Huilen

<p>Hoi allemaal, misschien een hele gekke vraag maar ik vraag me af of het normaal is en of iemand tips heeft. </p><p>Mijn zoon is vrijdag 5 weken oud. In het begin was hij eigenlijk altijd tevreden en best rustig. Sinds anderhalve week merk ik dat hij toch best veel huilt. Ook valt hij moeilijk in slaap.</p><p>Maar wat het vooral is, als hij slaapt kan hij best wel lang slapen.. Bijv van 9 uur s avonds, tot aan de fles van half 12,dan weer door tot half 4, weer fles, weer slapen tot half 8 en dan eigenlijk altijd nog tot ongeveer 10 uur. Dan is hij vaak wakker, rond 12 uur valt hij weer in slaap, soms hazenslaapjes en heel onrustig maar soms ook wel 2 of 3 uur.. Het kost wel veel moeite om in slaap te vallen vaak en dan wil hij echt nog een aantal keer z'n speen. Hij slaapt in de puckababy piep omdat hij vanaf het begin onrustig was met zijn armen. Hij slaapt s avonds en s nachts in bed, overdag vaak in het babynestje of s middags ook in bed maar dat kost meer moeite. Ook valt hij weleens op de arm in slaap, of als hij onrustig is en hij ligt bij ons dan slaapt hij direct. </p><p>Als ik wandel valt hij ook standaard in slaap. </p><p>Maar nu komt het. De momenten dat hij wel wakker is, ik denk alles bij elkaar misschien zo'n 4 uur op een dag, maar misschien redt hij dat niet eens, dan huilt hij erg veel.</p><p>Hij valt vaak al na 2/3 fles in slaap en drinkt dan slapend, soms is hij daarna even wakker maar ook niet altijd. Hij is dan ook af en toe niet stil te krijgen, zelfs niet als hij bij mij ligt. Terwijl zijn luier schoon is, hij geen honger heeft.. Maar toch is ie knalrood en trapt met zijn benen. Misschien zijn het krampjes maar daarvoor gebruik ik ook al druppels en ik heb eerlijk gezegd niet het gevoel dat dat het is...</p><p>Nu vroeg ik me af herkent iemand dit? Is het een sprongetje, maar dan duurt het wel lang vind ik? Is het normaal dat ze dit doen?</p><p>Ik voel me af en toe echt hopeloos, dan weet ik echt niet meer hoe ik hem stil krijg.</p><p>Alvast bedankt! </p>

Ik kan alleen maar zeggen dar het allemaal heel normaal klinkt, sorry ;)
Mijn dochter is 6 weken oud en ik heb ook een dochter van bijna 2 jaar. Dat huilen hoort gewoon bij het baby-zijn.. soms weet je gewoon niet wat het is en huilen ze 'gewoon'. Het is al fijn dat je zoontje in ieder geval s nachts en zo te lezen ook een groot deel van de ochtend lekker slaapt. 
Mijn dochter is s middags en s avonds (van 15.00-21.00 ongeveer) ook het meest onrustig en dan doet ze ook alleen maar hazenslaapjes. Al denk ik wel dat ze krampjes heeft en soms zit er nog een boertje vast. Druppels tegen krampjes heb ik ook geprobeerd bij mijn oudste dochter, hielp ook niks.
Het leven met een baby gaat nou eenmaal gepaard met veel huilen ;) Sterkte, het wordt allemaal makkelijker met de tijd!

Ik kan alleen maar zeggen dar het allemaal heel normaal klinkt, sorry ;)
Mijn dochter is 6 weken oud en ik heb ook een dochter van bijna 2 jaar. Dat huilen hoort gewoon bij het baby-zijn.. soms weet je gewoon niet wat het is en huilen ze 'gewoon'. Het is al fijn dat je zoontje in ieder geval s nachts en zo te lezen ook een groot deel van de ochtend lekker slaapt. 
Mijn dochter is s middags en s avonds (van 15.00-21.00 ongeveer) ook het meest onrustig en dan doet ze ook alleen maar hazenslaapjes. Al denk ik wel dat ze krampjes heeft en soms zit er nog een boertje vast. Druppels tegen krampjes heb ik ook geprobeerd bij mijn oudste dochter, hielp ook niks.
Het leven met een baby gaat nou eenmaal gepaard met veel huilen ;) Sterkte, het wordt allemaal makkelijker met de tijd!

Wat cvb zegt. Maar iets positiefs: over een week gaat je kleine lachen (dan komt wel een sprongetje overigens) en dat maakt zoveel goed! Hielp mij enorm. Dus rond de 6 weken komt dat en dan heb je ook mooie interactiemomentjes met je baby! Even volhouden nog dus. Volgens mij hebben ook alle baby’s een huilpiek bij 6 weken en daarna neemt het huilen af. 

Baby's hebben inderdaad een huilpiek rond de 6 weken. Daarna wordt het langzaam weer minder. 
De eerste 2-3 weken slaapt een baby gewoon nog heeeeel  en dan wordt het ineens minder en worden ze al 'groot en wijs'. Dus je doet echt niks fout hoor, niks is zo veranderlijk als een baby ;) 
(mijn dochter is nu ook alweer wakker en aan het huilen na een slaapje van 20 minuten ?)

Baby's hebben inderdaad een huilpiek rond de 6 weken. Daarna wordt het langzaam weer minder. 
De eerste 2-3 weken slaapt een baby gewoon nog heeeeel  en dan wordt het ineens minder en worden ze al 'groot en wijs'. Dus je doet echt niks fout hoor, niks is zo veranderlijk als een baby ;) 
(mijn dochter is nu ook alweer wakker en aan het huilen na een slaapje van 20 minuten ?)

Jaaa volgens mij is het ook normaal hoor. Al had ik een huilbaby met krampjes.. soms is er gewoon niet echt een oorzaak. Het huilen hield hier wel zeker 2 maanden aan en werd toen langzaam beter. Even bikkelen, het wordt makkelijker!

Terug
Bovenaan