een boertje, en dna wil ik em weer aanbieden omdat ik zie dat ie honger heeft en dan is het drama. Krijst alles bij elkaar, hapt paar keer, drinkt een keer en verkrampt dan helemaal en gaat huilen. Valt uiteindelijk in slaap met 70 a 80 cc, niet omdat ik het gevoel heb dat ie voldaan is, maaar van uitputting. Snachts gaat het vreemd genoeg beter, dan slaapt ie ook keurig 3 uur. Maar overdag is dus echt een ramp, slaapt ook slechter in overdag wat altijd al geweest is  met het gevolg dat ie ander half uur later weer honger heeft en ik dus het gevoel heb dat ik de hele dag met hem aan het sjeulen ben en zelf dus echt nergens aan toe kom, genees ook even half uur me ogen dicht. Omgeving zegt krampjes. Maar ik gebruik inflacol en mijn onderbuik gevoel zegt dat dat het nirt is, want hij is zeker nirt ontroostbaar. Als ik em 2x wieg is ie stil, bij aanbieden fles begint het hele feest overnieuw.  Consultatiebureau vond het niet belangrijk genoeg want hij as goed gegroeid. Kreeg tegenstrijdige tips dat ik em juist wel z’n fles in 1 x leeg meost laten drinken en niet boeren??? In iedergeval sloopt het me, en raak ik er geirriteerd/gefrustreerd van wat hij geheid ook zal voelen….. Overigens hebben we een dr brown fles. En misschien niet overbodig: ik vind em enorm veel persen en scheten laten. Wie weet raad of herkent zich erin?? </p>

Ik herken het verhaal wel een beetje. Onze zoon dronk bijvoorbeeld geen ‘lauwe’ flessen... ze zeggen dat kinderen zo jong dat verschil nog niet proeven maar toch hoefde hij absoluut geen fles wanneer deze niet warm genoeg was.
Misschien het proberen waard om tussendoor even op te warmen. Maar misschien is het ook wel heel iets anders. Gelukkig is hij wel goed gegroeid dus daar zou ik mij geen zorgen over maken!

Succes!

Liefs

Hier ook iemand met een dochter die de fles af en toe weigert (dus niet allemaal) Neemt een paar slokken en begint dan overstuur te raken, te overstrekken en krijsen. Dit heeft zij wel pas vanaf 10weken ongeveer. Ik zou als ik jou was het consultatiebureau bellen of langs een osteopaat wanneer die weer mogen werken. Het kunnen krampjes zijn zeker omdat die in week 6 tot 8 een piek hebben maar het is denk wel fijn voor jezelf om andere dingen uit te sluiten (KMA, reflux, spiertje verrekt, sprongentje)

Hoe is zijn ontlasting en zijn huid?  Ik herken het wel van mijn dochter met koemelk allergie. Maar die had dus meer symptomen. 
Minder drinken gebeurt soms ook na inenten (mijn te vroeg geboren dochter kreeg haar eerste extra vaccinatie met 5 weken) en koorts/virusjes. Als het aanhoudt, zou ik toch even aandringen bij de huisarts dat je wilt dat reflux en kma uitgesloten worden. 
Door de gastrointestinale reflex is het zeker mogelijk dat hij last heeft van krampjes tijdens het drinken. Veel kindjes poepen ook juist tijdens het drinken. En infacol helpt lang niet altijd tegen krampjes. Soms is uitzitten en troosten het enige dat je kunt doen. 
Mijn dochter dronk rustiger als ik haar schuin omhoog op een kussen neerlag naast me. Op de arm was het geen doen. Alleen maar losworstelen, huilen etc. Ze lag gewoon vrijer op zo'n kussen. Maar ook dan ging een fles er in etappes in, of liet ze hele delen staan. Later kwam altijd wel weer een week waarin ze juist veel dronk. En ze haalde de eerste maanden snachts ontzettend in, omdat ze half slapend wel goed door dronk. 

Oh en ik was veel te bang dat ze stopte met drinken, dus ik was inderdaad gestopt met tussendoor boeren. Gewoon achteraf even langer omhoog houden. 

Terug
Bovenaan