Huilen

A

Anoniem

Guest
Hai meiden..

Hoe lang laten jullie je kindje huilen?
Joris huilt helemaal niet vaak en als hij huilt heeft hij vaak honger of is hij erg moe.
Laten jullie je kinderen lang huilen? Ik niet pak hem eigenlijk meteen uit bed wanneer hij echt goed huilt. Vind het anders zooo zielig!

Hi!

Ook Myrthe (nu 4 weken)  huilt gelukkig heel weinig. Als ze huilt heeft ze honger of is ze moe. 's Avonds laat ik haar toch wel 10 minuten/kwartier huilen. Meestal valt ze daarna in slaap. Mocht ze echt gaan krijsen, dan geef ik haar een speentje en blijf bij haar en raak haar wel aan en praat zachtjes tegen haar. Ik wil haar dan liever niet meer uit bed halen. Ze wordt ook inderdaad rustig en valt dan vanzelf in slaap.
Overdag is ze al meer wakker en merk dat ze dan ook vaker van vermoeiheid huilt. Vaak heeft ze dan toch ook weer zuigbehoefte. Ik neem haar dan wel bij me  en troost haar en als ze echt ontroostbaar is geef ik haar een speentje of eten als het etenstijd is (ik geef de fles).

Groetjes,
Ivanka

Ha meiden!

Ik ben een mama die haar kinderen niet laat huilen. Mijn mening is dat je kleine kindjes niet kan verwennen.
Mijn zoontje is nu bijna 3 en een heel makkelijk manneke. Hij is absoluut geen verwend mannetje doordat ik hem nooit liet huilen. Nu met Danique doe ik hetzelfde alleen ben ik soms even met Bowen bezig en als ze dan gaat huilen, moet ze eventjes wachten, maar dat is nooit lang.

Je moet doen wat je zelf denkt dat goed is!!!

Liefs, Marielle
Mama van Bowen 20-11-04 en Danique 1-10-07

Hoi,

Ik laat Twan maximaal een kwartier huilen. Als ik hem boven in zijn ledikantje leg, begint hij vaak met huilen. Maar meestal duurt dit nog geen 5 minuten en dan valt hij in slaap.
Hij heeft echt dat huiltje nodig om in slaap te vallen.

Groetjes Rinske, mama van Twan 30-09

Hallo,

Bente is nu 6 dagen oud en huilt nu niet meer veel alleen als ze honger heeft.
Ik ben begonnen met borstvoeding maar sinds maandag overgestapt op de fles.
In het ziekenhuis lieten ze haar nl. makkelijk 1 uur per borst drinken bij thuis komst kreeg ik de opdracht om het terug te brengen naar max, 15 min per borst met als gevolg dat de kleine vaker kwam en hierdoor mijn borsten steeds pijnlijker werden.
In de nacht van zondag op maandag hebben wij totaal niet geslapen omdat ze maar bleef huilen tot hysterisch toe en daar sta je dan als "nieuwe "ouders met de vraag wat zal het zijn. Overdag was het nl. het liefste kind die zich om de 3 uur melde maar vanaf 22.00 uur werd het een ramp. Maandagavond begon het hele verhaal zich weer te herhalen waardoor ik huilend op de bank zat en manlief boven met het kind rondwandelde om het stil te krijgen. Uiteindelijk maar weer aan de borst gelegd wat ontzettend pijnlijk was, had ondertussen al kloven, dus weer continue huilen. UIteindelijk hebben we 's avonds de verloskundige gebeld en die is gekomen met voeding voor de fles. Sindsdien zijn wij een stuk rustiger en Bente al helemaal ! Ze komt  om de 3-4 uur voor haar flesje en gaat daarna weer heerlijk slapen muv de avondvoeding dan is ze wakker voor een dik uur en wat huilerig maar ze moet nu natuurlijk gaan wennen aan het feit dat ze alleen tijdens de flesuren eten krijgt.

Liefs Anja

Hoi meiden,

Jim huilt helaas wel regelmatig en niet alleen als hij honger heeft, hij wordt regelmatig tijdens zijn slaapje wakker. Soms valt hij dan weer zonder dat ik iets hoef te doen in slaap, maar meestal moet ik even zijn speentje geven. Ik laat hem nooit lang huilen, tenzij Katie mijn aandacht even nodig heeft. Ik heb het 1 nacht geprobeert, maar na 10 minuten bleef hij nog steeds huilen, toen even zijn speen erin en hij sliep direct weer verder. Hij slaapt 's nachts beter dan overdag, dan is hij erg onrustig. MOet morgen naar het cb en ga eens navraag doen over inbakenen.

Gr Christa

Hoi meiden,

Ik laat Frederique eigenlijk niet huilen of in elk geval zo kort mogelijk. Als het een 'inslaapval huiltje' is, geef ik haar een speentje,  geef ik haar een aai over haar bolletje of leg m'n hand op haar buik  en blijf ik bij haar tot ze stil is. Dit helpt heel erg goed.
Bij een 'ik heb honger' huiltje (dit is overigens meer een HUIL) haal ik haar direct uit bed en krijgt ze gelijk de fles.  En bij een 'ik heb buikpijn' huiltje (ook een HUIL) neem ik haar op de arm, doen we haar in badje of nemen we haar  mee onder de douche. We troosten haar dan in elk geval tot ze weer rustig is en laten haar absoluut niet liggen.

Soms is het wel moeilijk om er achter te komen wat nou wat voor huiltje is, maar nu na 3,5 week heb ik het wel redelijk in de gaten geloof ik...

Succes met jullie huilende kleintjes, want wat kan het hartverscheurend zijn zeg!

Groetjes Jet
Mama van Frederique 13-10-07

Waar ik de vorige keer zei dat Joris niet veel huilde, dat is nu wel even iets anders!
Heb wel vaker gehoord dat na twee weken dit veranderd.
Joris wil niet gaan slapen in zijn bedje of box alleen op de arm.
Verder heeft hij enorme zuigbehoefte en volgens mij ook darmkrampjes (heb ook uiensoep gegeten, misschien niet zo slim?).
Een speen pakt hij niet en ivm borstvoeding wil ik dit ook niet te lang proberen.
Wij zitten een groot deel van de dag met een pink in zijn mond, dan is hij heel tevreden.
Ze zeggen dat kindjes van die leeftijd een uurtje per voeding wakker moet zijn, maar daar redden wij het lang niet mee.

Iemand tips? vooral de zuigbehoefte is heel vervelend, kan hem toch niet blijven aanleggen?!!

Terug
Bovenaan