Huilend wakker worden (16 mnd)

Hallo allemaal,

Mijn zoontje van 16 maanden was een kereltje wat altijd gezellig in bed zat te kletsen en te spelen als hij wakker werd. We werden dan ook altijd met een brede glimlach onthaald als we z'n kamertje binnen kwamen.

Sinds 3 maanden is dit helemaal over.......

Het begon toen hij 3 maanden geleden ineens elke ochtend om de meest vreselijke tijden wakker werd, meestal voor zessen. Alles hebben we geprobeerd en ik ga er nu vanuit dat hij last heeft gehad van doorkomende kiezen of dat het gewoon een of andere fase was, nu is dat extreem vroege wakker worden in ieder geval over.

Wat is gebleven is het huilend wakker worden, zowel 's morgens als na z'n middagslaapje. Mijn idee is dat hij huilt omdat hij eigenlijk nog helemaal niet wakker wil zijn. Als ik z'n kamer in kom stort hij zich meestal weer op z'n matras en gaat dan weer verder met huilen, het houdt dus niet op als we binnenkomen, waardoor ik het idee heb dat het geen aandachtskwestie is.

Als we hem uit bed halen wordt het huilen erger en gaat meer richting krijsen. Volgens mij wil hij er gewoon nog helemaal niet uit! We moeten dan echt alle moeite doen om hem weer een beetje rustig te krijgen, als dat eenmaal is gelukt gaat het wel weer.

We hebben geprobeerd om hem te laten liggen in de hoop dat hij dan weer in slaap valt. Een hele enkele keer lukt dit, maar meestal niet. Hij slaapt nog 1 keer op een dag. Om 12.00 uur valt hij echt om en gaat hij naar bed, waarna hij 1 uurtje slaapt en dan dus weer huilend wakker wordt.

Ik kan er maar niet achter komen waarom hij (voor mijn gevoel) te vroeg wakker wordt. Laatst sliep hij per ongeluk ' s middags 2 uur en wat denk je, ik kon 'm kletsend uit z'n bed halen!

Zijn er meer mensen met dit soort ervaringen? En hopelijk een oplossing?


 
Hallo,

Ik heb er verder geen ervaring mee maar misschien kun je je kind bij jezelf op bed leggen als hij huilend wakker word, misschien dat hij dan weer makkelijker nog even gaat slapen, en anders sneller rustig word, als hij in slaap valt zul je er wel bij moeten blijven, dus kost je wat tijd, maar als hij dan weer vrolijk wakker word is dat niet erg denk ik.

Ik hoop dat je er iets mee kunt, maar in ieder geval veel sterkte!
Groeten Mira
 
Hoi,

In jou verhaal herken ik mijn eigen zoontje (15 maanden).
Luca wordt ook negen van de tien keer huilend wakker.
Ik heb inderdaad ook het idee dat hij niet uitgeslapen is op het moment dat hij wakker wordt.
Ik probeer hem dan ook opnieuw inslaap te krijgen , maar in de meeste gevallen lukt dit niet. Ik heb geen tips voor je. Ik vind hetzelf ook lastig.
Sterkte ermee.
 
Hoi Mama Niek

Ik heb helaas geen tips, maar reageer wel effe.
Fijn om te lezen dat je kleine nu iets langer slaapt. Bij een ander onderwerp hebben wij het al eens gehad over het zo vroeg wakker worden.
Gelukkig voor jullie dat het nu "iets" later is.
Bij ons sliep onze zoon sinds 2 weken ook uit.......tot 6.30.
Maar sinds vorige week is het weer drama. Het is net of hij een ingebouwde wekker heeft. Het is elke ochtend weer 5.30 precies.
En dan wil meneer sinds 2 dagen ook liever 'smiddags niet naar bed toe. GGRRRR.
De dagen duren zo erg lang, normaal speelt hij lekker met zijn zus. Maar die zit sinds een week op school. Dus is mama de klos.
Ik moest het effe kwijt.
Gelukkig word hij niet huilend wakker, hij gaat eerst roepen. Ik hoop voor jullie dat ook dat snel veranderd. Veel sterkte.,

Groeten Manon
 
Hallo,

Ik herken dit verhaal ook wel. Mijn zoontje van 13 maanden werd ook altijd kletsend wakker. Sinds een aantal maanden wordt hij nu ook huilend wakker. Hij kon dan inderdaad ook 's middags na een uurtje alweer krijzend wakker worden en dan had ik inderdaad ook het idee dat hij nog lang niet uitgeslapen was. Het is een druk mannetje, dus zijn slaap heeft hij nodig. De laatste weken gaat het weer beter, hij slaapt weer 2,5 à 3 uurtjes 's middags. Bij hem begonnen de klachten rond de tijd dat hij last kreeg van voortdurende oorontstekingen. 'Vroeger' konden we hem lekker wakker in bed leggen. Toen hij oorpijnen had lukte dat niet, dus sustten we hem in slaap en legden hem dan in bed. Hij werd schrok dan na een uurtje huilend wakker en dacht waarschijnlijk "waar ben ik", net lag ik nog in mama's armen. Nu zijn klachten over zijn en hij zich weer lekker voelt leggen we hem weer wakker in bed en slaapt hij ook weer langer. Hij wordt nog wel vaak huilend wakker, maar is dan wel uitgeslapen.

Veel succes! Het gaat echt over.

mmv Jeffrey
 
Bedankt voor jullie reactie en Mira bedankt voor je tip. We hebben inderdaad geprobeerd om hem bij ons in bed te nemen, maar rustig gaan liggen ho maar. ik moet zeggen dat het nu wel weer iets beter gaat. Hij wordt nog wel huilend wakker, maar er zitten ook keren tussen dat ik hem tussen het huilen door rustig hoor kletsen. Er is dus iets aan het veranderen!!

Volgens mij blijf je gewoon rommelen met die kleintjes en hobbel je van de ene naar de andere fase. Ik houd inderdaad maar hoop dat dit ook weer een van z'n fases is!

Ik merk wel dat er voor hem ook zoveel verandert, hij maakt zoveel mee in zijn wereldje en ik zie het eigen willetje ook steeds meer ontwikkelen! Dat dat niet altijd even soepel gaat kan ik eigenlijk ook wel begrijpen, maar je wilt zo graag iedere keer grip op de situatie hebben en steeds als ik denk dat ik zover ben verandert er weer iets! Ik dacht dat dat alleen de eerste maanden zo zou zijn, maar volgens mij zijn we daar nog lang niet vanaf!!
 
hoi,


ik heb precies hetzelfde eerst werd ze altijd lachend en kwebbelend wakker en rond een uur of half negen of iets eerder en dan kon je ze gewoon nog laten liggen,maar nu ook al een maand ofzo dat ze huilend wakker word en dan verschillend om half 7 maar kan ook half 8 zijn.echt raar ik denk idd dat haar kiezen ook zitten te vervelen.wat ik doe als het te vroeg is en ze wakker word .ik geef ze een schone broek en leg ze nog even terug maar dan wel met een lampje aan op de overloop.en meestal valt ze nog effe terug in slaap.kun je zelf ook nog even blijven liggen.zal wel een periode zijn denk.
gr.wendolientje
 
Terug
Bovenaan