huilen

hoi allemaal

mijn zoontje van 10 maanden slaapt nu al 9 weken heel slecht het begon met veel kreunen en nu is het snachts huilen en ik weet niet wat ik moet doen hem laten huilen of troosten als ik dat doet dat is het goed als ik bij hem kom dan laat ik hem liggen en wrijf ik over zijn buikje maar zodra ik weg loop dan begint ie weer het is allemaal zo vermoeiend hij huil overdag ook meer ik kan hem natuurlijk niet de hele dag bezig houden ik wil graag dat hij zelf ook leert spelen (ik heb bij mijn dochter deze fout al begaan die kan nu nog steeds niet zelf spelen) ik weet gewoon even niet meer wat ik ermee aan moet ik vind het even niet leuk meer voor de rest kan hij ook hele lieve vrolijke jongen zijn ik hoop dat het gewoon de leeftijd is en dat het nu toch snel weer over is wand ik wil toch ook weer graag weer lekker slapen.

herkent iemand dit

groetjes nlk
 
hoi NLK

ten eerste zie het niet als fout, je hebt vol liefde voor je dochter gezorgd. datis het belangrijkste.
maar met 10mnd begint de verlatingsangst en eenkennigheid vaak ook
vele babies van die leeftijd slapen slechter en willen het liefste de hele dag aan je vastgeplakt zitten.

Mara had het ook, soms nog en ach soms is het niet erg dat ze lekker tegen je aan op de bank slapen, je kan ze daarna ook in bed leggen.
Mara had afgelopen week het probleem dat ze na 2 uur wakker werd,klaarwakker en huilen en niet tot rust te krijgen. wij om elf uur avonds nog met haar wandeling maken. dat werkte en dat een week lang en nu slaapt ze al 2 nachten gewoon weer door.
soms hebben ze het gewoon nodig. Dus volg je gevoel en zichzelf leren vermaken kan ook op andere tijden.
Mara wordt ochtends wakker, flesje en uit haar slaapzakje dan doe ik haar speelgoed in bedje en zeg ik dat ik naar de wc ga, ik ga mij aankleden en soms kijk ik evne bij haar, ze speelt lekker in haar bedje en poept altijd ochtends. daarna verschoon en was ik haar en kleed ik haar aan. ze speelt beneden even in haar box als ik ontbijt en dan is het samen spelen.
 
misschien heb je aan de volgende tips wat,

misschien helpt het om zijn bedje te verplaatsen....
je kunt ook kijken of het helpt door wel in zijn kamer te blijven maar elke keer iets meer naar de deur toe te gaan zitten en uiteindelijk na een aantal weken dagen wel weer weg te gaan zodat hij weer leert zonder jou aanwezigheid verder te slapen. Wij hebben het één week gehad (onze zoon was toen ook ziek) en zijn toen met een matrasje om beurten naast hem gaan liggen. aaien over zijn bolletje speentje proberen te geven, en zo veel mogelijk in zijn bedje geprobeerd te houden. Eigenlijk was het daarna niet meer nodig.
En onze zoon is rond de zes maanden anderhalve week lang twee keer per nacht huilend wakker geworden terwijl hij altijd doorslaapt, we vonden het lastig wat we moesten. Mijn instinct zij dat hij honger had maar ik durfde er niet aan toe te geven bang dat hij dan altijd weer een fles 's nachts zou willen. OP advies van het consultatiebureau zijn we toen meer calorieen in de dag gaan geven (dmv papflessen en meer fruit en groente). Daarna sliep hij weer door...dus luister naar je instinct je kunt echt nog niet veel fout doen bij een babytje met verwennen enzo hoor...alle patronen kun je ook weer afleren.

ook mijn zoon van nu 9 maanden wil overdag meer beziggehouden worden....soms erg vermoeiend. Hij heeft dagen dat hij zich prima kan vermaken maar soms mag ik niet van zijn zijde wijken...ik neem hem dan maar mee met wat ik aan het doen ben (koken, de was vouwen etc.) dan gaat het goed en ik vertel veel wat ik aan het doen ben. Lekker een stukje wandelen met hem in de draagdoek helpt ook goed, daarna lijkt hij tevreden te zijn en genoeg geknuffeld dat hij nu wel een tijdje alleen kan spelen...
 
Terug
Bovenaan