huilen

hoi mama's

wie hebben er nog meer last van huilbuien??

ik weet niet goed hoe ik met mn emoties moet omgaan, het was ook allemaal zo heftig!
mijn familie is erg close, mijn lieve tante werd erg ziek en overleed op 45 jarige leeftijd helaas aan kanker. dat gebeurde op 3 december. 8 dec. was de crematie en 9 dec. werd mijn dochtertje geboren. de bevalling was ook voor mij veelste snel 2 uur en 25 min waarvan 3 min persen!!

nu voel ik me niet depressief maar ik heb wel moeite met de verwerking denk ik.
ik heb dagen dat de tranen blijven lopen, nu vraag me ik af, moet ik er met de dokter over praten zodat ik het beter kan verwerken.
of horen die tranen er gewoon bij, door de hormonen??

groetjes dion

Hey meid.

Wat een heftige periode heb je gehad.
Ik heb zelf wel dat ik sneller moet huilen maar niet dat ik hele dagen loop te huilen.

Ik denk dat het zeker met je hormonen te maken heeft dat je je nu zo voelt.
Ik denk alleen dat een bezoekje aan de huisarts geen kwaad kan.
Ik denk dat in dit geval voorkomen zeker beter is dan genezen!!!
Op een depressie zit je nu zeker niet te wachten.

Heel veel succes en ik hoop dat je je snel beter voelt!
Liefs Danielle

@dion,
ik ben een maart 2011 moeder en ik heb nog steeds dagen dat de tranen over mijn wangen lopen!
mijn dochtertje is van 3 maart dus bijna 10 maanden.
ik ben bevallen in precies 4 uur waarvan 2 persweeën.
ik heb nog steeds moeite met de verwerking al had ik echt een prachtige zwangerschap en super ingeleid! geen complicaties, geen knip niet uitgescheurd. alleen 2 schaafwondjes met 4 hechtingen totaal. ik kon de volgende dag alweer recht zitten.

maar het is iets heel heftigs dat je hebt meegemaakt. dat heeft een lange tijd nodig om te verwerken.
mijn vriendin heeft een zoontje van 5 en die heeft het ook nog niet verwerkt. zij is bevallen in half uur van het moment dat de vliezen braken en de weeën begonnen totdat haar zoontje op haar buik lag.

Ook met een minder snelle bevalling kan je behoorlijk last hebben van de babyblues hoor. Heb ik namelijk.
Ik heb er al iets over geschreven een aantal dagen terug onder post natale depressie onderwerp?
Daar staat ook een linkje met een zelftest.
Maar slaap je nog goed? Kan je er met je man over praten? Lukt het nog om voor je kleintje te zorgen?
Ik heb ook met mijn huisarts gesproken .. was een erg fijn gesprek. We kwamen tot de conclusie dat ik gewoon veel meer rust moest nemen,

Veel sterkte

gr Mamava

Hey Dion,

Rot dat je je zo voelt.
Je denkt dat het allemaal wel goed gaat en aan kan, maar heel de zwangerschap en de bevalling er achteraan is niet niks. En daar komen dan andere dingen ook nog eens bij, zoals dat van je tante..
Dus neem je rust en praat erover, sowieso niet onverstandig om naar je huisarts te gaan, zoals Danielle al zegt: voorkomen is beter dan genezen.

Ik heb ook last van huilbuien, niet dat ik heel de dag moet huilen maar ben wel heel gevoelig en soms gewoon in een keer zonder reden.
Huil echt 100 x sneller dan voor de bevalling.
Ik zat er 1e kerstdag helemaal doorheen en toen besefte ik dat ik ook meer rust moest nemen zoals Mamava hierboven schrijft.
Dat heeft bij mij wel geholpen.
Voel me nu echt stukken beter. Merk alleen nog dat de keizersnede erg gevoelig ligt. Ik had teveel gehoopt op een natuurlijke bevalling en kan er nog niet zo goed mee om gaan dat ik mijn kleine ventje niet meteen in mijn armen heb kunnen houden. Die anderhalf uur die ik beneden alleen heb gelegen.. zo eenzaam heb ik me nog nooit gevoeld. Probeer daar zo veel mogelijk over te praten en dat helpt.
Hoop dat je wel mensen om je heen hebt waar je mee kan praten en dat je het niet gaat onderdrukken. Je kan het beter gewoon lekker laten gaan, dan is het er in ieder geval uit.

Sterkte ermee!

Groetjes Kim

Hallo Dion,

Bij de geboorte van me dochter had ik er ook veel last van. Praten en van je afschrijven zijn dingen die mij geholpen hebben.
Hoop dat je je snel beter voelt en anders is het wel raadzaam om met iemand te gaan praten.
Mijn dochter is geboren met een keizersnede (gepland) en heb hier door alsmaar het gevoel gehad dat ik me zwangerschap niet goed had afgerond.
Nu ook weer een keizersnede gehad, maar dit keer naar 12 uur weeën opvangen, nu lag me zoontje niet goed voor het geboorte kanaal, maar doordat ik nu wel het idee had van me zoon heeft zich zelf gemeld kan ik het beter naast me neerleggen ook al had ik net als @kim graag "normaal" bevallen. Ik kan alleen maar zeggen praat ook met je partner en neem je rust.

Gr. Gea

Hoi,

Ook hier liggen de tranen op de drempel en soms komen ze er zo uit, maar dat van je tante is niet niks. Je hormonen zijn al uit balans en zo'n verschrikkelijke gebeurtenis erbij.......daar moet je wel de tijd voor nemen, om het proberen te verwerken en accepteren (voor zover mogelijk).
En dan zo'n snelle bevalling, dan zit je met je emoties in een achtbaan! Neem de tijd en verberg je tranen niet maar praat er over. Over het overlijden van je tante (gecondoleerd) en over de snelle geboorte. Wat een verwarrende tijd voor je!

Terug
Bovenaan