Huilen

Hallo,
Ik  heb een vraagje, mijn dochter is nu 4 maanden oud en tot aan drie en halve maand ging het helemaal super. ze kreeg friso extra en sliep daar heerlijk op, ze kreeg van een maand of 3 vier flessen per dag.
Nu is het zo dat ze na ongeveer 3en een halve maand steeds eerder komt, eerst kon ze makkelijk 4 a 5 uur slapen na een fles nu is dat nog maar 2 uur. Ik heb t cb gebeld en die zeiden dat ik maar friso standaard moest mixen met friso extra en dan weer een 5e fles inlassen (omdat ze toch wel wat last van het poepen had). Ik heb t geprobeerd maar dan is ze maar 1 uur rustig en slaapt ze ongeveer 20 min tot 45 min per keer. Ik hoop eigenlijk dat iemand hier misschien nog een goeie tip heeft waar t van kan komen. o ja laten huilen is geen optie want ze huilt zo 2 uur achter elkaar.
Alvast bedankt en ik hoop dat het verhaal een beetje duidelijk is.

Hoe groot en zwaar is je kindje dan? Ik zou ook niet weer teruggaan naar een fles extra idd en laten huilen, dat al helemaal niet.
Hoeveel cc krijgt ze in de fles?? Kan ze niet meer cc  flesv per keer krijgen of evt 'smorgens en 'savonds een paar schepjes Nutrix rijstebloem door de fles?? Dit geeft en meer / langer verzadigd gevoel en mag vanaf 4 mnd gegeven worden..
En anders toch eens overleggen of ze misschien toe is aan bijvoeding?? Al zijn de meningen erover verdeeld (4 mnd of 6 mnd).
Veel succes !!

Ze is 63 cm en weegt ongeveer 6200 gram. Ik heb wel gevraagd of ze geen fruithapje mocht ofzo maar dat hadden ze liever nog niet. Stopt rijstepap niet te erg dan?
Meer in de fles is denk ik niet echt een oplossing, want dat drinkt ze niet leeg.
T is wel lastig zo, maar ik hoop dat er binnenkort wel wat verbetering in komt.

quote: Hannie25 schreef document.write(friendlyDateTimeFromStr('01-02-2009 20:29:20'));

Hallo,
Ik  heb een vraagje, mijn dochter is nu 4 maanden oud en tot aan drie en halve maand ging het helemaal super. ze kreeg friso extra en sliep daar heerlijk op, ze kreeg van een maand of 3 vier flessen per dag.
Nu is het zo dat ze na ongeveer 3en een halve maand steeds eerder komt, eerst kon ze makkelijk 4 a 5 uur slapen na een fles nu is dat nog maar 2 uur. Ik heb t cb gebeld en die zeiden dat ik maar friso standaard moest mixen met friso extra en dan weer een 5e fles inlassen (omdat ze toch wel wat last van het poepen had). Ik heb t geprobeerd maar dan is ze maar 1 uur rustig en slaapt ze ongeveer 20 min tot 45 min per keer. Ik hoop eigenlijk dat iemand hier misschien nog een goeie tip heeft waar t van kan komen. o ja laten huilen is geen optie want ze huilt zo 2 uur achter elkaar.
Alvast bedankt en ik hoop dat het verhaal een beetje duidelijk is.

4 flessen met 4 maanden is al weinig, en met 3 maanden best bijzonder. De behoefte van kinderen kan enorm schommelen. Het kan heel goed dat ze met 3 maanden genoeg had aan aan 4 flessen, terwijl ze nu liever 5 of 6 flessen krijgt. Dat is echt niet zo vreemd hoor. Uiteindelijk heb je zelf ook meer dan 4 eet/drinkmomenten op een dag!

Waarom probeer je niet eens een dag of wat om de flessen op verzoek te geven?
Je biedt een fles aan, laat ze staan, dan dring je niet verder aan, maar giet je het weg terwijl je noteert wat ze drinkt. De volgende fles bied je aan als ze zich meldt. Zo kom je vanzelf achter haar ritme en haar behoefte.

quote: reisa reageerde document.write(friendlyDateTimeFromStr('02-02-2009 13:40:51'));

Bedoel je dat ze 's nachts eerder komt? Want overdag slaapt ze toch niet meer zoveel?

Ik bedoelde dat ze overdag maar 1 of 2 uur slaapt, s nachts gaat t eigenlijk wel goed nu.
Een paar keer eruit voor haar speentje maar verder niet. Ik ben nu wel weer met een 5e fles begonnen, maar even zien hoe dat gaat.
in elk geval alvast bedankt voor jullie reacties, ik hou jullie op de hoogte.

Hallo,

Mijn dochtertje is nu bijna 4 mnd en ik geef volledig borstvoeding op verzoek. Ze komt zelf voor een voeding. Eerst huilde ze best veel, toen kreeg ik het boekje slaap te leen en kwam ik erachter dat ze gewoon erg vermoeid was, ook al sliep ze 's nachts 12 uur achter elkaar. Ben nu sinds twee weken bezig haar meer te laten slapen overdag en ze huilt bijna nooit meer. Ze krijgt nu 5 voedingen per dag. De eerste rond half 8, en een uurtje later leg ik haar weer in bed. Ze slaapt dan 1 a 2 uur, dan lekker in bad en de volgende voeding. Na anderhalf uur (incl. baden en voeden) gaat ze weer slapen. Dan in de middag een voeding, en ook weer na een uur/anderhalf weer slapen. Rond een uur of  5 a 6 doen we lekker rustig babymassage, dan haar pyama aan en drinken. Even spelen op schoot en daarna rustig haar slaapzakje aan, een verhaaltje op haar kamertje, een laatste slok en lekker wakker nog in bed. Soms is het dan 10 min. huilen maar daarna slaapt ze de hele nacht weer door. Hoe meer ze slaapt hoe minder ze huilt.

Om het huilen te doorbreken heb ik de 10 minuten regeling gedaan. 10 min. laten huilen in bed, dan 10 minuten op de arm, dan weer 10 min. in bed. dit doe je drie keer (in totaal dus een uur) is ze dan niet in slaap, even helemaal uit haar kamertje weg, even spelen desnoods nog een slokje en wee op nieuw proberen. Na 1 dag sliep ze na de eerste keer uit bed.... Na 2 dagen leek ze wel gereset.

Succes

Een kind gaat steeds minder slapen overdag. Rond de 4 maanden gingen mijn meiden naar 2 slaapjes overdag. Een in de ochtend en 1 in de middag. Het is logisch dat ze geen 4 uur meer slaapt tussen de voedingen.
Je zou eens kunnen kijken naar je hele schema.

Terug
Bovenaan