huilen

Hallo allemaal,

Ik heb een zoontje van 15 weken. Het slaapt al vanaf de eerste nacht prima door.
Hij krijgt flesvoeding. Hij slaapt van 19:00 tot 7:00 en om 23:00 krijgt hij ook nog een flesje. In totaal 5 voedingen alleen overdag is best al een tijdje een probleem omdat hij nogal veel huilt.
Hij wordt bijna altijd huilend wakker terwijl het dan nog geen tijd hoeft te zijn voor de fles.
Na de fles is het meestal een uurtje spelen in de box, op de bank of iets anders. Maar eigenlijk langer dan een uur gaat niet, dan begint hij te huilen.
Zodra je hem in bed neerlegt gaat hij ook huilen.
En hij kan dan binnen 2 minuten helemaal overstuur zijn. Ik weet gewoon niet wat ik eraan moet doen.
Hij kan ook niet goed op schoot zitten, hij wil alsmaar rechtop zitten. In z'n wipstoeltje zit hij daarom ook niet lekker.
Volgende week maandag hebben we een afspraak bij de fysio om te kijken of er niks vast zit in z'n nekje maar toch.....als dat zo is waarom slaapt hij dan wel gewoon van 19:00 tot 7:00.
Het frustrerende is dat als hij eenmaal huilt dat hij dan ontroostbaar is. Je kan gaan lopen, speentje, wiegen of wat dan ook..........niks helpt.
Ik wou dat ik een ritme had maar doordat het elke dag anders is, is het zo moeilijk om een ritme te krijgen.
Ik vind het ook zo moeilijk om te zien wanneer hij geen slaap meer heeft. Soms heeft hij een half uurtje geslapen en hoor ik hem kletsen in z'n bedje.
Dan haal ik hem eruit maar na een uurtje is hij het zat en begint hij te huilen.
Dan zit er bv nog drie kwartier voordat hij weer de fles moet.
Leg je hem dan weer terug of laat je hem drie kwartier huilen...pfffffffff
Wie ow wie heeft er tips voor mij??
Liefs van Marieke

Jeetje wat vervelend.
Een ritme aanhouden is inderdaad erg lastig.
Ik vond het ook moeilijk om een vast ritme aan te houden, maar bij ons is het zo dat als je de dagelijkse dingen op vaste momenten en met een vast ritueel doet je eromheen wel kunt plannen wat je die dag wilt. Bv even de stad in of visite.
Zo hebben we dus ingevoerd dat als hij s morgens wakker wordt (7 a 7.30u) we hem verschonen naar beneden en een fles geven. Dan even op schoot de fles laten zakken en bij me in de wipstoel met een speeltje zodat ik kan eten. Om ongeveer 8.15 begint hij in zn oogjes te wrijven, dus naar boven wassen en aankleden. Zijn broek trekken we als laatste aan, maar voor we die aan doen krijgt hij zn speen, gordijnen dicht, muziekje aan. Dan zn broek aan een kus en een knuffel en naar bed.
Als je zelf steeds probeerd vast te houden aan een ritme, dan went de kleine er ook aan. Wij begonnen eerst met het ritme in de ochtend en toen hij dat een beetje door had hebben we de middag erbij genomen. Zo ook bv met douchen, we douchen Yoëll altijd rond 8 uur.
Hij is nu zo gewend aan zn ritme, dat we in het weekend zn eerste fles bij ons op bed geven en hij het dan heerlijk nog dik een uur vol houdt bij ons in bed, of spelend of knuffelend.
Poehhh een heel verhaal is het geworden, maar hoop dat je er iets mee kunt.
Succes.

Groetjes Pauline mv Yoëll (woensdag 3 mnd)

Het is inderdaad heel lastig als ze huilen en je weet niet wat er is.
Roos huilt alleen als ze honger of slaap heeft. Als ze slaap begint te krijgen, dan begint ze te geeuwen of in haar oogjes te wrijven. Als ik dat heb gemist, begint ze na een tijdje te jengelen en daarna te krijsen. Ik krijg haar dan ook niet getroost. Ik leg haar dan in haar bedje en zodra haar bakerzakje dicht is en ze onder de dekentjes ligt, dan is ze gerust en valt bijna gelijk in slaap. Ook zij is soms na een uurtje wakker. ALs ze aan het krijsen is, dan probeer ik haar terug in slaap te krijgen. En als ze aan het brabbelen is, dan laat ik haar lekker even doen. Als ze het beu is, dan laat ze het wel weten.

Wij proberen ook onze dagen hetzelfde mogelijk te laten verlopen. Ze is echt een meisje dat stuctuur nodig heeft en als ze moe is, dan moet ze in haar bedje kunnen.

Als Roos te vroeg komt voor haar flesje, dan probeer ik het even te rekken. Lukt dit niet, dan geef ik haar dit gewoon, als het een half uurtje of een uurtje verschil is.
Meestal komt ze dan voor haar volgende fles gewoon optijd. Bij Roos is het zo, dat wanneer we te lang rekken en ze heeft echt honger, ze veel te moe is van het huilen dat ze haar fles helemaal niet meer leegdrinkt en blijft ze heel de dag vroeger komen.

Hopelijk heb je er iets aan!

Groetjes, Helga mv Roos

Hier hetzelfde verhaal... Onze dochter  ( 13 weken)  is ook altijd "te vroeg" wakker, ik probeer zo goed mogelijk rust en regelmaat toe te passen, maar dat is gewoon erg lastig als ze niet tot devolgende voeding slaapt... Meestal vervroeg ik het flesje dan maar wat of laat ik haar in bed gewoon even huilen en soms valt ze n weer in slaap...of ik geef een speentje,dan slaapt ze ook nog wel verder en moet ik juist tegen voedingstijd het speentje uit haar mond halen om haar wakker te maken... ?Tja, het is niet altijd makkelijk, maar ik maak me in ieder geval geen zorgen dat ze iets mankeert, ze huilt ook nooit "ontroostbaar"zoals jij beschrijft. Na de fles van 19.00 hoor je onze dochter ook niet meer en zij krijgt om 22.30 ook nog een flesje....

dus, eigenlijk geen advies, wel een lotgenoot ;-)

franka

Als het niet zo goed lukt om een ritme erin te krijgen kun je misschien eerst met regelmaat beginnen. Dus niet aan tijden vasthouden, maar eerst een vaste volgorde aanbrengen (wakker worden, voeden, spelen op schoot, alleen spelen in box en bij moe-singnalen  weer naar bed). Dan verschilt de dag misschien wel in tijden met morgen maar dat merkt je kleintje niet. (en je hebt waarschijnlijk toch niet iedere dag afspraken waar je je aan moet houden op een vaste tijd). In ieder geval is dan voor je kindje duidelijk in welke volgorde er dingen gebeuren. Als dat er een beetje inzit (hebben ze sneller door dan je denkt hoor) kun je misschien wat met vaste tijden doen, dan laat je ze wat langer wakkker of als je kindje eerder wakker wordt laat je het eerst wat spelen en begin je een kwartiertje/halfuurtje later met het het riedeltje. Wellicht gebruikt je kindje even tijdelijk een fles extra op een dag (omdat je 'm standaard voed zodra ie wakker wordt), maar who cares? Die gaat er later wel weer af. Als je kindje rustig wordt door de regelmaat maakt die fles echt niks uit!
Hopelijk heb je er wat aan.
Liefs Phira

Terug
Bovenaan