Huilend wakker

Hallo!

Ik heb een dochtertje van 19 maand en zij is elke morgen rond kwart over 6-half 7 wakker!Op zich kan ik er wel mee leven maar ze wordt altijd huilend wakker.Het is nooit zo dat ze lekker ligt te brabbelen ofzo,ja 's middags wel eens maar ook dan wordt ze meestal huilend wakker!Ik heb het idee dat ze niet uitgeslapen is dan ofzo.Het middagdutje is ze ook echt nog nodig en 's avonds ligt ze er tegen 7 uur-kwart over 7 in.Heeft iemand hier ervaring mee misschien?
 
hoi,

mijn jongste heeft zoiets gehad. ook altijd huilend wakker (alleen 's middags gelukkig). Ze moest dan ook echt minimaal een half uur op schoot bijkomen.. Waar het aan gelegen heeft??? Dromen misschien (ze maken rond die leeftijd wel heel veel mee naturlijk), ik heb het nooit geweten.
Ik heb haar wel altijd laten weten dat mama er is en dat het goed is...

Je hebt dus helemaal niets aan mijn reactie, maar hopenlijk vind je het niet erg...
 
heyhey..

Ja idd vervelend je wilt achterhalen waar dit vandaan komt..

Maar toch denk ik Ciska dat je wel een goed punt hebt die kleintjes maken idd veel mee,aan de hand van indrukken op een bepaalde dag, en die dan verwerken tijdens de slaap, het ene kindje heeft hier meer "werk" mee dan de ander.

En tevens is dit een fase que leeftijd van het vormen van de eigen-ik.(ook een drukke bezigheid!)

Misschien kan je (mijn tip idee advies)eens proberen door de "drukke"prikkels kort voor het naar bed gaan te minimaliseren/ te vermijden.

Een rustig verhaaltje spelletje ( geen tv radio harde geluiden etc).
En idd als je kindje dan toch onrustig is of blijft.. laat dan iig wel dmv troost m weten dat het weer ok is., ik denk dat dit een "fase"is... en ook wellicht bij het temperament van je kindje hoort.

 
hai,
ons zoontje is bijna drie maar ook altijd tussen 6 en half 7 wakker.
Ook hij heeft een lange periode gehad dat hij niet uitgeslapen wakker werd, ook na zijn middagtuk flink wat tijd nodig om weer een b-tje vrolijk te worden.
Ik denk ook echt dat het aan de prikkelgevoeligheid van je kindje ligt.
Ons zoontje is een tempramentvol en energiek kereltje, en slapen is nooit echt zijn ding. En dat terwijl hij het veeeel harder nodig lijkt te hebben dan kindjes die wat rustiger zijn.
Maar zodra de wereld ontwaakt, ontwaakt hij ook. En dan hebben we een prachtig rustig avondritueel, maar daar valt hij vrn rustig van in slaap, maar slaapt er echt niet langer door.
Inmiddels wordt hij niet meer huilend wakker, ook s'middags niet, dus ik denk echt dat dat over gaat als je kindje weer wat ouder wordt. Ik heb me ook lang zorgen gemaakt over de onuitgeslapen indruk. Maar als ik heel eerlijk was, wanneer hij eenmaal op gang kwam was het een heel vrolijk ventje. Het was dus meer mijn eigen gevoel dan zijn stemming. Mijn tip is dan ook om te proberen het te accepteren, je er bij neer te leggen dat het zo is. Slaap kun je toch niet 'dwingen' , het is zoals het is. Mij heeft dat erg geholpen, het maar nemen zoals het komt en lang knuffelen met ons knorrig wakker geworden mannetje. Dus geen gouden tip, maar wel een ervaring waar je hopelijk wat aan hebt,  
Groetjes Soela  

 
Terug
Bovenaan