Huilen

Hoeveel huilen jullie kleintjes? Saar kan soms best lang achter elkaar wakker zijn en als ze dan een speen heeft dan vindt ze het wel prima, maar zodra deze eruit valt begint ze te huilen. Vanochtend is dit zo gegaan van half 9 tot 1 uur. Ze slaapt dan soms wel heel even, maar is ook weer heel snel wakker.

Ik was benieuwd naar jullie ervaringen.

Neel slaapt nog redelijk veel, maar wil als ze wakker is ook veel haar speentje, of lekker vastgehouden worden. Zo niet, dan moppert ze de hele buurt bij elkaar. In de box in slaap vallen doet ze nu al meestal niet meer, ondanks dat ze moe is. In haar wiegje in een puckababyslaapzak valt ze dan meestal wel in slaap.

onze kleine huilt alleen als ze honger heeft of als er iets is als een vieze luier of zo. heel zelden dat ze gaat mopperen. ze is heel tevreden..de eerste week had ze dat wel dat ze veel huilden.. maar volgends mij omdat ze te weinig voeding binnen kreeg.. nadat ik was overgestapt van borst naar fles is ze helemaal tevreden geworden

Ligt je kleintje in de box of in bed? In de box beneden kan soms wat teveel prikkels geven waardoor ze hazenslaapjes hebben maar verder veel huilen. De eerste weken gaat nog goed.
Bij ons begon het rond de 5e week. Wij zijn hem alleen nog maar in bed gaan leggen, max. 15 minuten laten huilen (meestal lag hij ruim daarvoor al te slapen) en hij heeft toen enorm veel geslapen, geen problemen meer met slapen. Pas met 9 weken werd hij wat meer wakker.

Onze lekkerbek mag graag elke 2 uur even huilen om een slok, nu ga ik dat toch maar eens oprekken. Voor de rest heeft hij elke dag ergens tussen 18 en 20 uur een huiluurtje. Ook al huilt hij, ik pak hem nooit gelijk op, kindjes mogen best wel even huilen. Dat hoort er gewoon bij.

Huilen hoort erbij, dus probeer dat ook te accepteren. Kindjes mogen best tot 30 minuten huilen om in slaap te vallen.
Toch kan het ook erg moeilijk zijn. Sven heeft ook veel gehuild (huilt nog snel trouwens, hij is al 1!), hij sliep slecht overdag en was gewoon heel moe en overprikkeld.
Rust en regelmaat is erg belangrijk, op tijd naar bed en soms willen ze gewoon heel graag bij je zijn. Sven was de eerste 3 maanden bijna elke avond onrustig en als ie dan in bed lag huilde hij alles aan elkaar. We hebben veel met m gezeten.

Het gaat vanzelf over maar kan echt vermoeiend zijn. Je wordt helemaal geleefd door je baby. Ik vond het verschrikkelijk toen hij zoveel huilde. Ik snapte het gewoon niet waarom hij niet ging slapen. Ik voelde me zo machteloos. De osteopaat kon ons wel helpen en hierdoor sliep hij wel sneller en dus meer, maar hij bleef wel een slechte slaper overdag.

Met 8 maanden ging het overdag en 's nachts ineens beter... We kregen onze nachten terug en hij sliep tenminste wat langer overdag. Kortom een vrolijker kind. De sleutel? Geen idee... volgens mij gewoon omdat ie groter werd.

Zet m op meid.

Idd kan en mag een kindje best wat huilen.
Als je het gevoel hebt dat je kindje niet genoeg tot rust komt, idd in haar wiegje leggen.
Mijn zoontje (nu 1 jaar) had aan het begin ook veel moeite met slapen, sliep alleen bij mij op de arm. Door goede rust en regelmaat in te voeren en hem in te bakeren is het stukken opgeknapt.
Neem een vast ritme aan:
bijv: slapen, drinken, knuffelen, spelen en als ze moe wordt in bed, wordt ze weer wakker van voor af aan beginnen, zo weet je kindje waar ze aan toe is.

Succes ermee!

Terug
Bovenaan