Huis babyproef!

A

Anoniem

Guest
Jaa we hebben ons huis babyproef gemaakt...
De box hebben we weggehaald....En een leuk speelhoekje gemaakt voor Senna...

Gisteren op markplaats 4 traphekjes op de kop kunnen tikken voor maar 50 euro!!
Ik vind het ideaal!
Alle spulletjes en frutseltjes weggehaald....
Want madame heeft alles nu zo'n beetje door om alles maar te pakken!

Jullie al maatregelen genomen in je huis?

Ons huis was al redelijk kind proof. Maar nu idd ook weer traphekjes gemonteerd. De stenen potjes op de tafel vervangen voor plasticpotjes. Maar de Box blijft echt wel tot dat Milan minstens een anderhalf jaar oud is staan. Voor hem veel veiliger en ik kan dan ook dingetjes gaan doen zonder dat die kleine kneuter steeds achter me zit en weer wat aan het bedenken is om mama weer van haar klusjes af te krijgen.

Jolanda

Ik heb lang over getweifeld of ik de box weg zou halen of niet...
Maar senna is na 5 minuten zo uitgekeken op dat kleine stukje..
En ze trekt zichzelf tot staand enzo.....En flinke val partijen...
En ik vind het gewoon veel gezelliger een eigenhoekje in de huiskamer!

Maarja als het toch niet echt werkt deze week...
Dan gaat ie stiekum toch weer terug :)

Hier geen babyproef huis, in die zin dat we niet van alles weg halen, omdat Yoëll er aan kan komen.
We hebben traphekjes geplaatst en van die beschermers in de stopcontacten en verder niets.
Wij vinden dat hij nu moet leren dat hij niet overal aan mag zitten en er dingen van papa en mama zijn en van Yoëll.
Zo staat hier gewoon de gitaar in de kamer en zeggen we steeds Nee als hij eraan wilt zitten. Ook de openhaard is Nee dat is au en hij weet het al aardig. Hij kruipt naar de gitaar en zegt neenee enbij de openhaard zegt hij au.

Als we ergens anders op visite gaan hebben ze ook niet alles aan de kant gezet.

Pauline

VIER traphekjes, ik vond 1 al heel wat .
Zoals je misschien gelezen hebt, is ons traphekje wel veilig maar het gewone, vaste hek op de overloop niet. Grrrr, te veel ruimte tussen de spijlen. Dus daar moet iets voor/tussen??? Daar gaat mijn mooie, ruime, lichte overloop...
Moet erg hard wennen aan het kindveilig maken. Zoek me gek naar de schoonmaak- en wasmiddelen die van het gootsteenkastje naar een veilige plank in de meterkast zijn verhuist. En meer van dat soort dingen. Ik ga mij niet gek maken, Stijn proberen te leren wat wel en niet mag dus ik ga niet alles aanpassen!

Succes met monteren!!!

Haha 4 traphekjes ja haha....

Onze trap staat op de gang.....Waar ook de slaapkamer van Senna is....
En ook de deur richting de Huiskamer...
Dus alles in 1.....En het is een open trap....Dus ik wilde wel het zekere voor het onzekere nemen dat ze niet op de trap zou klimmen....
Dus daar had ik al 2 traphekjes voor nodig voor beide kamers...
Nou ja boven de trap nog 1.....Zijn er alweer 3.....En we hebben een balkon....Dus bij de balkondeur er ook maar 1 voorgehangen dat ze niet zomaar het balkon kan opgaan als lekker de deur open staat!!

Nou ik vind het ideaal....Ze gaat niet zomaar kruipend de gang meer op....
En straks kan ze lekker in haar eigen kamertje spelen terwijl haar deur lekker open kan staan!

En ik heb ook niet alles weggehaald hoor....Bepaalde dingen wel laten liggen om te laten weten wat van 'ons' is en van haar....
Maar de kleine dingentjes maar wel gedaan voordat ze die in haar mond steekt ofzo!

Wij kunnen er voorlopig wel tegen :)

Nou, onze trap beschermen met traphekjes is eigenlijk niet te doen. Je kunt er van 3 kanten bij (en Kian kennende gaat ie de 4e kant ook verzinnen). Het is ook een open trap, midden in de huiskamer. Maar tot nu toe hebben we steeds nee gezegt als hij er ook maar met 1 vinger naar wees, dus tot nu toe komt ie niet aan de trap. Hopelijk blijft dat werken.
Verder ook alleen stopcontact-doppies. De rest leert ie wel (hoop ik).
Liefs Nelleke

Wij 1 traphekje (want zitten ook 2 deuren voor), stopcontactbeveiligers en de kleine of breekbare dingetjes weggezet, en in de keuken de schoonmaakmiddelen hoog gezet. We hebben nog haakjes gekocht voor op keukenkastjes, maar weet niet of we die nog gaan gebruiken, we zijn er altijd bij in de keuken omdat hij niet bij het voer van de kat mag komen.
En idd niet alles aan de kant, hij moet het ook leren.

Groetjes Jenneke mv Ivar

Terug
Bovenaan