huilen

A

Anoniem

Guest
Hallo
op 22 mei ben ik bevallen van een heerlijke meid. Tot afgelopen weekend huilde ze nauwelijks. maar het lijkt of nu de rem ervan af is. niks is goed alleen op de arm is leuk. zodra ik haar neerleg begint het schreeuwen. ze is niet ziek heeft geen honger en als ze op schoot zit geeft ze een bigsmile en begint te brabbelen. het advies van de oma's is niet gelijk oppakken laat haar maar even huilen. maar dat even weet ze wel een uur vol te houden. wat is de limiet. ik heb een behoorlijke eigenzinnige meid
groet esme

Hoi

Het kan ook heel goed dat dit even een fase is, waar jullie doorheen moeten.
Kinderen hebben periodes dat ze ineens veel groeien of nieuwe dingen leren(willen leren en dat lukt nog niet) en dan huilen ze ineens veel meer.
Meestal gaat dit dan ook weer vanzelf over.
Wel zou ik er op letten, dat je haar niet bij elke kick inderdaad oppakt, maar ze mag ook best even huilen.
Nu zijn ze op een leeftijd dat ze dat wel doorhebben, maar echt geen uur.
Laat haar even 10 min huilen en kijk dan weer even of alles goed is.
Blijf van een afstand met haar praten.
Het blijft allemaal een beetje uitproberen, het ene kind is het andere niet.
Maar hou in je achterhoofd dat het waarschijnlijk zo ineens weer over is, net zoals het ineens begon.
Succes ermee!

hoi Esmeralde,

als ik jou was zou ik vooral doen wat je gevoel in geeft.
zelf herken ik huildagen/periodes vaak als een sprongetje. in het boek oei ik groei, herken ik echt het gedrag wat ik op dat moment ook zie bij mijn manneke.
vaak krijg ik dan ook adviezen dat ik hem moet laten huilen, maar ik weet dat het maar een fase is. zo heb ik hem gewoon een aantal keren mee in bed genomen of veel geknuffeld en na een paar dagen was het weer over. hier gaat het dus meestal vanzelf weer naar een tijd goed. meestal word ik erg onzeker van alle adviezen, terwijl ik achteraf gezien toch steeds gelijk had als ik bij mijn gevoel bleef.
vertrouw dus gewoon op je moedergevoelens die kennen je kindje het beste.

succes.

gr floor

Dat vind ik inderdaad ook, volg je eigen gevoel! Je kent je kind en weet ook hoe t reageert op aanpakken. Ik ben zelf totaal geen voorstander van laten huilen, ben in de veronderstelling dat een kind altijd een reden heeft om te huilen en dat dit de enige middel van communicatie is. T hoeft niet altijd gelijk iets ernstigs of pijn te zijn, mijn zoontje van 4 maanden vind liggen gewoon niet meer leuk (logisch, hij wil rond kunnen kijken!). Op schoot zitten vindt hij geweldig en ook in de wipstoel ofzo. Ik vind t geen nut hebben om hem per se te laten liggen en dus te laten  huilen, als ik weet dat hij tevreden is als hij opgepakt wordt. Alsof het een ramp is om een kindje het (in normale mate) naar de zin te maken!

Het ineens gaan huilen kan dus inderdaad ook gewoon frustratie ergens over zijn... kijk gewoon waar je kindje wel blij mee is en doe dat!

Hej!

Jeetje lastig voor je, dat ze ineens zo'n ander gedrag vertoont. Ik zou zeggen: oppakken dat meisje! Ze huilt, heeft je nodig...... Hoe moet ze t anders 'verwoorden'? Jij bent haar mama, jij weet t beste wat ze wil. Even laten huilen is prima, maar een uur lang...??
Succes meid!! Je kan er best wanhopig van worden he als je ze niet begrijpt.
Je instinct helpt je wel. En denk erom, je omgeving zal altijd wel wat anders zeggen dan dat jij doet-voelt voor je kind. Wat dacht je van zo'n opmerking als: goed voor de longen??? Nou ja zeg!! Oppakkeeeennnn!!!! Vasthouden!!!!!!! Hi,hi,hi.

Liefs Pippi

heey

Hoe gaat het nu?
Wilde nog even reageren, want uit mijn berichtje komt misschien over dat je je kindje moet laten huilen, maar dat bedoelde ik niet zo.
Ben het ook eens met de andere mama's dat je gewoon je gevoel moet volgen, maar wilde zeggen als je je kindje een keer even laat huilen is dat ook helemaal niet erg.
Maar dus niet een uur, wat ik al zei.
Waarschijnlijk gaat het vanzelf weer over, wie weet is dat nu al het geval.

xx

Terug
Bovenaan