wat sneu voor thijs dat hij niet lekker in z'n vel zit...! En moeilijk voor jou/ jullie omdat je niet weet wat er aan de hand is en hoe ermee om te gaan. Zit er misschien een tandje dwars? Of er broedt iets, verkoudheid/ griepje?
Wij hebben paar regels gemaakt zodat we bij (langer) huilen van jaap op zelfde manier reageren: als hij huilt, gaan we tegenwoordig direct kijken omdat hij nogal eens door z'n bedje stiefelt en dan dwars kan liggen. Als hij verkeerd ligt, leggen we hem goed, knuffel en tut erbij, kus en muziekje, anders direct knuffel, tut, muziekje etc. Dan laten we hem 5 min huilen, gaan we weer kort kijken, zo nodig boertje laten, poepbroek uitsluiten dan gaan we na min of 10 kijken. Als hij na 10min nog huilt, blijven we 's avonds op z'n kamertje naast z'n bedje, strelen z'n hoofdje/ nekje, muziekje aan. Soms blijft hij dan hartverscheurend huilen. Ik neem hem dan wat sneller uit bedje dan vriendlief, troost hem, knuffelen. Ve nemen hem niet meer naar beneden na 20u.
Ik lees "oei ik groei" niet maar hoor hier regelmatig mensen over sprongetje. Is dat iets wat het zou kunnen zijn? En overgang naar nieuwe ontwikkelingsfase??
Sterkte ermee!!
Groetjes mira, sinds 02-01 trotse mama van jaap