huilen voor t slapen gaan

hallo moeders , mijn zoontje van 10 weken heeft moeite savonds om18.30 na t bad en de fles om in slaap te komen .Ik baker hem in in een pacco doek en overdag gaat t redelijk met in slaap komen . Maar savonds is t knudde ik baker hem dan in en zet een muziekje aan blijf even bij hem staan aai hem over zijn bolletje en sluip dan weg (dan slaapt hij nog niet) en sta ik dan op de gang dan begint hij weer te krijsen , en dan ga ik er weer heen en probeer hem zijn speentje te geven aai hem weer en troost hem en dan loop ik weer weg en dan is t weer huilen. ik kan gewoon niet weg uit zijn kamer en dan na een paar keer er geweest te zijn dan wordt hij moe en gaat hij pas slapen. Mijn   vraag is dit moet toch iest makkelijker te doen zijn dat hij niet zo hoeft te huilen als ik weg loop of als hij wil slapen   heeft iemand tips of wat dan ook voor.

Groetjes moeder van 2
 
Herkenbaar probleem!!! Oplossing (voor ons dan) breng een vast ritueel aan, en bouw de dag rustig af!!! De eerste  2 maanden wilde Ruben 's avonds ook nooit zonder huilen in slaap vallen. Ik heb Ruben  vanaf dat hij bijna  2 maanden was altijd  wakker in bed gelegd, in het begin huilde hij meestal een minuut of 10  en viel daarna altijd in slaap. Ik ging dan ook niet naar hem toe, ik zette altijd de kookwekker op 10 minuten (anders ging ik er veelste snel weer naartoe, want 10 minuten is lang hoor!!!!) en als hij daarna nog niet stil was ging ik hem wel even troosten hoor. Het duurde wel een  week  of 2 voordat hij het gewend was, maar nu is hij bijna 7 maanden en valt sinds hij 3 maanden is zonder huilen in slaap. Hij weet nu dat er een vast ritueel is, badje, fles, nog even knuffelen, liedje zingen, speen, beer en slapen gaan.
Sommige baby's hebben het ook nodig om even te huilen voor het slapen gaan, dat dacht ik van Ruben eerst ook. Maar wij hebben ons strak aan het ritueel gehouden en nu weet hij niet beter, en valt elke avond zonder problemen in slaap.
Ik hoop dat je hier wat aan hebt!!!

Groetjes Daniella
 
bedankt voor de reactie . Het is zo dat doe ik ook iedere dag   het zelfde rituel voor t slapen gaan dat doe ik al sinds hij wordt in gebakerd maar t heeft weinig effect op hem en dat van de kookwekker zetten dat doe ik ook allleen dat werkt niet want als hij huilt dan gaat hij op een gegeven moment over zijn toeren heen en moet je hem heel iets in zijn gezichtje blazen want anders blijft hij er in.Hij valt op een gegeven moment wel in slaap maar daar gaat intotaal een half uur huilen aan voor af en er steeds heen en troosten en   dergelijke.maar jij knuffelt eerst nog wat en dat doe ik niet t is bad-fles-boertje-en naar bed misschien doe ik hem te gauw naar bed. dus dat ga ik nu ook proberen en wie weet helpt het bedankt voor de reactie

groetjes moeder van 2
 
hoi,
lastig hé,die tweede?
hier ook zo eentje hoor,
myn oudste zoontje(nu drie)heeft het nooit gehad,dat huilen als je wegging,
(of is me toch nooit opgevallen)
maar deze ..mm..tim is nu acht maanden en heeft veel last van zyn tandjes
(heeft er al vier,twee volgende zitten klaar)
dus heeft huilen nu meestal daarmee te maken..maar toen hy een maand of drie oud was had hy ook het 'huilen als je hem in bed legde'
by hem hielp het in-slaap-huilen ook niet,
net als by jouw zoontje  moet je in zyn gezichtje blazen om hem niet te laten stikken
in de huilbui..
het rare was dat hy het idd ook vooral had als je niet genoeg tyd liet tussen
het badritueel en het slapengaan,
dus ging hy altyd na bad nog even in de box (soms jengelen soms niet)
en dan kreeg hy iets later zyn flesje ,boertje ,knuffel
en dan muziekje op,lichtje uit en slapen,werkt hier dus prima..
misschien een tip?
groetjes,anne
 
Terug
Bovenaan