huilen

onze annique is nu 2,5e week oud
ik zit met een klein probleempje
annique huilt best veel als ze wakker is na haar voeding
met name als je haar even in de box neer legt of in een wipstoeltje.
ze is dan 2 min. rustig en gaat dan vervolgens heel hard huilen en wil alleen op schoot zitten
op zich wel gezellig haha maar ze moet toch ook leren dat ze niet steeds op schoot kan en dat ze zich ook zelf af en toe even moet vermaken
hoelang kan ik haar laten huilen ( pfff hartverscheurend voor mij, ik kan zelf wel mee huilen haha) en vanaf welke leeftijd krijgen ze door van   "oh als ik huil pakt papa of mama mij wel op?) of wanneer wordt het verwennerij zeg maar...
best lastig vind ik hoor af en toe, wat je er dan mee moet doen?
herkennen mensen dit bij hun ukkie?
groetjes sandra

hoi..

ik zou niet weten wanneer het herkenning word..
ben ik ook wel benieuwd naar eigenlij.!!
en idd ik vind wel dat ze zichzelf moeten kunnen vermaken..
nika ligt nu heel tevreden in de box naar buiten te kijken..

kusssssssssss

Hoi,
Ik begrijp wat je bedoelt. Ik heb ook heel erg sterk de neiging als Jens huilt hem gelijk op te pakken zodat hij stil is. Vind het ook hartverscheurd als hij huilt. Ik kan rustig 12 kinderen laten huilen (ik werk op een kinderdagverblijf) en dan rustig en niet gestresst raken,maar zodra hij huilt sta ik naast zijn bed. Op het consultatie buro zeggen dat een gezond kind tussen de 2 en 3 uur per dag mag huilen. en Nu probeer ik dus als hij gaat slapen dat natuurlijk eerst gepaard gaat met huilen, te gaan douchen of te gaan stofzuigen/radio aanzetten. Dat maakt ook geluid en dan hoor je het niet zo. Het is moeilijk dat vind ik ook.Ook moest ik anders maar een a-4tje op de deur plakken als hij op bed lag dat ik er niet naar binnen mocht gaan haha
Kinderen kunnen al heel snel iets door hebben. Ik haalde hem ook elke keer uit bed als hij aan het huilen was voor het slapen en dan viel hij na vijf minuten op mijn schoot in slaap. Na twee keer proberen had die kleine het echt wel in de gaten. ZO van als ik ga huilen dan komt mama mij er uit halen.sterkte...

hey!
mijn meisje is nu vier maanden en heeft in het begin erg veel gehuild. Als ze niet at of sliep dan huilde ze zo ongeveer. vreselijk vermoeiend en ik ging overal aan twijfelen. Ik heb in die tij heel erg veel met haar op schoot gezeten en rondgelopen. Kleine kindje leggen die link echt nog niet en ze willen gewoon dicht bij je zijn. Gewoon lekker doen dus!
Na 7 weken hield het bij Emma ineens op. We waren nog bij een chiropractor geweest om te kijken of er een lichamelijke oorzaak was voor het huilen, maar die kon niet echt iets vinden, gelukkig hield het daarna al vrij snel ineens op. Jouw kindje is 2.5 week schrijf je, gewoon lekker knuffelen, is voor mams en baby net zo fijn. Ik kan wel merken dat Emma het nu een betje begint te begrijpen....hartverscheurend huilen en dan een stralende glimlach als je haar kamer binnenkomt. Emma is nu een geweldige, vrolijke lachebek. Die eerste weken kan ik me al bijna niet meer voor de geest halen, hoe vreselijk ik dat vond, maar toen oik er miden in zat, heb ik regelmatig ook even flink meehehuild met'r omdat ik het ook niet meer wist. Succes en sterkte!

Goedemorgen Sandra,
Ik zou een baby van 2,5 week nog niet laten huilen hoor, ze moeten je liefde en warmte voelen, ze hebben nogal niet wat meegemaakt zeg. De bevalling, daarna ineens in de buitenwereld ipv lekker bij mama. Negen maanden horen ze je stem, voelen je hartslag en dat valt ineens weg. Ik zou haar lekker bij me nemen en troosten, dat zelf vermaken komt wel als ze een beetje gewend is aan het leven buiten de baarmoeder.
groeten

Ik ben het helemaal met schommelstoel eens.

Zelf heb ik al een dochter van bijna 2, en die hebben we ook altijd getroost als ze aan het huilen was. Tuurlijk stonden we niet bij de eerste kreet naast haar bedje, maar je merkt vaak gauw genoeg of het een huiltje is dat snel weer over gaat, of dat je 2 uur lang kan aanmodderen totdat ze dodelijk vermoeid eindelijk in slaap vallen.

Nu gaat ze gewoon netjes slapen elke avond. Soms huilt ze wel even, maar als ze dan merkt dat het geen effect heeft gaat ze gewoon slapen. De enkele keer dat ze écht luidkeels protesteert is er vaak ook wat aan de hand. Dan heeft ze bijvoorbeeld d'r speen uit bed laten vallen of zo.

Tot iets van 6 maanden kan je je kindje met aandacht niet verwennen, want ze leggen die link nog niet. Gewoon lekker knuffelen dus. Dat rotgevoel dat je krijgt als je kindje huilt omdat je wil helpen, dat heb je niet voor niks! Overblijfsel van onze oertijd in de wildernis.

Liefs,
Lynn

bedankt voor de reacties
heb ik zeker wat aan. dus lekker veel knuffelen en haar bij me houden
en ik laat haar af en toe heel ff huilen, vooral als ik even bezig ben.
zodat ze er langzaamaan aan gaat wennen
meestal is ze met haar speentje ook snel getroost en zo niet dan hou ik haar lekker bij me.
of knuffelt ze met papa
groetjes sandra

Hoi hoi!

Ik ben het er ook helemaal mee eens!
Wij knuffelen ook lekker met ons mannetje wanneer hij aan het
huilen is... Tenslotte is dat zijn enige vorm van communicatie.
Beetje jammer om hem dan te laten huilen denk ik... Maar goed,
iedereen moet natuurlijk wel gewoon doen wat hij denkt dat goed is!
Dusse...ik wens jullie allemaal gewoon heel veel succes!

Knuf Annet

Terug
Bovenaan