Huilend of kletsend wakker 's nachts

Hoi,

Ons dochtertje is 19 maanden en wordt al weken zeker een paar keer week 's nachts wakker. Soms is het huilend, soms begint ze te kletsen. Als het huilend is, halen we haar er even uit en laten we er ook even rondkijken (met zo weinig mogelijk licht). Wanneer ze weer wat rustiger wordt (vaak gaat dan haar duim er weer in) leggen we haar weer terug. Als het mee zit gaat ze dan binnen een half uurtje weer slapen. Als ze kletst kijken we het eerst meestal even aan. Soms gaan we even kijken en zeggen dan heel kort dat ze moet gaan slapen en zijn we snel weer weg. Vaak duurt het nog wel even voor ze dan slaapt. Het schijnt te maken hebben met de verwerking van de dag, maar op dit moment snappen wij echt niet waardoor het komt, ook doordat ze dit nogal wisselend gedurende de week heeft. Ook hebben we niet de indruk dat ze 's avonds later naar bed kan omdat ze dan ook echt moe is. Dit geldt ook voor haar middagslaapje. Hebben jullie nog goede tips? Het begint me langzamerhand een beetje op te breken, ook doordat ik weer zwanger ben.
 
als ze haar dag verwerkt, kan je dat voor ze gaat slapen, even kort bespreken.
(uiteraard op haar niveau)

vandaag zijn we naar de boerderij geweest, dat was leuk he, daar zagen we de koe,boeee en de kip, enz, boodschapjes gedaan, daar zijn we brood gaan kopen. bij oma geweest daar heb je gespeeld,en mama een kopje thee gedronken mmm lekker thee drinken..
met handbewegingen en geluiden.(geen drukte of dansjes ivm overgaan naar het slapen)

het hoort verder wel bij de fase,en helaas zijn kinderen vaak wakker in de nacht
(met uitzonderingen daar gelaten)
en het klinkt verder niet abnormaal.
en de ene dag zal indrukwekkender zijn dan de andere dag.

het is lastig maar verder kan je hier weinig aan doen, iig niet meer dan je al doet.
want ze valt na korte tijd in slaap.

hopen dat het weer snel voorbij is.

mijn kinderen sliepen altijd van 19u tot 6.30u
en dan hadden ze 1 slaapje van 12-13u tot 15u

 
Terug
Bovenaan