Huilend wakker worden!

Onze dochter van 15 maanden wordt altijd huilend wakker. Ze slaapt gewoon goed, maar wordt altijd huilend wakker. Maakt niet uit welk slaapje het is. Bij mijn ouders of bij mijn schoonouders die 1x in de week oppassen, wordt ze wel altijd vrolijk wakker. Dit gaat al vanaf dat ze geboren is tot aan nu. Wij worden ook nooit relaxed wakker van vrolijk gekwebbel, maar altijd van gehuil. Ik heb altijd gedacht dat het wel over ging, maar vanmorgen was ik het echt even zat. Heb haar ook gewoon laten liggen terwijl ik ben gaan douchen (slechte moeder he ) haar er pas uitgehaald  toen ze stil was. Meestal als ik haar hoor ga ik gewoon der kamertje binnen en haal ik haar eruit, maar nu begin ik er toch wel een beetje moe van te worden ..... Wie heeft er goede tips??? Tevens kan ze thuis niet alleen spelen, maar bij opa en oma weer wel....pffff......
Verder ben ik een hele gelukkig moeder met een kanjer van een dochter!!!

Hoi bku,
dat is erg vervelend om s`morgens zo wakker te worden. Ik heb zelf een dochtertje van 14 maanden en die heeft het een tijdje midden in de nacht gehad.
Elke nacht werd ze schreeuwend wakker en ik liep braaf weer naar haar kamertje toe om haar te sussen. maar net als wat je zegt je word er dood moe van.
Toen besloot ik als ze weer huilend wakker werd om 5 min. te wachten en om dan te gaan kijken of er echt iets loos was(vieze luier,speentje uit bed gegooid enz) Als er niks loos was gaf ik haar een kus en zei voor de rest niets tegen haar en ging weer liggen.
nou ze heeft toen lopen krijsen maar ik heb vol gehouden met pijn in me hart en het duurde een paar dagen maar op een gegeven moment werd het minder en nu komt ze bijna nooit meer en als ze komt hoor ik haar brabbelen. Ze heeft nu geleerd om als ze wakker word haar zelf te vermaken tot ze weer in slaap valt. en tuurlijk word ze nog weleens huilend wakker maar meestal is er dan wat loos.
Ik hoop dat je hier wat aan heb. Bij ons heeft het super geholpen.
Groetjes lynn06

mijn zoontje van 18 mnd heeft precies hetzelfde. Elk slaapje en dat sinds zijn geboorte. Het vervelende vindt ik dat je op zoveel onbegrip stuit. De laatste maand of do gaat het iets beter. Het huilen wordt afgewisseld met kwebbelen en weer in slaap vallen. Iemand anders vertelde me dat het bij haar zoontje ook zo was gegaan. Langzaamerhand werd hij steeds rustiger wakker. Geen tips dus, behalve: geduld hebben.

Mocht je nog vragen hebben dan kan je me op het zomer2006 forum vinden.

Annemieke

Dank jullie wel voor de reacties!! Ik heb inderdaad alles al geprobeerd, liet haar zelfs een half uur huilen, dat het over ging in hysterisch janken. Het helpt gewoon niet. Ook heb ik het geprobeerd om 's avonds als wij naar bed gingen haar pop en een boekje in het bed te leggen, maar ook dat hielp niet. Om haar te laten liggen werkt niet omdat ze gewoon uit geslapen is (ze wordt dus ook nooit midden in de nacht wakker, alleen als er idd iets loos is) Maar ze laat huilend weten dat ze wakker is ipv roepen naar mama of papa of kletsend/ spelend! Ik denk dat we idd maar af moeten wachten...... Geduld is een schone zaak zeggen ze!

Groetjes Brenda

hoi hoi,
ja onze zoontje word eigenlijk ook (14maanden) altijd huilend wakker, maar daar zijn we aan gewend eigenlijk, nou het is gewoon meer gemopper, maar hij word dan ook echt wakker om half 7 sochtends en smiddags na 2uur geslapen, dus dan weet ie gewoon dat ie er uit mag.
succes, Daan.xxx

Terug
Bovenaan