<p>Dag lieve moeders, </p><p>ik weet het, een baby huilt. Maar ik voel me zo ontzettend onzeker wanneer het zo is. Vooral op momenten dat ik niet kan herleiden waar het vandaan komt. Als alles goed lijkt te zijn en mijn kleintje huilt alsnog dan ga ik erg twijfelen aan mezelf. Voor de duidelijkheid, hij slaapt goed en ook voldoende. Drinkt goed en heeft een schone luier. Als dat allemaal goed is en hij huilt alsnog dan kan het natuurlijk zijn dat hij krampjes heeft of last heeft van zijn sprongetje. Dan probeer ik hem te knuffelen en gerust te stellen maar door zijn houding en manier van huilen/krijsen krijg ik het gevoel dat hij het niet fijn vind bij mij. Ik probeer dan van houdingen te wisselen of hem op zijn rug neer te leggen (buikje is al helemaal niet fijn) en ondertussen kijk ik stiekem op de klok of het al tijd is om hem in bedje te leggen. Het is heus niet elke dag zo maar vandaag voel ik me weer de hele dag onzeker en wil ik dit graag met jullie delen. Hebben jullie tips/houdingen/ervaringen waar ik iets mee zou kunnen? Hoe vaak en lang huilt jullie kleintje? Ik heb vaak het gevoel dat ik geen realistisch beeld heb van het moeder zijn. Ik hoop dat hij op mij reageert en het fijn heeft bij mij maar merk dat het lang niet altijd zo is. <br />Sten is nu 11 weken. Als hij wakker is probeer ik hem nog door te laten slapen maar zodra hij wakker blijft haal ik hem eruit. Dan is het even kletsen op het Aankleedkussen en kan het al zijn dat als ik hem erna oppak, hij al huilt. Het is dan nog geen tijd voor de voeding maar vanochtend heb ik hem maar een fles extra gegeven omdat ik het niet wist. Hij dronk de fles wel helemaal op maar ik kan het gevoel maar niet onderdrukken dat ik hem troost met de fles en er op deze manier makkelijk mee weg kom. Ik wil het gevoel ervaren dat ik weet wat mijn kleintje nodig heeft en dat ik kan inspelen op zijn behoeften. Lang verhaal kort: hoe gaat dit bij jullie?</p>