Huilen!?

Hallo dames,

Onze kleine Kas heeft huilbuien 's avonds van 20:00-23:00. Dan wil hij niet slapen en huilt (krijst) alleen maar. We hebben al van alles geprobeerd, voeden, buikje aaien, pink/speen in zijn mond, niets helpt.

Ik heb niet het idee dat er iets aan de hand is, want als ik boven naast zijn wieg ga zitten is hij stil. Zelfs als hij me de trap op hoort lopen wordt hij stil. Naar mijn idee wil hij dus gewoon niet alleen zijn.
Maar zijn wiegje beneden bij ons in de woonkamer werkt ook niet, dan huilt hij weer en is praktisch ontroostbaar.

Dat hij huilt vind ik vervelender voor hem dan voor ons zelf. 's nachts heeft hij vaak ook na de voeding een half uur tot een uur nodig tot hij in slaap valt. Dan hou ik wel mijn pink in zijn mond om de buren zo min mogelijk te belasten.

Heeft iemand van jullie tips of ervaring hiermee?
T is ons eerste kleintje en ik weet niet wat we hier mee aan moeten. Regel voor laten huilen is volgens mij 10 min, maar dan blijf ik heen en weer lopen.
Nu vraag ik me af of we niet moeten "doorbijten" en hem laten liggen/huilen.

Kas is nu 5w1d oud.

Groetjes,

Hai,
Olivia heeft ook ´s avonds huilbuien, dit ben ik helemaal niet gewend van de eerste. De kraamverzorgster zei dat zo´n ´huiluurtje´ wel vaker voorkomt en dat je weinig anders kan doen dan troosten (met speen/pink/etc). Sterkte meid!

idd bijna alle kindjes hebben wel een huiluurtje en vaak (helaas) in de avond

bij mijn eerste heb ik toen zo;n schommelding gekocht.... aangezien mijn man amper thuis was s avonds en ik lichelijk gek werd heb ik zo;n ding aangeschaft en het werkte super!!!

heb hem nog steeds hopelijk heb ik hem niet "standaard" nodig maar ik heb hem......

misschien een idee weet niet of je het al doet maar wij raden dan vaak aan om het badje lekker s avonds te doen zijn ze al iets moeier!!!

succes met je mannetje

danielle 39,4wkn

Wij hadden dat heel erg bij onze eerste. Zij huilde heel veel, vooral omdat ze er bij wilde zijn (vaak van voeding tot voeding).
Dingen die bij ons hielpen waren de draagdoek of bij je nemen. Wij zijn later ook gaan inbakeren.
Die beebjes hebben negen maanden lekker in je buik gezeten. Logisch dat ze soms moeite hebben met het gemis aan lichamelijk contact.

Ik ben zelf niet zo'n fan van laten huilen, die ukkies huilen niet voor niets. Ik moet zeggen dat onze oudste dochter na een paar maanden sliep als een (doorn)roosje! En nog steeds hebben we 's nachts weinig last van haar. Maareh, ieder zijn ding hoor!

Nou, tussen 20-23 uur savonds, daar teken ik voor... hier gaat het sinds een week vrijwel de hele dag/nacht zo. en duurt het zeker een uur voor hij inslaapt na een voeding. en dan na een uurtje weer wakker worden. altijd een speen of vinger nodig of bij ons willen liggen...
hij heeft buikkrampjes vaak, maar niet altijd. buikmassage lijkt neit te helpen. eten is het ook niet altijd, ik weet het niet. laten huilen vinden wij ook moeilijk, want voor dingen aanleren zijn ze toch te klein volgens mij...
hopelijk trekt het weg!

Hi,

Onze Is (nu 4 weken) huilt ook dagelijks tussen 15 en 23 uur. Hier kregen wij te horen: hoort er bij. Toch vonden wij dit niet normaal. Haar huilen was niet zoals we dachten dat het moest zijn. Wij kenden dit niet van onze oudste.

We hebben van alles geprobeerd. Wij hadden wel het idee dat er iets met haar niet goed was: ze dronk niet lekker, ze leek pijn te hebben, ze had rare luiers... Toch was er medisch niks te vinden. Dus een puckababy aangeschaft, maar die werkte niet. Als laatste kreeg ik het advies om maar een draagdoek te lenen of te kopen, omdat ze gewoon graag bij ons wilde zij en zo hadden we dan toch onze handen vrij. Nou ja! Ik heb Isa al 9 maanden gedragen! Ik wil een tevreden kindje en niet een kindje dat alleen maar getroost kan worden door een draagzak!

Wij hebben de osteopaat ingeschakeld. Isa heeft een koemelkintolerantie! We zijn vorige week gelijk gestart met dieetvoeding en hebben al wel resultaat. Het huilen is nog veel tussen 15 en 23 uur, maar ze kan nu soms ook even alleen slapen.

Waarom tussen 15 en 23 uur? Dan zijn juist haar darmen veel in werken en dat doet dus zeer bij haar! Daar helpt echt geen draagdoek of puckababy tegen.

Wat ik eigenlijk wil zeggen: kijk goed naar je kindje. Luister naar zijn of haar huiltjes, een kindje met pijn huilt anders. Isa huilde ook anders dan wanneer ze aandacht wil. Ik weet dat de huiltjes moeilijk te onderscheiden zijn, zeker bij een eerste, maar kijk of je verschil kan horen (er is ook info op internet te vinden over diverse soorten huiltjes). Ik zeg niet dat er met jouw kindje iets aan de hand is, maar wij zijn geen types die geloven dat sommige kindjes gewoon maar moeten huilen.

Heel veel sterkte.

Gr. Tamara.

PS: als je kindje krampjes heeft; wij warmen een hydrofiel luier op in de magnetron en binden die stevig om haar buikje (niet te strak en te heet natuurlijk) en dat geeft rust, waardoor ze in ieder geval kan inslapen en zo toch even stil is.

Bedankt voor jullie reacties!

Kas heeft gelukkig heel weinig last van krampjes maar de tip van Tamara om een luier doek te verwarmen in dat geval ga ik zeker gebruiken/uit proberen.

De huiltjes herken ik gelukkig wel, best grappig dat je kleintje op die manier nu al kan aan geven wat er mis is.

Zelf wil ik Kas ook niet laten liggen als hij zo huilt, heb liever een tevreden kindje in mijn armen dan eentje huilend in bed. Uit eindelijk zal hij idd wel wennen aan "alleen" zijn, we blijven gewoon proberen :)

Ik heb een draagzak van Lodger te leen van mijn vriendin maar vind dat Kas er heel raar krom in ligt.
En hij vind het zelf ook niet echt fijn geloof ik want meneer begint te huilen als ik hem daarin leg.
Misschien dat zo'n knoopdoek beter (op maat) is.

Succes allemaal met de kleine huilers, uit eindelijk zal het ophouden zullen we maar denken ;-)

Groetjes,
Anne

Hoi Anne,

Ik heb nog geen ervaring, ben van het aprilforum, maar een vriendin van mij had ook een ontroostbare baby en daar werkte het om de fo:hn aan te zetten in de buurt van de baby (niet richten op de baby), omdat het geluid kennelijk klonk zoals bloed dat ruist door de aderen en daar hebben ze natuurlijk 9 maanden naar geluisterd.

Succes!
Lonneke

Terug
Bovenaan