Huilend wakker na half uur

<p>Ik had al eerder een topic geplaatst over steeds meer onrust bij mijn dochter. </p><p>Van de ka moest ik accepteren dat ze overdag niet sliep en niet proberen haar telkens in slaap te krijgen. Ze is nu 4 maanden en al vanaf de geboorte wil ze niet slapen, behalve (meestal) na de laatste fles. Ze heeft kma en verborgen reflux -> medicatie.</p><p> </p><p>Nu is het zo dat ik haar toch op bed probeer te leggen overdag al is het alleen maar dat ik ff wat tijd heb voor dingen. Heel af en toe lukt het haar dan toch na lang woelen om te gaan slapen. (Ze tijgert in bed, draait van rug naar buik en weer terug, zuigen op de handjes) </p><p>Als ze eenmaal slaapt dan kan ik de klok erop zetten dat ze na een half uurtje begint te gillen alsof ze wordt vermoord. Ze wil dan ook echt niet meer slapen terwijl ze nog niet eens een cyclus heeft gemaakt.</p><p>In de nacht gaat het redelijk. Dan slaapt ze van 22u tot half 6 (onderbroken maar ze valt wel steeds makkelijk in slaapt)</p><p>Weet iemand wat dat gillen kan betekenen? Ze is echt extreem actief.. Ze blijft soms uren in de kruiphouding liggen in bed en opgeven kent ze niet, al blijft ze 6 uur achter elkaar gillen. Meestal is ze van 6 tot 22 uur onafgebroken wakker (echt, hier heb ik alles al aan gedaan om dat te veranderen maar helpt niets. Ook heb ik hier thuisbegeleiding voor gehad maar het komt er op neer dat ik dit moet accepteren. Heel af en toe wat kwartiertjes of halve uurtjes slapen tussendoor.</p>

Dan denk ik dat dit ook iets is wat je moet accepteren ;) Je baby is gewoon geen makkelijke slaper.. ik ben bang dat hoe liever jij het wil veranderen, het juist niet gaat gebeuren!

Ze schrikt zich wakker dan denk ik, wellicht juist omdat ze onrustig is gaan slapen.
Mijn zoontje heeft dat ook als hij bv bij mij in slaap is gevallen en ik hem weg leg. Als hij dan wakker wordt huilt hij ook vaak heel hard.
En ook wel eens gewoon als hij in bed slaapt, dus hoort er ook wel een beetje bij denk ik.
Maar het is geen makkelijke situatie zeg! Accepteren en niet te veel willen lijkt me idd het beste, maar lijkt me zeker pittig!

Voor het draaien etc in bed gebruiken wij inmiddels de snoozzz slaapwikkel. Dat maakt mijn zoontje een stuk rustiger en slaapt hij beter door. Kindjes kunnen hier tot 24 maanden in liggen. Wellicht een idee om uit te proberen. Succes!

Dit lijkt mij een hele vermoeiende situatie. Doordat je juist je verwachtingen anders hebt en te veel wilt (wat heel normaal is hoor) kost dit alleen nog maar veel meer energie voor jullie beide. Ik voel dat je eerst eens deze situatie mag gaan omarmen om daarna vanuit rust het anders te gaan bekijken. 
Slaapt ze wel of is ze rustig in wandelwagen of draagzak? Met een draagzak heb je je handen vrij.
Als je zelf behoefte hebt aan rust, zou je de zorg even kunnen overdragen aan oma, vader of ander familielid. Mss zelfs een oppas, zodat jij kunt bijtanken. Dat is ook heel belangrijk. Doe ik ook iedere vrij een paar uurtjes.
Heb je je uk al eens door een osteopaat laten nakijken? Onze dochter sliep overdag heel weinig en bleek een nekproboeem te hebben van de geboortem nadien slieo ze veel beter.
Dat hele paniekerige vakker worden, maken wij ook wel eens mee. Vooral als ze daarvoor erg druk is geweest of juist mega honger heeft.
Ik wens je sterkte toe. Wij zitten nu in de fade dat onze spruit heel actief op haar buik draait en niet weet hoe terug te komen. Ook een uitdaging om het in slaap komen zo rustig te laten verlopen. We lopen wat heen en weer (goed voor de conditie) en ademen door haar frustratie heen. Nu zit ik er even naast en ga zo op de grond ernaast liggen. Dat helpt ook vaak. Door het voorbeeld te geven. Ik rust, zij in rust.

Sterkte

Terug
Bovenaan