Huilend wakker worden enkel na oppasdag opa en oma

Wij hebben een peuter van 1 jaar en 8 maanden oud en sinds ze 6 maanden is logeert zij bij beide opa's en oma’s. Dit vind ze heel leuk en ze is ook gek op allemaal.

Nu merken wij al een tijd dat als ze bij de 1e opa’s en oma’s is geweest dat ze dan snachts huilend wakker word. Bij de ander is dit nooit en normaliter ook niet.

Nu wil ik dit graag bespreekbaar maken maar ben ik eigenlijk op zoek naar adviezen wat het zou kunnen veroorzaken. Ik denk zelf misschien overprikkeld oid. Oma wil haar graag een hoop leren.

 
Daar denk ik ook als eerst aan. Misschien te veel activiteiten op 1 dag ook omdat oma en opa waarschijnlijk denken ze is er nu gaan we allemaal leuke dingen doen. Misschien is dat teveel voor dr
 
Daar denk ik ook als eerst aan. Misschien te veel activiteiten op 1 dag ook omdat oma en opa waarschijnlijk denken ze is er nu gaan we allemaal leuke dingen doen. Misschien is dat teveel voor dr
 
Misschien kun je het positief bespreken, als in vragen naar de dag en wat er allemaal is gedaan en ook hoe de slaapjes zijn gegaan. Dan krijg je een beeld van het ritme bij opa en oma en kun je inschatten of het te druk is of er te weinig wordt geslapen. Als dat dan blijkt, kun je bespreken dat je merkt dat ze nog wat meer slap nodig lijkt te hebben of wat te veel heeft gedaan.
 
Terug
Bovenaan