Huilen tijdens fles

Hallo

Mijn dochtertje van 10 weken oud huilt sinds een dikke maand tijdens het drinken van haar fles. Vanaf haar geboorte huilt ze al veel en draait ze al moeilijk haar hoofdje tijdens het drinken maar echt huilen tijdens het drinken deed ze toen nog niet. We dachten aan reflux, hier heeft ze medicijn voor (Losec). Dit krijgt ze 2x per dag in haar flesje (best veel voor een baby maar volgens kinderarts geen probleem). De kinderarts weet ook niet wat het is. Ze kan niet gericht zoeken en doet verder dan ook niet meer dan naar haar hartje luisten en haar wegen en meten. Heb het idee dat wanneer ze gewoon goed groeien ze niks doen. Dat ik soms een uur probeer die kleine een fles naar binnen te krijgen dat zien ze helaas niet. Je merkt namelijk dat ze wel dorst heeft maar op het moment dat ze begint te drinken schreeuwt ze alles bij elkaar. Echt zielig om te zien. Heb al alles geprobeerd. Spenen, flessen, lopend de fles geven, liggend etc etc. Ben zelfs al 7 keer bij chiropracticer geweest. Volgens hun heeft ze een nekwervel niet goed zitten. Maar ja na 7 keer zou je toch verbetering moeten zien toch?? Toen ben ik naar homeopath gegaan. Die constateerde een koemelkallergie. Oke dachten we  nu hebben we het. De mega dure voeding slaat wel goed aan moet ik zeggen het huilen is een stuk minder maar tijdens het drinken nog steeds heftig huilen. Na alle ellende nog maar eens naar een ostiopath geweest. Die zegt dat een zenuw boven haar nekje min of meer vast zit. Deze zenuw zou het spijsverteringskanaal regelen en ook de lucht in haar darmen veroorzaken. Klinkt logisch. Na 1 behandeling vond ik het al beter gaan maar na 2 dagen waren we weer terug bij af. Ik weet nu echt niet meer waar ik het moet zoeken. Heeft iemand hier ervaring mee toevallig??

groetjes Peggy
 
Hoi Peggy,
Mijn zoontje had dat ook. Tijdens de borstvoeding toen hij een week of 10 was begon het. En ook als ik hem de fles gaf, wat een ellende he? Je wilt hem zo graag voeden en eerst lijkt het het leukste wat er is, maar door dit keek ik al met angst op de klok van oh hij moet zo weer, wordt het weer een drama? Mijn zus had een goeie tip want haar kinderen hadden het ook. Ik hoop dat het voor jou ook helpt. Mijn zoontje had waarschijnlijk gewoon last van krampjes, ik dacht altijd dat het pas na de voeding kon maar op het cb zeiden ze dat het juist heel goed tijdens de voeding al kan beginnen door het zuigen worden de darmen gestimuleerd en kunnen ze meteen al krampjes krijgen. Maar hij trappelde niet met zijn beentjes zoals ze normaal doen maar schijnbaar was het toch kramp want het hielp! Je zegt dat je ook al geprobeerd hebt tijdens de voeding te lopen, als je dan ook een beetje flink door je benen gaat tijdens het lopen, een beetje dansend, en wiegend misschien helpt dat. Het was bij mij echt een wondermiddel! Ze worden dan afgeleid van de pijn ofzo. Heel veel succes! Groetjes, Hedy
 
Hoi,

Wat een lastig probleem. Mijn dochter huilde niet tijdens het voeden, maar heeft wel veel last gehad van krampjes. Daar kunnen ze inderdaad heel boos van worden! Bij mijn dochter hielp het om voor elke voeding Cinababy te geven (verkrijgbaar bij de drogist). Het is geen wondermiddel, maar het leek de krampjes echt draaglijker te maken! Het proberen waard! Succes en sterkte!

Groeten, Jeanet
 
Hoi hoi,


Oh wat vervelend he. Niet weten wat er nu precies aan de hand is. Kan het misschien zijn dat je kindje te moe is. Ons zoontje drinkt namelijk beter wanneer het net wakker is dan wanneer hij het flesje krijgt voor het naar bed gaan.

Ik denk maar mee.

