Huilend wakker worden ‘s nachts...

<p>Onze lieve meid van 18 maanden slaapt ‘s middags goed. We leggen haar dan in bed en ze valt eigenlijk meteen om slaap. Ook in de avond gaat dit inmiddels goed (na een slaaptraining aan te houden van eerst 5 min huilen, dan 10 enz) Maar nu komt t ‘probleem’. Ze wordt ‘s nachts regelmatig huilend wakker. (Ze is dan ook echt wakker) We hebben hierbij ook bovenstaande geprobeerd maar in de nacht huilt ze veel harder en raakt ze echt overstuur. Ik merk dat mijn moederhart dit niet zo goed kan verdragen. Waardoor ze toch weer snel bij ons in bed ligt. (En hier slaapt ze meestal weer meteen) Mijn verstand zegt dat de slaaptraining haar wel kan helpen, maar mijn hart nog niet echt ? Heeft iemand tips wat we nog meer kunnen doen? Of misschien een idee waarom ze zo vaak ‘s nachts wakker wordt? <br /><br />Alvast bedankt. </p>
 
Kan het te maken hebben met de slaapregressie die rond de 18 maanden is? Google maar eens. Wij hadden ook opeens een dame die midden in de nacht krijsde en alleen naar bij ons wilde. Heeft ook meerdere nachten bij ons geslapen en na een kleine week was het weer over en slaapt ze weer heerlijk door.
 
Bedankt voor je snelle reactie... maar ik ben bang dat t dat niet is. Want ze wordt al echt maanden 's nachts wakker. Tot nu toe hadden we er niet zo'n last van dat ze dan bij ons lag. Maar nu de tweede op komst is wordt t toch minder comfortabel om met z'n drieën in bed te liggen ?
 
Bij ons hielp een nachtlampje aan. Onze dochter was bang als het helemaal donker was. Sinds we een nachtlampje gebruiken word ze helemaal niet meer wakker snachts. 
 
Terug
Bovenaan