Huilertje

Ik weet he soms niet meer. Mijn zoontje is nu 8 maanden en huilt nog steeds zoveel. Als ik de stad in ga is hij uit zijn doen en kan ik er op rekenen dat hij de volgende dag alleen maar huilt. Als ik op visite gaat huilt hij vaak alleen maar en de volgende dag ook weer. Soms gebeurd het dat hij 4 dagen van de week alleen maar huilt. Hij heeft al 6 tanden en ik weet dat hij daar soms veel last van heeft maar soms ben ik echt ten einde raad dan weet ik echt niet meer wat ik moet doen. Ik word gek van dat gehuil telkens weer. Ik kan toch niet 7 dagen in de week alleen maar binnen zitten, zodat het mannetje niet constant zit te huilen. Heeft iemand tips want ik hou het niet meer vol zo!

Liefs Wendy
 
Huilt hij dan thuis niet zo veel? Of huilt hij dan ook maar voel je je dan tenminste niet opgelaten?
Als hij echt altijd zo veel huilt, zou ik hier wat over navragen bij het consultatiebureau of de huisarts. Ik heb toch altijd het idee dat er iets aan de hand moet zijn met een kindje dat veel huilt. Hij huilt toch niet zo maar?!

Veel sterkte want het is wel heel zwaar als hij blijft huilen!
 
Hoi Marjo,

Ja thuis huilt hij net zo veel maar dan voel ik me idd niet zo opgelaten. Ik ben net naar het consultatiebureau geweest en heb het probleem voorgelegd. Hun zeggen dat het eenkennigheid kan zijn of dat het komt omdat hij meer wilt doen dan hij al kan zoals bijv. kruipen. Ze sturen iemand van de wijkverpleegkundigepraktijk langs om het erover te hebben en om te kijken wat we eraan kunnen gaan doen. Ik hoop dat hier dan iets uitkomt. Het is absoluut heel zwaar, maar ik hoop maar op betere tijden.
Bedankt voor je snelle reactie en ik ben blij dat ik het erover gehad heb op het consultatiebureau.
 
Het klinkt als een kind dat snel overprikkeld is. Misschien heb je wel eens van de term HSP gehoord: hoog sensitief persoon (het betekent dat je o.a. snel overprikkeld bent.) Eileen Aron (psychologe) heeft daar een boek over geschreven (voor volwassenen), en nu laatst één speciaal ook over hoog sensitieve kinderen. Misschien dat het wat voor je is, daar staan vast tips in, in hoe om te gaan met snel overprikkelde kinderen.
Veel sterkte!
 
Bedankt Anoniem van 22.54 voor je tip van dat boek ik zal eens informatie erover opvragen. En Anoniem van 10.29 ik zal jou tip ook nog eens laten doen maar heb dat al een aantal keren laten doen maar daar kwam steeds uit dat er niks mis is met het mannetje, maar ik kan het nog eens laten doen.

Bedankt allemaal.
 
Ik wil je enorm veel succes wensen
Laat AUB iets horen als het wat beter gaat en wat je heb gedaan
Misschien hebben wij er ook wat aan als ons zoiets mag overkomen
groetjes van Miranda
 
Terug
Bovenaan