Succes

Groetjes Celie en Enzo
 
Hoi,
Ons zoontje Wesley is nu 6 en een halve maand. Hij heeft vanaf dat ik hem borstvoeding gaf gehuild tijdens het voeden. Toen ik na 6 weken over ging op de fles dacht ik dat het over was maar niks hoor. Bijna alle voedingen huilde hij een groot gedeelte van de fles. Ik merkte dat hij wel trek had want na een poos was de fles wel (grotendeelds) leeg. ik deed er soms wel 3 kwartier over. Ik ging altijd maar met hem lopen en voedde hem  lopend op de arm  en dat hielp. Af en toe ging ik dat rustig zitten en dan ging het laatste stuk wel weer redelijk. Ook werkte wij met zijn speentje.Tussendor even de speen erin en dan weer een beetje drinken, dan bleef hij rsutig en ging niet over zijn toeren.  Soms dacht je dat hij het erom deed maar ja hij moet toch drinken. Na 5 maanden ging het beter en nu drink hij redelijk normaal. Soms nog wel eens een piepje maar niet dat je moet lopen (dat werd ook te zwaar na een tijdje). Blijven doorzetten, Wesley weet nu ook gewoon dat wij niet opgeven en pas als hij aangeeft niet meer te willen drinken ( dat is dus niet perse met huilen) dan stoppen we.

Ik voel met je mee want ik vond het op een gegeven moment niet leuk meer om te voeden. Ook vond ik het niet makkelijk om hem door iemand anders te laten voeden want het was gewoon een drama. En dat is weer niet leuk voor die ander. Zeker toen ik weer moest gaan werken was het moeilijk. Toch is het goed gekomen (alleen denk je daar niet aan als je weer moet voeden en het weer niet gaat...................

Ook ik heb toen een stukje op dit forum geplaatst maar dat is al een tijd geleden. Mensen begonnen toen ook over andere spenen en andere voeding enzo maar dat was het bij ons dus niet.

Succes en niet opgeven!!
 
Hoi

Wil jullie even bedanken voor jullie reactie. Zal er zeker iets mee doen! Zat echt met mijn handen in het haar. Morgen komt een prelogopediste die komt kijken hoe ze de fles drinkt. Volgens mij krijgt ze namelijk gewoon veel te veel lucht binnen met de fles. Die mevrouw geeft mij dan advies ofzo moet maar eens afwachten weet het anders ook niet meer en denk inderdaad dat ik maar moet afwachten dat die darmen helemaal gevormd zijn. Gelukkig drinkt ze de flessen niet meer allemaal zo slecht.  Allemaal bedankt voor jullie reactie.

Groetjes Peggy  
 
Hey Peggy

Dit probleem had ik dus ook en begon op 6 weken al. Cb wist niet wat het was en hij groeide goed bolle wangen dus het was het temperament zeiden ze.

Dit klopt ook wel mijn zoontje is snel afgeleid en vind de wereld om zich heen erg leuk, soms te leuk. Niemand kon dus een fles geven alleen ik, de rest kreeg hem er gewoon niet in.

Het werkte wel als ik eerst zijn speen erin deed en dan goed laten soffen en dan heel gauw wisselen.

Wat bij ons het beste werkte was ik zat op de bank zetten mijn benen op tafel en zo komen je knieen omhoog dan lag hij met zijn billen tegen mijn buik aan en dan zijn  rug en hoofd op mijn benen. Zo heb je 2 handen vrij 1 voor  de fles en 1 om zijn hoofdje tegen te houden. Mijn zoontje drinkt zijn fles het liefst met zijn hoofd weggedraaid van mij. Dus neem gewoon de voorkeurshouding aan van je kindje.

Dit gedrag gaat wel over met een maand of 4/5 was het weer goed. Mijn zoontje huilde dan niet bij een fles maar weigerde hem steeds terwijl hij wel vanaf het begin de fles heeft gehad.

Heb ook meteen speen 3 van avent erop gedaan zodat hij ze sneller leegdronk. Want als meneertje stopte met drinken of het lukte hem om die fles eruit te krijgen dan kreeg ik het bijna niet  meer gedaan om hem de rest te geven.  Andere spenen werkte niet.

Oh nog een tip gaf hem ook weleens gewoon in zijn bedje en als de fles dan leeg was pakte ik hem op voor zijn boertje.

Hoop dat je hier wat aan hebt. En misschien heb je al deze dingen al gedaan.

Weet wel dat ik er moedeloos van werd dat hij dit deed en dat alleen ik zijn flesjes met moeite erin kreeg en een ander niet. Maar zoals ik al zei het gaat over gelukkig.

Veel succes en sterkte

Groetjes Marion

Ps: Het enige drama was de fles, na de fles was het lachen en een super vrolijk kind en sliep als de beste. En ik denk nog steeds dat het zijn temperament is geweest. Tussen de 4/5 maanden ging het super met zijn fles en weigert ze niet meer.Hij is nu een ruim half jaar.
 
Terug
Bovenaan