Huilend op mijn paardje.....

Ik wist dat het er een keer aan zat te komen, dat paardrijden niet meer gaat.
En toch, nu het zover is vind ik het heel moeilijk. Ik kan gewoon niet stoppen maar mijn buik doet zo`n zeer. Al gewoon met lopen en bewegen doet mijn buik pijn.
Vorige week ging het rijden nog zo lekker, en had me vandaag verheugd op een lekkere buitenrit. Maar mijn paard is wat enthousiast, en kan ze niet normaal stappen en gaat ze dribbelen. Iedere zwangere kan zich misschien voorstellen dat dat niet lekker is met een zere buik.
Ik ben maar opgedraait richting stal, en toen kwamen de tranen.....
Ik heb mijn paard als als veulen en heb zolang moeten wachten tot ik er eindelijk op kon, ik rij heb haar nu een half jaartje ingereden en het allermooiste is op je eigen paardje door het bos heen stappen, dat doet me zo goed. Als ik me niet lekker voel of boos ben, ben ik na het rijden weer helemaal als nieuw.
Wanneer zou ik weer kunnen rijden? Ik weet dat ik me vresselijk aanstel. Wat zijn nou een paar maanden op een mensenleven? Had niet gedacht dat ik het zo moeilijk zou vinden om echt te stoppen.
Toch vind ik het al heel wat dat ik het tot 30 weken heb volgehouden. Ik had gehoopt te stoppen als ik met verlof zou gaan.
Zijn er meer meiden dioe een paard hebben en al moeten stoppen met rijden? Hoe zijn jullie daar mee omgegaan?
Hoe snel na de bevalling kun je weer gaan rijden?

Liefs, risje. 30+2 weken zwanger van de 3de

hoi meis,

als eerste ben ik niet zwanger..helaas nog niet...maar heb wel een paard en wil je alleen ff zeggen dat ik me heel goed kan voorstellen hoe moeilijk je het nu hebt.rijden is zoo heerlijk,je hoofd helemaal leegmaken.
ik vind het knap dat je zo lang hebt doorgereden,vriendinnen van mij stopte veel eerder,en na een week of 8 na de bevalling probeerde ze weer te rijden..maar dat verschilt denk ik per vrouw/bevalling..

hoop dat het minder lang duurt bij jou!

groetjes zonnetje

hoi meis,

als eerste ben ik niet zwanger..helaas nog niet...maar heb wel een paard en wil je alleen ff zeggen dat ik me heel goed kan voorstellen hoe moeilijk je het nu hebt.rijden is zoo heerlijk,je hoofd helemaal leegmaken.
ik vind het knap dat je zo lang hebt doorgereden,vriendinnen van mij stopte veel eerder,en na een week of 8 na de bevalling probeerde ze weer te rijden..maar dat verschilt denk ik per vrouw/bevalling..

groetjes zonnetje

hoi meis,

groetjes zonnetje

ik heb geen eigen paard twee vriendinnen die zwanger waren wel. ja idd was zei kreeg bij dr eerste bekkeninstabliteit en heeft haar paard na de geboorte van de kleine alleen aan haar zus over gelaten ( die zwanger was) haar zus heeft ws door het 1 keer in de week nog rijden in stap ws een miskraam gehad. nu hebben zij samen beslten het paard te verkopen. zij waren hier ook helemaal kapot van. echt hetzelfde als uw verhaal is het niet maar ik denk daardoor niet dat u zich aan steld want je kan je op een speciale manier aan een dier hechten en daar hoort het rijden gewoon bij. vooral als je je afleiding er in kwijt kan.

groetje

Ik heb ook juist door gereden omdat ik heel gevoelig ben voor bekkeninstabiliteit, doro het rijden trainde ik mn bekken spieren nog extra goed.
Nu ga ik maar weer knuffelen met haar en ik kan haar nog wat longeren. Rijden doet mijn bijrijder, en mijn oudste dochter rijdt er ook soms op, maar dan moet ik natuurlijk mee helpen.
Het is niet anders, inderdaad heb ik nog lang kunnen door rijden. Ik hoop dat ik na de bevalling snel fit ben en er weer op kan kruipen. Alleen zo jammer dat we dan de slechte tijd in gaan, met slecht weer enzo.

Een miskraam kun je overigens niet krijgen van het paardrijden volgens mijn vk. Ik heb het er met haar in het begin over gehad en ik mocht gewoon door rijden zolang ik het prettig vond.

bedankt voor jullie lieve reacties.

Liefs, ris

Hai,

Ik voel helemaal met je mee.
zelf ben ik nu 36 weken zwanger en longeer er zelf en me bijrijdster rijd met er.
ik kan me dan zo kinderachtig jaloers voelen omdat zij nu wel geniet met mijn paardje.

Vorige week heb ik er nog wel uitgetapt kan het niet laten om er niet even op te zitten.
we moeten bij mij op stal ook zelf uitmesten dus dat doe ik ook nog. voel me nog goed dus dat gaat best.

Me paardje is ook superlief geworden voor me nu ik zwanger ben, ze voeld het echt aan.
voorheen kon ze wel is tekeer gaan in de longeerring maar is nu heel rustig op mijn stemhulpen.

Ik doe heel veel grondwerk..

groetjes 4 kidz

Hallo!! Ik heb ook een eigen paard en hoop ook gewoon lekker door te kunnen rijden. Mijn vorige paardje was ook zo`n dribbelaar dus kan me voorstellen dat dat zwanger en wel niet prettig is. Ik heb nu een vreselijk rustige goedzak die nooit een stap te snel zal doen dus ik hoop echt dat ik gewoon kan rijden. We zijn nu een paar weken verder sinds je berichtje, hoe is het nu met je?? Zeker een hechte knuffel-band met je paardje opgebouwd???? Geniet nog even lekker van je zwangerschap hoor!! Groetjes.

Terug
Bovenaan