huilen

Hoi allemaal,


Ik heb inmiddels een zoontje die volgende maand 2 word en ben ook 20 wk zwanger van de tweede.
Maar nou gaat mijn vraag over t huilen bij jongere kindjes. Mijn zoontje kon toen hij nog een heel stuk jonger was zo flink huilen als ie bv erg verdrietig was dat er helemaal in bleef hangen. Dat ie dus geen adem haalt door zn huilen en verdriet. Nou heb ik zelf gehoord en ook geleerd dat je dan zelf erg rustig moet blijven. Dan gaat je kindje uiteindelijk toch weer huilen. Want raak je zelf dan een beetje in paniek dan kan je kindje daar ook nog van schrikken. Maar wat gebeurt er nou als je kindje toch niet begint met huilen? Raakt ie dan even buiten bewustzijn? Of valt ie flauw en komt ie dan na korte tijd zelf weer bij? En wat moet je zelf doen als dat gebeurt? Hopelijk heeft er iemand voor mij antwoord.

liefs kim22
 
Ik denk dat je het kan vergelijken met hyperventileren, dan krijg je namelijk ook even te weinig zuurstof binnen (verkeerde manier van ademhalen). Sommige mensen kunnen heel slecht uit die hyperventilatie komen (als ze een zakje gebruiken om in te ademen, hoort het vrij snel weer beter te gaan, maar bij sommigen duurt het dan nog ontzettend lang). Diegenen (dus de mensen die hyperventilatie hebben, en weten dat ze er slecht uit kunnen komen)  zeggen dat je het beter even kunt laten gaan, dan verliezen ze inderdaad even het bewustzijn, maar dan ontspannen de luchtwegen gelijk. Ze krijgen dan bijna direct weer een gewone ademhaling....
Als je denkt dat hij het bewustzijn gaat verliezen, zorg je ervoor dat je dichtbij hem staat, zodat je hem kan opvangen zodra hij valt (ivm bezeren). Je legt hem rustig op de grond neer, het liefst op zijn zij hoofd iets achterover met zijn neus schuin naar beneden richting de grond, zodat zijn tong niet naar achteren kan zakken en op die manier zijn luchtpijp kan blokkeren.
In alle gevallen lijkt het me handig als je zelf een EHBO cursus gaat volgen. Ik heb mijn EHBO, maar ik kan je nu de theorie wel uitleggen.... de praktijk is eigenlijk nog belangrijker. Op zo'n cursus leer je, hoe je een slachtoffer het beste kan benaderen, hoe je het slachtoffer het beste kan neerleggen en of je het slachtoffer wel mag bewegen....
Ik heb je dus nu wel een antwoord gegeven, maar dat is puur om je een houvast te geven als hij al bewusteloos raakt. Ik kan je echter nooit op deze manier echt leren hoe je moet handelen. Zo'n cursus is beter. En bij twijfel altijd een arts bellen!!!!!!!

Succes.
 
Hoi,

Ik heb een dochter die dit ook doet. Als ze huilt van pijn of echt intens verdriet, dan stopt ze met ademhalen, en dan wordt ze eerst paarsig en dan blauwig en dan valt ze flauw. Het beste wat er kan gebeuren op zo'n moment, want automatisch gaat ze dan weer ademhalen. Wel vervelend is dat ze dan ook echt omvallen. Gewoon rustig vast houden is de beste remedie. Het flauwvallen is niet schadelijk, maar het vallen kan dat wel zijn. Je kan je voorstellen wat er gebeurt als zo'n koppie op de stenen valt....

Wat bij mijn dochter wel heel goed werkt als ze weer zo aan het huilen is, is gewoon in het gezicht blazen. Blazen, daar schrikken ze van en automatisch gaan ze dan weer ademhalen. Volgens het cb is dat ook het beste.

Hopelijk heb je hier iets aan.....

liefs lin
 
Hoi,


heel erg bedankt met jullie reacties. Ik bedacht me gewoon een tijd terug dat ik niet eens weet wat ik moet doen als het ook echt gebeurt. Heel erg bedankt met jullie advies.

liefs kim22
 
Terug
Bovenaan