Huilen

A

Anoniem

Guest
Hallo kers verse mamma's,

Even een vraagje, ik lees veel over huilen en voeding darmkrampenen wervels die scheef zitten.
Is het niet zo dat baby's gewoon huilen?
Of moet er altijd een reden voor zijn?
Zijn ze overprikkeld bv muziek , tv andere kinderen in huis.
Kraam visite?
Onze dochter susan is vaak ontroostbaar weet het dan ook even niet.
Soms laat ik haat even huilen dan is ze als ik haar dan weer oppak troostbaar.
Maar moet er altijd iets zijn of huilen baby's nou eenmaal.

Graag hoor ik reactie's.

JEANETTE

Hoi,

Das best een lastige vraag. Mijn mening: Ik denk dat babies ook gewoon huilen voor het huilen...Natuurlijk hebben ze ook vaak een reden, ze hebben honger, een vieze luier, vervelen zich, hebben krampjes enzovoort enzovoort, maar volgens mij huilen babies ook gewoon omdat ze willen huilen.
Soms heb ik gewoon alles gedaan wat ik kan doen bij mijn dochter, maar toch begint ze weer te huilen..heel zachtjes en niet echt vervelend. Ik denk dat je door te luisteren naar wat voor huiltje je baby heeft, je weet wat er aan de hand kan zijn.

Groetjes Hanneke

Hoi

Ja het ligt er natuurlijk aan hoe ze huilen. Bij Fleur hoor ik duidelijk een verschil tussen "zeuren" (ik wil aandacht) of dat er iets aan de hand is.
Bij zeuren huilt ze nooit aan een stuk door en het is ook zachter. Als er iets is, huilt ze dus door en met lange halen het is ook harder, en als het echt erg is kun je het bijna krijsen noemen.
Ik hoor ook een verschil of ze een boertje moet laten dan kreunt (lijkt wel persen) ze tussen het huilen door, ik pak haar dan op er komt een megaboer en dan valt ze vrijwel meteen in slaap.
Bij krampjes zie je het verschil, het wel bekende, trekken met de beentjes.

Maar ik denk dus als je kind pijn zal hebben ze echt serieus huilen/krijsen en niet of moeilijk te troosten zijn...

x Petra

Ik denk ook dat babies weleens "gewoon" huilen. Dit kan dan bijvoorbeeld zijn om in slaap te komen of gewoon even geknuffeld willen worden. Dan is er niet echt een lichamelijke reden.
Net wat petra ook zegt, je kunt het aan het huilen vaak wel horen wat er is. Jesse huilt zichzelf overdag altijd in slaap, de ene keer nog geen minuut de andere keer 5 minuten. Als het overgaat in krijsen, en dus dat hij zichzelf overstuur maakt, ga ik naar hem toe en dan komt er soms idd een grote boer of heel soms wil hij gewoon tegen mij aanliggen en gaat daarna rustig slapen.

grts, daantje

ella huilt ( jammert) vaak als ze na ons avondeten tot een uur of 8 tot ze zelf aan nieuwe fles toe is...

laat haar eerst eenhalf uurtje in haar eigen bedje jammeren dan begint ze echt te huilen  haal ik haar er daarna uit na beneden toe ligt ze heel wijs om zich heen te kijken bij mij op de arm.. ze mag dus savonds eerst graag lekker bij ons zijn totdat ze tussen 7-8 haar volgende fles krijgt en ik   haar daarna lekker terug leg dan is t goed...

verder boert ze erg slecht af en toe 1 klein boertje met moeite maar volgens cb kwam t er dan wel een x uit met spugen.. haar wiegje staat ook al met 1 kant omhoog dit helpt iets tegen spugen gelukkig!

liefs miranda
 mama van ella...26-09-2007

Terug
Bovenaan