huiluurtje

Hallo!

Onze dochter heeft haar huiluurtje(s) verzet naar de middag. S ochtends is ze relaxed, ze ligt een deel van de ochtend in haar bedje boven. Halverwegen de ochtend gaan we met zijn alle vaak lekker nog even naar buiten vind ze prima en slaapt door. Maar dan.. :) als we terug komen drinken we wat samen en is het voor haar tijd voor de fles. De oudste gaat ( als het goed is) een tukkie doen. Dan lig ik haar ook op bed. Dan wordt het lastig. Ze lijkt te gaan slapen maar wordt na een kwartier, half uur wakker en huilen. Heb al vanalles geprobeerd, beneden houden, wat extra voeding, laten huilen, krampjes druppels pas als ze op mijn buik ligt of je haar beet hebt stopt ze en valt in slaap. Als ze echter door heeft dat ik er neer heb gelegd, begingt het huilen weer. En niet tandje jengelen hoor.

Vanmiddag helemiddag in de weer geweest en ze is nu pas echt relaxed. Wat zou het zijn? Ik heb het idee dat het is gekomen nu we Friso voor hongerige baby's geven. Twee scheppen gewoon en twee voor hongerige baby's

Jullie tips?

Faye heeft 's avonds een huil uurtje.
Vaak tegen 20.00. Echt ze kan dan hel hard huilen. Ik hou haar gewoon lekker vast en schommel haar zachtjes heen en weer. Of ik geef haar een extra beetje voeding of een speentje.

Huiluurtjes zijn normaal, wel vervelend! Je weet even niet wat je moet doen en zit met je handen in het haar.

Ik lees dat ze op je buik in slaap valt, dat betekend dat zij ook op haar buikje ligt. Probeer haar op haar buikje te leggen, het wordt afgeraden, maar ik heb het bij alle kindjes gedaan. Ik voelde me er wel fijn bij, misschien jij ook? Dan is het zeker het proberen waard!

Nou de allerlaatste als het een uurtje was.... Maar ze beemd er de tijd voor :) punt is een beetje dat ik niet zeker weet of het van de voeding is of zou het te druk zijn om naar buiten te gaan nee toch.

Ze valt altijd in slaap als ze op mijn buik ligt al vanaf het begin. Even over haar ruggetje wrijven en zee is vetrokken. Dus ik dacht ook die bind het ws fijn om op haar buik te liggen. Maar als je dat doet hahaha niet zo'n goed idee. Denk echt dat de druk en vorm samen met kroelen bij mij de oplossing is. Maar ja dat komt niet altijd goed uit. Hoe doe jij dat met 5?

Oh ja....jongens hadden dat ook heel erg. Altijd precies rond einde dag/ etenstijd.
Bij je eerste kon je dan zelf nog wel wat later gaan eten ofzo. Maar met een tweede ging dat niet meer.
Ingewikkeld!!!

Bij mij bood de draagzak een uitkomst.
Denk als ik zo hoor dat ze lekker op je borst wil liggen dat een buikdrager bij jou ook kan helpen.
Als ze daar rustig van wordt heb je in ieder geval je handen vrij om bv te koken ofzo.

Mijn kleine meid heeft t nu nog niet zo.
Maar dat kan zomaar nog komen natuurlijk.

Hoe doe ik dat met 5? Elke dag is een uitdaging 4atas! Maar eigenlijk gaat het heel gemoedelijk.

Met vier om haar heen is ze drukte (geluid) gewend en daar slaapt ze zo doorheen, ook beneden.

Ik probeer verder alles zo normaal mogelijk door te laten gaan. Mijn man en ik hebben goede afspraken met elkaar (ook niet onbelangrijk) en als ik echt de handen vol dan leg ik haar in de maxicosi met een klein kussentje in de box met het flesje. Dan geeft ze zichzelf eten zeg maar. Klinkt ongeloofelijk slecht ik weet het, maar het gaat hartstikke goed en ik doe het alleen als het echt nodig is!

Je kan ook een hangmatje voor in de box krijgen of van een draagdoek een hangmatje maken. Babies vinden een ronde houding fijn...

Nou ik ben er 1 van een tweeling en weet dat wij al snel in het wipstoeltje zaten zodat ze ons alletwee tegelijk eten kon geven. :)

Vandaag een betere dag. Wat langer boven gelaten in haar bedje. Daarna in de wipstoel bij mij in de keuken. Ik was cupcakes aan het maken. Af en toe even.met haar spelen. Lag ze te slapen in ene haha..denk dat ze toch ook van meer actie houd en haar bedje verder op de dag niet zo gezellig meer is. Nou ja even puzzelen nog.

Fijn dat het vandaag beter gaat!
Ik leg ze overdag ook beneden te slapen! Ze jengelen s morgens. Vanaf de fles van 11:00 tot net na de fles van 19:00 blijven ze beneden in de kinderwagen.

@allerlaatste,
Herkenbaar :). Ik doe, als ze heel hard huilen tegelijk, eentje in voedingskussen leggen met deken eronder en fles geven. Die voedt zichzelf dus ook. Voel ik me ook slechr onder, maar anders heb ik een vreselijk overstuur kind dat daardoor niet goed drinkt!

Terug
Bovenaan