Huilend wakker worden.

Wie heeft hier ervaring mee?

Mijn dochter van bijna 1 slaapt s nachts goed. Wordt wel rond 23 uur meestal een x wakker. Dan geven wij haar nog een klein flesje. Misschien moeten we dit er af halen? Maar ja, ze slaapt dan wel weer rustig door. Meestal horen we haar dan s nachts nog wel soort van een paar x huilen, maar dan slaapt ze meestal na een poosje weer door. We willen haar daar ook de kans voor geven, door niet direct naar haar toe te gaan.

Het gehuil klinkt alleen best wel dramatisch. Bij het wakker worden. Overdag slaapt ze s ochtends meestal een uurtje en in de middag lukt t meestal niet zo goed..meestal een half uurtje. Maar ook dan wordt ze huilend wakker. Als we haar dan even laten liggen lukt het echt niet meer, en heeft ze ook tranen op de wangen. Het lijkt er voor haar bij te horen en zo beschouw ik het ook. Ze eet goed, is in normale doen te reden en vrolijk.

Herkent iemand dit? Het lijkt me op zich normaal gedrag. Of is er iets wat ik zou kunnen proberen of het effect heeft?

Ik ben gewoon op zoek naar ervaring, herkennen en geruststelling :)
 
Ja hoor, heel herkenbaar! Soms wordt het huilen erger en gaat ze ook staan in bed, dan moeten we wel in actie, maar vaak is het even een jengel en dan kan ze ook best even uithalen. Maar dat is half slapend, een minuut of 3-5 en als ik er dan wel naar toe ga heb ik een heel boos meisje die mega chagrijnig is dat ik haar wakker heb gemaakt haha. Soms zijn het volgens mij ook doorkomende tandjes die een beetje zeuren. Niks om je zorgen over te maken als ik het zo lees. Ik geloof ook dat je als moeder het wel aanvoelt als er echt iets is, dus vertrouw daar maar op.
 
Het verhaal van ‘s nachts rond die leeftijd herken ik wel bij mijn oudste zoon. Toen begonnen de night terrors… Flink hysterisch huilen, maar daarna ook wel weer verder slapen. Maar dit had hij niet overdag
 
Terug
Bovenaan