huilen tijdens het slapen

A

Anoniem

Guest
Hallo,

Mijn zoontje huilt bijna iedere nacht in zijn slaap en soms ook overdag. Hij slaapt dan wel gewoon maar soms krijst hij het dan uit , de ene keer duurt het lang en soms maar heel kort. Vanacht bijv. wel een half uur en hij stopte pas toen we hem een speentje gaven.
Wat is dat toch ? Is er iemand die dit herkent ?
Misschien dat hij eng droomt hoor maar het lijkt toch meer op pijn ofzo ( hij heeft reflux, dus misschien dat het daar iets mee te maken heeft)
Hij slaapt ,sinds 3 dagen, verder wel door van 7 tot 7 ! hopen dat dat zo blijft, echt heerlijk !
Groetjes !

Hoi,

Een collega van mij heeft dat ook gehad met haar kindje. Wel slapen maar echt gillen in zijn slaap. BIj haar bleek dat haar zoontje een verschoven nekwerveltje had. Ze is er mee naar een ostopaat geweest en fysio en nu is dat allemaal weer klaar. Het KISS syndroom wordt het genoemd geloof ik.
Hij had trouwens nog andere symtomen, zoals overstrekken bij alles wat hij deed, hij kon zijn handjes moeilijk in zijn mond stoppen en liep ook echt wat achter met zijn ontwikkeling. Nu is alles goed gekomen en hij had de achterstand zo ingehaald!

Sterkte groeten Carina

Hoi,
Mijn dochter doet dit ook sinds een paar dagen, vannacht hoorde ik haar gillen.
Ben wezen kijken maar ze lag gewoon te slapen met haar duim in haar mond.
Heb geen idee hoe dit komt? Naar is het wel. Je schrikt je rot.
Ze huilt echt nooit dus het is zo vreemd.
Zal het maandag eens op het cb vragen.
Groetjes mv Isabel (11-10-06)

Mijn zoontje van 5 maanden huilt ook weleens in zijn slaap, meer een soort harde bruk of eventjes huilen. Ik heb wel eens gelezen dat het te maken kan hebben met de verwerking van de opgedane prikkels van overdag. Of idd door dromen.
Maar misschien heeft het harde en lange huilen een andere oorzaak.
Groetjes van Bloem

Terug
Bovenaan