Huilen voor het inslapen

A

Anoniem

Guest
Hoi,

Onze zoon van bijna 7 maanden is vooral 's avonds behoorlijk aan het spoken. Hij gaat z'n hele bedje door en huilt daar veel bij. Overstuur dat ie is, helemaal bezweet en echt heel zielig. We vinden het erg moeilijk om te weten wat we moeten doen. Eruit halen en tot rust laten komen of laten liggen. Bij het CB zeggen ze dat er een "machtstrijd" aan de gang is en dat zoonlief doorheeft dat hoe harder hij huilt, hoe eerder wij hem uit bed halen. Vind het erg moeilijk. Wie heeft hier ervaring mee?

Hallo!!!

Ik begrijp jou probleem helemaal. Mijn zoon Tijs is inmiddels 10 maanden maar heeft altijd gehuild/gejengeld en soms flink gekrijsd voor het slapen gaan. Het is verschillend per periode. Moet wel zeggen dat het nu weer wat minder is en vaak gaat hij nu lekker slapen.

Toen hij nog kleiner was ging ik altijd na een kwartiertje even bij hem kijken, aai over de bol, kus en ik ging weer, meestal sliep hij altijd na die keer. Ik merkte hoe ouder dat hij werd dat hij eigenlijk meer overstuur werd doordat ik terug kwam en dan begon hij dus nog harder te krijsen.
Het is heel moeilijk maar ik ga dus nu nooit meer terug naar hem ( ik weet dan natuurlijk wel zeker dat er niets aan de hand is he). Tijs heeft dat huilen/krijsen gewoon nodig om in slaap te komen. Het is voor mij dan wel erg moeilijk hoor om hem zo te horen huilen en ik ga dan meestal ook maar even iets doen, douchen ofzo, ff afleiding zoeken. Hooguit 20 min. gilt hij alles bij elkaar en dan ineens slaapt hij heerlijk. Ik ga dan wel nog even bij hem kijken als ik zeker weet dat hij in diepe slaap is en als hij dan raar ligt leg ik hem lekker goed.

Het is even doorbijten maar mijn advies is toch echt   geef hier niet aan toe!!!!
Ze gaan namelijk steeds meer uitproberen

Succes

Hoi!

Heather heeft het ook wel eens (weet niet of het een machtsstrijd is) en meestal laat ik haar eerst even aan jammeren. Soms helpt dat.
Als dat niet helpt dan ga ik rustig naast haar zitten op een krukje, eerst kalmeer ik haar wat en praat ik een beetje tegen d'r en daarna blijf ik gewoon stil naast haar bedje zitten tot ze rustig is. Ik haal haar over het algemeen  niet uit bed. Dit werkt bij ons super!

Sterkte! KT

Terug
Bovenaan