Huilen voor het eten

<p>Hoi mama’s,</p><p>Graag zou ik van jullie horen of jullie het volgende herkennen en of jullie tips hebben. <br /><br />Onze dreumes van 13 maanden is een heerlijk, vrolijk, leergierig mannetje. Heel veel dingen gaan heel goed. Het enige wat soms echt vervelend is.. zijn gedrag voor het eten. <br /><br /></p><p>Zodra hij in zijn kinderstoel wordt gezet (en het eten klaar is en er aan komt) zet hij het op een brullen. Huilen met dikke tranen, rood aanlopen.. en al huilend eten. Het stopt pas na 17 happen. Ik heb ze geteld. Ook al eens geprobeerd niet in de kinderstoel of een cracker te geven. Maar het lijkt of t m niet snel genoeg gaat. Eten op zich gaat heel goed. Lust alles en eet ook een grote hoeveelheid. <br /><br />Wat zouden jullie doen?? Ben het wel een beetje zat en ook vrees ik dat het steeds erger wordt. <br /><br /></p><p>Liefs Loethe </p>
 
Misschien eerst al het eten op tafel zodat het wat kan afkoelen?
Dan kan hij gelijk beginnen als hij in zn stoel gezet wordt!
Mn zoontje kan ook echt huilen als hij te lang moet wachten omdat het heet is en hij moet wachten
 
Herkenbaar hoor, ik zet ook eerst alles klaar en laat het afkoelen en zet mijn dochter dan pas in de kinderstoel. En als ze echt nog even moet wachten helpt een stuk komkommer altijd goed om haar nog even stil te houden. 
 
We laten onze dochter van die leeftijd zelf eten. Met haar handen maar ook met een lepel. Voeren wil ze echt niet, en dit gaat goed. Misschien een idee?
 
Ik probeer het eten ook helemaal klaar op hun bordje te leggen en op een temperatuur waarop het eetbaar is. Zodra ik ze in de stoel zet, kunnen ze direct eren. Anders blijven ze ook gillen en super onrustig doen totdat ze hun eerste hap krijgen. (Ze zijn 3 jaar en 17 maanden)

Ik vermoed dat je kindje gewoon echt honger heeft en pas stopt met de onrust zodra zn buik vol raakt.

Ik Geef soms ook een stuk komkommer of paprika of een halve rijstewafel net voor etenstijd, dat stilt al wat honger.
 
Dank voor de reacties!! 

Vanmorgen een mandarijn in stukjes klaar gelegd als voorafje. Zo kon de havermout even afkoelen terwijl hij die zelf at. Klein beetje piepen bij het wisselen naar t hoofdgerecht, maar echt heeeeeeel erg oké. En een tweede lepel die hij zo waar gebruikt om zelf te scheppen. Blijft nog niks op liggen, maar ook dat leidt een beetje af en kan hij zelf doen. 


Top! Dank!! 
 
Terug
Bovenaan