Huiluurtje(s)

Hallo,

Onze dochter Fenna is ongeveer 6,5 week en eigenlijk iedere avond in de weer. Het begin vaak na de voeding van 19.00/19.30 uur. Ze blijft huilen en het stopt niet. Nu halen we haar maar uit bed en houden haar bij ons. Veel wiegen en een speentje maken haar dan uiteindelijk rustiger. Als het meezit slaapt ze na de volgende voeding van 22.00/22.30 uur rustig in, maar soms ook niet. Wat zijn jullie ervaringen en hoe gaan jullie hier mee om? Laten jullie je kleintje juist wel of niet in bed liggen? En geven jullie haar een speentje (deze valt er namelijk iedere keer weer uit wat ook weer tot frustratie leidt)?

Groetjes Esther

Hier begin Kyandro net wat rustiger te worden maar heeft in het begin ook veel onrustige uurtjes in de avond gehad,niet dat hij heel de tijd achter elkaar huilde maar we moesten hem wel veel aandacht geven veel drinken en ook net als bij jou met dat speentje wat hij eigenlijk wilde maar ook weer niet(heeft hij nu nog met die speen)daarbij was hij erg jengelig.nu is hij ruim 9 weken en gaat het stukken beter alleen het inslapen wil nog niet altijd lukken vaak speentje kwijt en als je hem geeft weer eruit en dan weer huilen(noem het altijd maar weer:ruzie met de speen)uiteindelijk valt ie vaak zonder speen in slaap.maar wel vervelend dat ze zo blijft huilen(misschien krampjes?)of ga je veel weg met haar?daar kunnen ook alle babys niet tegen,ik merk dat ook goed aan mijn zoontje,hij is dan ook veel onrustiger s avonds na drukke dag of als ik ben weggeweest,hij kan ook erg slecht tegen drukke ruimtes.en ga dan huilen.maar goed op het cb zeiden ze dat bijna iedere baby savonds onrustig is.maar goed als ik jou was zou ik je meisje lekker dicht bij je houden.in bed laten liggen zou voor mij echt geen optie zijn.ze voelt zich niet goed dan heeft ze papa en mama nodig!!en het is een periode en ga weer over ook al valt het nu natuurlijk niet mee.ik vind het soms ook moeilijk hoor.maar echt het hoort erbij.huilt ze dan aan 1 stuk door?
succes liefs jootje

Hoi Josanne,

Ze huilt vaak aan 1 stuk door, maar zoals gister haalden we haar na de voeding van half zeven na het inslapen wat niet lukte, uit bed en werd ze rustig. Na de voeding van kwart voor 10 begon het weer..... en dan word je wel een beetje radeloos. Uitstapjes zijn heel beperkt. Gister bijvoorbeeld alleen rondje buiten geweest in de wagen en heeft ze het grootste gedeelte van die tijd geslapen.

Groetjes, Esther

Hoi,

Diederik (8 wk) is vaak tussen de voedingen van rond de 8.30 en 12.00 uur in onrustig, dus 's morgens. Net of hij dan een hele avond/nacht geslapen heeft en nu goed uitgerust is en ook behoefte heeft aan contact. 's Middags slaapt hij wel lang en dan is hij vaak tussen 18.00-19.00 weer onrustig, dat is echt zijn 'huiluurtje'. Niet heel erg, maar dan is hij gewoon niet helemaal in zijn lekkere doen. 's Avonds slaapt hij wel weer gewoon goed.

Ik heb gisteren en vandaag voor het EERST gehad dat ik dacht: wat ben jij onrustig, wat is er aan de hand? En dat hij ook stevig door huilde. Het is gewoon een erg makkelijk ventje normaliter. Hij is nu een beetje ziekjes (verkouden) en gisteren hebben we hem te lang wakker gehouden i.v.m. bezoekje aan mijn opa en oma, dus dat was leuk voor hen, maar minder leuk voor hem. Maar ja, ze zijn eind-80, dus als we dan in de buurt zijn... Lastig vind ik dat wel, afwegen wanneer je iets wel of niet doet met hem omdat het voor hem niet altijd beter is. Ik probeer na een drukkere dag altijd weer 1-2 rustige dag(en) te houden, zodat hij weer even goed kan bijtanken en zijn ritme kan hervinden.

Oeps, ik dwaalde af... nog een idee: helpt inbakeren niet? Wij wikkelen Diederik altijd stevig in en dat helpt voor hem goed, anders slaat hij zichzelf continue wakker. Succes!

Het schijnt normaal te zijn dat babytjes 's avonds onrustiger zijn. Floor heeft het ook. Ze is nu 11 weken. Ze slaapt 's nachts heel goed, en 's ochtends ook , maar tegen het eind van de middag wordt ze wakker, en wil ze ook echt niet meer naar bed, hoe moe ze ook is. Vaak is ze dan ook huilerig.
het fijne is dat je baby's tot 6 maanden niet kan verwennen, en tot drie amanden zullen ze ook neit gewennen aan dingen. Dus lekker troosten als ze huilt!
Ik doe wel 's aovnds bij de laatste fles eerst luier verschonen en pyama aan, en dan met het kamerlicht uit en het ganglicht aan, op haar kamer, de laatste fles geven... dan liedje zingen en dan slaapt ze in.

Terug
Bovenaan