huilen

hoi,

Mijn dochtertje is over 1,5 week 5 maanden oud. In het begin hebben wij veel problemen gehad met het slapen en ze huilde ontzettend veel. Na 10 weken werd het beter. Tot nu toe sliep ze eigenlijk heel goed voor haar doen. we speelden na het flesje lang met haar, legden haar op bed en overdag sliep ze dan ongeveer 2 uur achter elkaar. Nu is het deze week zo anders, telkens huilt ze en moeten we er naar toe om haar speen erin te doen, maar 5 minuten later huilt ze al weer, heel de dag door. Na haar flesje speelt ze wel, maar ze heeft heel veel aandacht nodig, die geven we dan ook. Weet iemand hoe dit ineens zo anders kan zijn? Ze begint nu een beetje om te rollen, zouden die indrukken allemaal best veel zijn? Ze is ook een beetje verkouden, maar eigenlijk maar een heel klein beetje.
Bedankt
Groetjes,
Chantal
 
Hoi Chantal, ik heb eigenlijk geen antwoord op jou vraag maar mijn zoontje slaapt overdag erg moeilijk en huilt ook behoorlijk veel. Hoe ben jij die tijd "doorgekomen"? Heb je misschien nog tips voor me?
Groetjes, Tanja
 
Hoi Tanja,

Hoe oud is je zoontje? Vervelend he! Ik kan erover meepraten want de 1e 10 weken waren drama. Ik heb vanalles geprobeerd, gaan wandelen waardoor ze in slaap viel, draagzak in huis aan om haar te laten slapen, op m'n arm nemen en zo in slaap krijgen. Maar eigenlijk is dat allemaal niet zo goed, maar je moet wat toch! Regelmaat is heel belangrijk, dus bv flesje geven, tijdje spelen totdat hij moe is en dan in zijn eigen bedje laten slapen. De 1e tijd moet je proberen niet te veel te plannen om eruit te gaan, maar je op die regelmaat richten zodat hij snapt wat er gaat gebeuren en hij aan dat schema gaat wennen. Mijn dochtetje was/is heel gevoelig voor prikkels, dus ik heb het bezoek beperkt, want daarna was ze altijd van slag. Nu gaat dat al beter en kan er gewoon bezoek komen en kan ik er ook met haar uit. Ik heb ook andere voeding genomen, Omneo met nutriton, we zijn naar een osteopaat geweest. Haar nekje bleek wat vast te zitten en ze had veel last van darmkrampjes en in 3 behandelingen hebben ze dat verholpen. Ik was nogal sceptisch maar het hielp echt. ook hebben we haar in een badcape ingebakerd. dat gaf ook rust!
En geduld hebben, vaak gaat het na 3 maanden beter.
Succes!
Groetjes, Chantal
 
Hoi Chantal,

Soms moeten kinderen wennen aan het idee dat ze meer kunnen en willen het liefste nog meer.

Door de veranderingen kunnen ze dan weer even in het oude patroon vallen.

Nu van uit het moeder zijn. Ik zou haar de troost geven die ze nodig heeft en haar regelmaat er in houden zoveel als het kan. Misschien heeft ze het met ieder sprongetje die ze maakt dan heeft ze even mama nodig.

Ons meisje slaapt normaal goed. Maar bij iedere nieuwe ontwikkeling nu laatst met optrekken dan is het ff een paar nachten dat ze 2 of 3x wakker is.

Succes

Tanja,
Bij de thuis zorg winkel kan je een koffer lenen voor huilbaby's daar zit info in en allerlei dingen die je kan uitproberen. Dan kan je kijken wat werkt en het dan pas aanschaffen.

Succes

 
Terug
Bovenaan