huilen.

Hoi allemaal,
Een vraagje, heb een dochter van 7 weken die zeer veel en hard huilt. S'avonds is het een ramp gaat aan een stuk door. Ik kan haar moeilijk troosten als ze een maal op dreef is wil ook geen speentje maar wel zuigbehoefte. Ik hoor van veel moeders dat het normaal is dat babys veel huilen en natuurlijk weet ik dat ook wel maar ze lijkt zo ongelukkig. Nou is het zo dat mijn partner en ik voor de vraag staan of we met elkaar door willen en dit kan natuurlijk een reactie zijn. Herkend iemand mijn probleem en heeft tips? Het is een zeer stress volle situatie!!(ook nog een dochter van 4)
Alvast heel erg bedankt!
 
Hoi, kan het zijn dat je baby geen honger heeft? Wellicht helpt sabbelen op jouw pink. Denk zeker dat jullie dochter de prive situatie meekrijgt hoor. Als je jezelf niet lekker in je vel voelt dan kun je natuurlijk "gemaakt"vrolijk tegen je baby doen, maar je lichaamstaal vertelt hoe het echt zit. Hoop dat jullie er samen uitkomen en dat de rust snel keert met jullie dochter.Succes ermee.
 
tja hoe klein ook, ik denk dat zo'n babietje altijd wat van de spanningen voelt. Dit weet ik omdat mijn vriend 4 jaar geleden een dochter heeft gekregen met zijn ex vrouw, en die relatie was verre van goed, mijn vriend is bij haar weggegaan toen de kleine net een jaar was, een jaar vol ruzies e.d. Nu wij een dochtertje samen hebben, en zielsgelukkig zijn met elkaar en ons kind, zegt hij te kunnen merken aan Kim, onze dochter van 4 mnd oud, dat ze een stuk relaxter is dan zijn oudste dochtertje toen was.
Mijn kindje heeft nooit veel gehuild maar wat ze wel erg fijn vond als ze huilde was in de draagzak, lekker tegen je aan, lekker veilig en dan beetje door het huis wandelen enzo, misschien helpt je dat, ze worden er echt rustig van hoor zo lekker dichtbij mamma
Sterkte met alles, het zal niet makkelijk zijn.

sandra
 
Hallo, Mijn zoontje huilde in het begin ook veel en het bleek dat hij heel veel last van krampjes had. Toen ik met andere voeding ben begonnen voor krampjes heb ik een heel ander kindje gekregen. Ik weet niet of je bv geeft of de fles, maar je kunt eens overleggen op het cb. Die hebben mij daarin heel goed geholpen. Hoop dat het snel weer beter gaat met jou en je kindje, succes.
 
hoi, net als de vorige moeder had (heeft) ook mijn zoontje erge last van darmkrampjes. Zelf geef ik borstvoeding, maar ik merk dat de krampjes geleidelijk aan minder worden (hij is nu 10 week.) Het schijnt dat kindjes die dit hebben, voornamelijk laat in de middag en 's avonds de meeste last hebben. Ook schijnen de klachten rond de zes week een piek door te maken, vanaf dan kan het minder worden. Mijn zoontje had inderdaad daarnaast (of hierdoor, het is een manier om zich af te sluiten) een enorme zuigbehoefte, heel moeilijk dus om te bepalen of hij honger had. Kindjes met krampjes zijn vaak erg gespannen en kunnen weinig andere impulsen verdragen. Waarschijnlijk vangt jullie kleintje toch veel op van de spanningen. En uiteraard worden jullie zelf ook enorm gefrustreerd van het huilen, ik kan me voorstellen dat ook dit geen goed doet voor jullie relatie. Ik kan uit eigen ervaring vertellen dat ook tussen mijn vriend en mij grote twijfels over onze relatie ontstonden, we waren allebei doodmoe, onzeker en enorm gefrustreerd. Misschien zou je eens kunnen vragen bij het cb of jullie kindje last heeft van krampjes, misschien lukt het je dan om op een meer positieve manier met het huilen om te gaan, al blijft het moeilijk. Hopelijk komen jullie er samen uit, en heel veel sterkte!
liefs krien
 
Ik denk ook dat het darmkrampjes zijn omdat kindjes vaak in de loop van de dag daar last van krijgen met als gevolg veel huilen tot krijsens toe misschien een idee om speciale voeding hiervoor te gebruiken bijv Nutrilon Omneo.
 
Hoi,
Ik herken 't precies (behalve die relatieproblemen dan). Mijn zoontje heeft 3 mnd lang gekrijst. Ik was soms echt de wanhoop nabij. En die stomme opmerkingen dat alle baby's wel eens huilen... Bah, wat kun je daar nu mee als je kind zoveel huilt. Tegen mij zeiden ze ook: ach, alle baby's hebben wel een huiluurtje hoor. Jaja, hád die van ons maar eens een huiluurtje. Dat was tenminste af te zien. Hij huilde de hele dag! Je moet er bij zulk overmatig huilen vanuit gaan dat een kind niet zomaar huilt. En jij als moeder voelt precies aan dat 't zich ongelukkig voelt. Ik had ook constant het gevoel: hij hééft iets, hij zit echt niet lekker in z'n vel.
Bij mijn zoon was het achteraf de koemelkallergie. Had hij ook met de bv al last van, want toen huilde hij ook tijdens en na elke voeding. Maar toen ik de fles ging geven werd 't pas echt duidelijk. Toen kwam hij ook onder de rode bulten te zitten. Hij krijgt nu nutrilon pepti. Dat gaat perfect! We kregen opeens een opgewekt kind. Achteraf krijg ik nog de rillingen als ik er aan denk dat hij gewoon 3 mnd lang pijn gehad heeft... En al die dokters en cb-artsen en weet ik 't wat voor deskundige pipo's meer maar zeggen dat 't huilen gewoon normaal was en dat hij alleen een beetje een driftig karakter had. Ik voel me nog weer boos worden.
Misschien helpt voor jou een draagdoek ook. Dat beviel bij mij heel goed. Maar ja, als je de oorzaak niet aanpakt, is het altijd maar tijdelijk natuurlijk. En je begint zelf heel weinig als je je kindje zoveel moet dragen. Ik vond het echt slopend en ik kan me helemaal voorstellen hoe jij je voelt.
Ik hoop dat jullie relatie ook een beetje goedkomt, want natuurlijk vangt een kind altijd spanningen op. Maar ik zou er niet klakkeloos van uitgaan dat 't alleen daardoor komt.
Héél veel sterkte ermee!Gr. Lies

P.S. Oja, wat bij ons ook hielp was inbakeren. Daardoor sliep hij tenminste nog eens een poosje overdag! Eerst kwam hij totaal nog niet op 2 uur slaap per dag. Nu (7mnd) baker ik hem nog steeds in en slaapt hij enorm veel, overdag 's morgens tot half 11 en 's middags tot 4 uur/half 5, 's nachts van half 9 tot 7 uur! Echt super!
 
Enorm bedankt voor alle reacties het doet me echt goed. En ondertussen heb ik al van meerdere ouders gehoord dat krampjes aan het einde van de dag heftiger kunnen zijn, kun je zelf niet bedenken toch?
veel liefs.
 
Terug
Bovenaan