huilen

hallo allemaal
gaat het met iedereen goed, ik heb even een vraag, mijn zoontje is vandaag 12 weken, en gaat heel goed maar behalve in de avond, de heledag is hij lief en rond 17:00 wordt hij gek huilen niet drinken driftig, noem het maar op, ze zeggen wel eens een huil uur maar dit is echt geen huil uur, heeft iemand dit ook hoe kom je er van af ik weet niet wat ik moet doen probeer alles,
graag hoor ik tips

groetjes coby
 
hoi coby,
ik ken je probleem, mijn zoontje nu 6 mnd heeft het soms nog steeds, overdag prima slapen en savonds ho maar dan zijn de popen aan het dansen.
ik weet niet wat je allemaal met je kindje doet natuurlijk zit je altijd thuis of ben je veel op pad.
mijn zoontje heeft echt de drie r's nodig rust reinheid regelmaat. toen ik me daar echt aan ben gaan houden (vond het daarvoor een beetje onzin)zag ik duidelijk dat het hielp.
maar mijn zoontje heeft geen huiluurtje maar kan moeilijk in slaap komen soms moet je hem een handje helpen ik deed dat vaak door een doekje op zijn oogjes te leggen waardoor hij dus zijn oogjes dicht hield en in slaap viel(wel erbij blijven uiteraard!!!!!) want als je hem op zijn arm neemt tja dat kun je zelf wel raden dan blijf je bezig.
een slaapzak is ook vaak een tip hebben ze een beschermd gevoel en niet al te veel beenruimte om te spartelen want vaak doordat ze met hun armen en benen bewegen houden ze zichzelf uit slaap terwijl ze doodmoe zijn. en waarschijnlijk is hij dan zo moe dat hij niet kan slapen omdat hij zo moe is. het klink raar maar toch is het zo.
ik hoop dat je wat aan deze tips hebt bij mij hielpen ze goed.
en asl laatste heb je natuurlijk inbakeren. (maar dar hou ik zelf niet zo van)
succes
 
Onze kleine huilt ook nog wel eens rond die tijd. Ik hoor van veel ouders dat deze tijd erom bekend staat.

Ik merk vaak dat het vermoeidheid is (in oogjes wrijven en zo). Je bent zelf waarschijnlijk dan net druk met het eten en heb dan niet de rust om de kleine te laten slapen, zo gaat het tenminste bij ons. Nu let ik er meer op en probeer ze vooraf in bed te krijgen. Dat lukt nu beter en het gehuil is dus minder.
 
Hoi coby,

Wat grappig, jij liep toen toch ook zo overtijd als ik het me goed kan herinneren? Of is dat weer een andere Coby? Maak je geen zorgen, ik hoor het zoveel om me heen en hier wordt er ook nog weleens gehuild zo tussen zes en zeven. Het schijnt echt normaal te zijn. En inderdaad, meestal zijn ze moe en moeten ze de indrukken van de dag verwerken. Mijn dochter is nu 11,5 week en het wordt al minder. De eerste keer dat ze zo huilde was even schrikken maar op den duur leer je steeds meer trucjes om het minder te laten worden. Mijn tips: de baby op je buik leggen en zachte klopjes geven op de billen of net boven de taille in de zij; als je op de bank zit een (dik) kussen op je knieen leggen en daar de baby op leggen op zijn/haar buikje en dan het ruggetje zachtjes aaien. Maar ja, het blijft natuurlijk altijd proberen. Soms helpt het bij ons ook om haar nog even aan de borst te leggen (als ze een beetje gekalmeerd is) en dan is ze binnen drie minuten vertrokken. En dan kan ik haar in haar bedje leggen en slaapt ze vervolgens zo in.
Hopelijk heb je er wat aan. Succes met de kleine!
 
Terug
Bovenaan